Aktualizováno 17:00 CÍL Hirvonen zvítězil, ale Latvala urazil kolo
V polské rally zvítězil Hirvonen. Smůlu měl jeho týmový kolega, který na poslední zkoušce urazil kolo. Druhé místo tak spadlo do klína Sordovi. Třetí byl po stabilním výkonu Henning Solberg s Fordem. Domácí populární "Holek" skončil šestý.
V JWRC zvítězil Aggbring. O to větší je radost druhého Martina Prokopa s Janem Tománkem, kteří se druhým místem v Polsku dostali do vedení celého seriálu. Pokud vše dobře půjde, tak Jipocar Racing má velkou šanci stát se celkovým vítězem, jelikož Kosciuzsko pojede už jen jednu soutěž ze dvou.
Celkem dorazilo do cíle 33 posádek.
Aktuality:
Latvala v poslední RZ urazil kolo
Výsledky CÍL
Po RZ18 Mikolajki SSS
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:07:27,5 - - - 2. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 3:08:37,8 +1:10,3 3. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:09:33,2 +2:05,7 4. Solberg P. / Mills P. Citroen Xsara WRC 3:10:01,8 +2:34,3 5. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:11:45,0 +4:17,5 6. Holowczyc K. / Kurzeja L. Ford Focus RS WRC 3:12:01,4 +4:33,9 7. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 3:26:42,6 +19:15,1 8. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 3:26:48,1 +19:20,6 9. Novikov E. / Moscatt D. Citroen C4 WRC 3:26:53,7 +19:26,2 10. Bebenek M. - Bebenek G. Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 3:30:36,2 +23:08,7
Kosciuzsko havaroval a odstoupil.
Ogierovi se 2 km po startu RZ 16 zastavil motor.
Po RZ15 Tros
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:35:52,1 - - - 2. Latvala J.M. - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 2:36:01,6 +9,5 3. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 2:36:48,9 +56,8 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 2:37:44,4 +1:52,3 5. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:38:01,6 +2:09,3 6. Solberg P. / Mills P. Citroen Xsara WRC 2:38:12,8 +2:24,4 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:39:53,3 +4:08,7 8. Holowczyc K. / Kurzeja L. Ford Focus RS WRC 2:40:11,4 +4:19,4 9. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 2:41:50,0 +6:11,2 10. Novikov E. / Moscatt D. Citroen C4 WRC 2:53:19,9 +17:30,0
Výsledky
Mezi juniory je po první etapě Martin Prokop třetí. Vede Abbring před Kosciuszkem, ale jen nepatrně.
Většinu RZ vyhrál Loeb, který nastoupil do druhé etapy po včerejším odstoupení. Zítra čekají na posádky dva úseky dvakrát, vždy po 42 kilometrech. Doufám, že Prokop ještě zatáhne.
M.Prokop: Ve druhé části jsme chtěli přitlačit na Michala, moc nám to nejde. Není všem dnům konec.
Abbring K: Zvolil jsem špatné pneumatiky, žádná trakce.
Kosciuzsko M.: Je to dobré. Martin trochu ztratil.
Solberg P.: Jedu totálně na hraně, víc už to nejde.
PO RZ 13 Wydminy
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:21:45,8 - - - 2. Latvala J.M. - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 2:21:57,8 +12,0 3. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 2:22:24,3 +38,5 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 2:23:45,1 +1:59,3 5. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 2:23:52,5 +2:06,7 6. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:23:536,8 +2:08,0 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:25:33,8 +3:48,0 8. Holowczyc K. / Kurzeja L. Ford Focus RS WRC 2:25:59,3 +4:13,3 9. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 2:27:11,7 +5:29,9 10. Östberg M. / Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 2:28:21,3 +6:35,5
M. Prokop: "Ještě to bude velká bitva, časy na RZ jsou těsné. Zítra pojedeme jako dnes."
M. Kosciuszko: "Prokopa držíme za sebou, to je pro nás důležité."
K. Abbring: "Vedeme, to jsem nečekal. Ale mám dobrý pocit, zatím je vše v pořádku."
P. Solberg: "Snažil jsem se. jsem spokojený. Líbí se mi tu, je tady hodně diváků."
M. Hirvonen: "Fantastický den. Opravdu jsem si ho užil."
J. M. Latvala: "Dobrý den, neměli jsme žádné potíže. Jsem spokojený."
D. Sordo: "Snažil jsem se jet rychleji, ale bylo to těžké."
První část první etapy je za námi.
K.Abbring: "Já vedu. No tak to je ohromné."
M.Prokop: " Je to hodně rychlé, začínáme pomalu. Jedu rychle a bezpečně"
A. Mikkelsen:" Pokud je to klikaté a pomalejší je to dobré, na rychlých úsecích ztrácíme"
11:32 Novikov byl na RZ4 mimo trať - poškozená přední náprava a chladič, zatím pokračuje.
11:13 Loeb šel 1,2 km po startu RZ4 přes střechu. Auto nevypadalo poškozeně, ale porucha zavěšení.
Po RZ7 Paprotki II
V poslední rychlostní zkoušce první etapy jezdci Fordu zvýšili náskok před Sordem a kontrolují pořadí. Zkouška se stala osudnou Andreasi Mikkelsenovi, který musel pro poruchu odstavit Fabii WRC a ukončil učinkování v první etapě.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:02:23,1 - - - 2. Latvala J.M. - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 1:02:32,0 +8,9 3. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 1:03:00,1 +37,0 4. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 1:03:37,7 +1:14,6 5. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:03:44,6 +1:21,5 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 1:03:56,0 +1:32,9 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:04:19,6 +1:56,5 8. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 1:04:54,6 +2:31,5 9. Holowcszyk K. / Kurzeja L. Ford Focus RS WRC 1:05:02,9 +2:39,8 10. Östberg M. / Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 1:06:54,7 +4:31,6
Výsledky
Po RZ4 Paprotki I
Sebasetien Loeb na této zkoušce havaroval a nepokračuje. Problémy měl i Novikov. Populární domácí pilot Holowczyc je jedenáctý.
V čele JWRC je Abbring s Cliem R3. Druhý je Kosciuzsko se Swiftem S1600 + 2,5 a třetí Martin Prokop +14,1.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 32:19,5 - - - 2. Latvala J.M. - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 32:21,9 +2,4 3. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 32:34,2 +14,7 4. Mikkelsen A. Floene O. Škoda Fabia WRC / WRC 32:53,6 +34,1 5. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 32:59,5 +40,0 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 33:11,1 +51,6 7. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 33:13,4 +53,9 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 33:18,1 +58,6 9. Novikov J. Moscatt D. Citroen C4 WRC / WRC 33:18,5 +59,0 10. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 33:34,9 +1:15,1
Po RZ1 SSS Mikkolajki
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 1:48,3 - - - 2. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 1:48,6 +0,3 3. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:49,6 +1,3 =. Mikkelsen A. Floene O. Škoda Fabia WRC / WRC 1:49,6 +1,3 5. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 1:49,7 +1,4 6. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:49,9 +1,6 =. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 1:49,9 +1,6 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:50,3 +2,0 9. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 1:51,1 +2,8 10. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 4:20:40,9 +19:45,2
Dnes v osm hodin ráno zača shakedown. V oblasti soutěže v noci pršelo. Někde je písčitý povrch suchý, takže se práší. Jinde jsou zase velmihluboké koleje a bláto.
20:00 info od Martina: Počasí stále zatažené. Shakedown byl hrozný. Byl neustále přerušován kvůli neukázněným divákům. Vše ale nakonec vyřešeno. Na oko nejlépe H. Solberg. Rautenbach měl velkou krizi, hrozící havárií. Holowczycz velmi opatrně. Brzy se vyjely koleje, které měly i 20 centimetrů.
13:59 V JWRC Abbring 2:47,7, Prokop 2:48,6 a Kosciuzsko 2:49,0
12:53 Shakedown přerušen, problémy s diváky a tratí.
Shakedown
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 2:13,5 - - - 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC +0,0 3. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC +1,0 4. J. Novikov - D. Moscatt Citroen C4 / WRC +2,5 5. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC +2,7 6. Sordo D.. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC +2,9 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC +4,7 8. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC +4,9 9. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia WRC / WRC +5,9 10. S.Ogier - J.Ingrassian Citroen C4 WRC / WRC +6,2Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.