Fin Anton Alén přislíbil, že se pokusí už na příští rally šampionátu IRC v Rusku odrazit ode dna, na které spadl v dosavadním průběhu roku. Jeho mdlé výkony často končily odstoupením ze soutěže, proto by Anton chtěl vyhrát!
Šestadvacetiletý Fin testoval svoje Grande Punto v Itálii minulý týden a je si jistý tím, že je vůz dostatečně dobrý na to, aby mohl zaútočit na další triumf v Rusku. V Rusku totiž Alén zvítězil již v roce 2007. Anton přitom ani letos rychlost nepostrádá, v každé z dosavadních soutěží IRC, které se zúčastnil, byl právě on tím rychlejším z Abarthů. Jenže buďto mechanické problémy nebo nehoda (v Brazílii) mu zabránily v dojetí do cíle soutěže.
Ze slov mladého Aléna je cítit velká odhodlanost a touha po vítězství: „Musíte neustále věřit tomu, že můžete vyhrát. Je to důležité pro vaši konkurenceschopnost. Já tomu třeba pevně věřím. Dobře, Škoda i Peugeot udělali skvělé vozy a také je neustále posouvají vpřed, ale to samé děláme i my. Ruskou rally mám rád a jsem plně připraven, v autě jsem se cítil skvěle. Test proběhl bez větších problémů.“
Nespolehlivost turínského speciálu je velkým zklamáním letošní sezony
„Centrum soutěže není tak daleko od mého rodného Finska. Profil tratí je tedy docela podobný těm, na kterých jsem se naučil jezdit. Bude to další z vyrovnaných a těžkých soubojů. Škodováci Juho Hänninen a Jan Kopecký, stejně tak jako kolega Giandomenico Basso byli vloni hodně rychlí,“ představuje své hlavní soupeře Alén. Anton vloni do poslední chvíle bojoval o vítězství, o které ho připravil defekt pneumatiky. Z vítězství se tak radoval s Peugeotem jedoucí Hänninen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.