Finský jezdec Mikko Hirvonen s fordem vyhrál v neděli Polskou rally a vystřídal tak v čele mistrovství světa v automobilových soutěžích pětinásobného šampiona Sébastiena Loeba z Francie. Ten po páteční nehodě dojel do cíle závodu až jako sedmý.
Hirvonen vedl po sobotní druhé etapě o 12 vteřin před svým týmovým kolegou Jarim-Mattim Latvalou, ve třetí části už jel na jistotu a v cíli měl po závěrečné superspeciální rychlostní zkoušce náskok více než minuty před celkově druhým Španělem Danim Sordem na citroënu. Latvala, jenž dlouho držel krok s Hirvonenem, totiž v poslední erzetě havaroval. Třetí příčku vybojoval Nor Henning Solberg před svým bratrem Petterem.
Český jezdec Martin Prokop obsadil celkové 12. místo se ztrátou 28 minut na Hirvonena. V kategorii juniorů se díky nedělní havárii domácího Michala Kosciuszka v 16. rychlostní zkoušce posunul ze třetí na druhou pozici. Vítězem se překvapivě stal Kevin Abbring z Nizozemska.
Polská rally:Konečné pořadí: 1. Hirvonen - Lehtinen (Ford Focus RS WRC) 3:07:27,5, 2. Sordó - Marti (Šp./Citroën C4 WRC) +1:10,3, 3. H. Solberg - Menkerud (Nor./Ford Focus RS WRC) +2:05,7, 4. P. Solberg - Mills (Nor., Brit./Citroën Xsara WRC) +2:24,3, 5. Wilson - Martin (Brit./Ford Focus RS WRC) +4:17,5, ...12. PROKOP - TOMÁNEK (ČR/Citroën C2 S1600) +28:47,9.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.