Špatná zpráva pro všechny fanoušky Pettera Solberga dnes přišla přímo od jezdce. Nor musel kvůli penězům zrušit původně plánovaný start v Austrálii.
Už ani ve Finsku to neměl Petter lehké. Uvedl se výborně, když po prvních zkouškách figuroval na druhém místě, pak ovšem udělal chybu a skončil v příkopu, kde poškodil chladič. To vyústilo v poškození motoru. Když se pak ještě přidaly problémy s tlumiči, rozhodl se v soutěži dále nepokračovat a nevyužít ani systému superrally. „Stálo by mě to 15 000 euro a nic bych tím nevyhrál,“ říká Petter.Díky tomu musel Petter odřeknout svoji původně plánovanou cestu do Austrálie, i když měl v plánu startovat na všech zbývajících soutěžích. Solberg měl totiž v plánu, že ve Finsku svoji Xsaru otestuje na rychlých tratích, které jsou podobné těm v Austrálii.
Termín podání přihlášek do Austrálie je až do 6. srpna, Petterova přihláška ale bude s největší pravděpodobností chybět. Podle dostupných informací by však na zbývajících dvou evropských rally (ve Španělsku a ve Walesu) startovat měl. Petter už plánuje příští sezonu: „Žádný tovární kokpit není a nebude volný, takže musím ještě minimálně jeden rok přežít, pokud chci mít naději,“ říká jezdec ze Spydebergu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?