Alén Abarthu stále věří, chce vyhrát

rally de curitiba
rally de curitiba, foto: www.ircseries.com
iM2 6. července 2009 21:35
Sdílej:

Fin Anton Alén přislíbil, že se pokusí už na příští rally šampionátu IRC v Rusku odrazit ode dna, na které spadl v dosavadním průběhu roku. Jeho mdlé výkony často končily odstoupením ze soutěže, proto by Anton chtěl vyhrát!

Šestadvacetiletý Fin testoval svoje Grande Punto v Itálii minulý týden a je si jistý tím, že je vůz dostatečně dobrý na to, aby mohl zaútočit na další triumf v Rusku. V Rusku totiž Alén zvítězil již v roce 2007. Anton přitom ani letos rychlost nepostrádá, v každé z dosavadních soutěží IRC, které se zúčastnil, byl právě on tím rychlejším z Abarthů. Jenže buďto  mechanické problémy nebo nehoda (v Brazílii) mu zabránily v dojetí do cíle soutěže.

Ze slov mladého Aléna je cítit velká odhodlanost a touha po vítězství: „Musíte neustále věřit tomu, že můžete vyhrát. Je to důležité pro vaši konkurenceschopnost. Já tomu třeba pevně věřím. Dobře, Škoda i Peugeot udělali skvělé vozy a také je neustále posouvají vpřed, ale to samé děláme i my. Ruskou rally mám rád a jsem plně připraven, v autě jsem se cítil skvěle. Test proběhl bez větších problémů.“

Nespolehlivost turínského speciálu je velkým zklamáním letošní sezony

„Centrum soutěže není tak daleko od mého rodného Finska. Profil tratí je tedy docela podobný těm, na kterých jsem se naučil jezdit. Bude to další z vyrovnaných a těžkých soubojů. Škodováci Juho Hänninen a Jan Kopecký, stejně tak jako kolega Giandomenico Basso byli vloni hodně rychlí,“ představuje své hlavní soupeře Alén. Anton vloni do poslední chvíle bojoval o vítězství, o které ho připravil defekt pneumatiky. Z vítězství se tak radoval s Peugeotem jedoucí Hänninen.

 

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.