Fin Anton Alén přislíbil, že se pokusí už na příští rally šampionátu IRC v Rusku odrazit ode dna, na které spadl v dosavadním průběhu roku. Jeho mdlé výkony často končily odstoupením ze soutěže, proto by Anton chtěl vyhrát!
Šestadvacetiletý Fin testoval svoje Grande Punto v Itálii minulý týden a je si jistý tím, že je vůz dostatečně dobrý na to, aby mohl zaútočit na další triumf v Rusku. V Rusku totiž Alén zvítězil již v roce 2007. Anton přitom ani letos rychlost nepostrádá, v každé z dosavadních soutěží IRC, které se zúčastnil, byl právě on tím rychlejším z Abarthů. Jenže buďto mechanické problémy nebo nehoda (v Brazílii) mu zabránily v dojetí do cíle soutěže.
Ze slov mladého Aléna je cítit velká odhodlanost a touha po vítězství: „Musíte neustále věřit tomu, že můžete vyhrát. Je to důležité pro vaši konkurenceschopnost. Já tomu třeba pevně věřím. Dobře, Škoda i Peugeot udělali skvělé vozy a také je neustále posouvají vpřed, ale to samé děláme i my. Ruskou rally mám rád a jsem plně připraven, v autě jsem se cítil skvěle. Test proběhl bez větších problémů.“
Nespolehlivost turínského speciálu je velkým zklamáním letošní sezony
„Centrum soutěže není tak daleko od mého rodného Finska. Profil tratí je tedy docela podobný těm, na kterých jsem se naučil jezdit. Bude to další z vyrovnaných a těžkých soubojů. Škodováci Juho Hänninen a Jan Kopecký, stejně tak jako kolega Giandomenico Basso byli vloni hodně rychlí,“ představuje své hlavní soupeře Alén. Anton vloni do poslední chvíle bojoval o vítězství, o které ho připravil defekt pneumatiky. Z vítězství se tak radoval s Peugeotem jedoucí Hänninen.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?