Orlen Platinum Rajd Polski 2009: Vítězí Hirvonen

Holowczyc, Krzysztow
Holowczyc, Krzysztow, foto: www.holek.pl
RallyZone.cz 25. června 2009 12:48
Sdílej:

Aktualizováno 17:00 CÍL Hirvonen zvítězil, ale Latvala urazil kolo

V polské rally zvítězil Hirvonen. Smůlu měl jeho týmový kolega, který na poslední zkoušce urazil kolo. Druhé místo tak spadlo do klína Sordovi. Třetí byl po stabilním výkonu Henning Solberg s Fordem. Domácí populární "Holek" skončil šestý.

V JWRC zvítězil Aggbring. O to větší je radost druhého Martina Prokopa s Janem Tománkem, kteří se druhým místem v Polsku dostali do vedení celého seriálu. Pokud vše dobře půjde, tak Jipocar Racing má velkou šanci stát se celkovým vítězem, jelikož Kosciuzsko pojede už jen jednu soutěž ze dvou.

Celkem dorazilo do cíle 33 posádek.

Aktuality:

Latvala v poslední RZ urazil kolo

 

Výsledky CÍL

Po RZ18 Mikolajki SSS 

Pořadí po RZ Posádkavůz

Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího
    1.  Hirvonnen M Lehtinen J  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:07:27,5 - - - 
     2.   Sordo D. - Marti M.  Citroen C4 WRC  / WRC 3:08:37,8   +1:10,3
    3.   Solberg H. - Menkerud C.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:09:33,2  +2:05,7
    4.   Solberg P. / Mills P.  Citroen Xsara WRC
3:10:01,8 +2:34,3     5.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC
3:11:45,0   +4:17,5
    6.    Holowczyc K. / Kurzeja L.  Ford Focus RS WRC 3:12:01,4   +4:33,9
    7.    S. Loeb - D. Elena  Citroen C4 WRC  / WRC 3:26:42,6  +19:15,1
    8.    Rautenbach C. - Baritt D.  Citroen C4 WRC  / WRC 3:26:48,1  +19:20,6
    9.   Novikov E. / Moscatt D.  Citroen C4 WRC
 3:26:53,7   +19:26,2    10.   Bebenek  M. - Bebenek G.  Mitsubishi Lancer EVO IX /N4
3:30:36,2   +23:08,7

Kosciuzsko havaroval a odstoupil.

Ogierovi se 2 km po startu RZ 16 zastavil motor.

Po RZ15 Tros

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace)
Ztráta na vedoucího     1.
 Hirvonnen M Lehtinen J  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:35:52,1 - - -       2.
  Latvala J.M. - M. Anttila  Ford Focus RS WRC / WRC 2:36:01,6   +9,5
    3.   Sordo D. - Marti M.  Citroen C4 WRC  / WRC 2:36:48,9  +56,8
    4.   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC  / WRC 2:37:44,4
+1:52,3     5.    Solberg H. - Menkerud C.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:38:01,6
  +2:09,3     6.
   Solberg P. / Mills P.  Citroen Xsara WRC 2:38:12,8   +2:24,4     7.
   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:39:53,3  +4:08,7
    8.   Holowczyc K. / Kurzeja L.  Ford Focus RS WRC 2:40:11,4  +4:19,4
    9.   Rautenbach C. - Baritt D.  Citroen C4 WRC  / WRC  2:41:50,0
  +6:11,2    10.   Novikov E. / Moscatt D.  Citroen C4 WRC 2:53:19,9
  +17:30,0

 

Výsledky

Mezi juniory je po první etapě Martin Prokop třetí. Vede Abbring před Kosciuszkem, ale jen nepatrně.

Většinu RZ vyhrál Loeb, který nastoupil do druhé etapy po včerejším odstoupení. Zítra čekají na posádky dva úseky dvakrát, vždy po 42 kilometrech. Doufám, že Prokop ještě zatáhne.

 M.Prokop: Ve druhé části jsme chtěli přitlačit na Michala, moc nám to nejde. Není všem dnům konec.

Abbring K: Zvolil jsem špatné pneumatiky, žádná trakce.

Kosciuzsko M.: Je to dobré. Martin trochu ztratil.

Solberg P.: Jedu totálně na hraně, víc už to nejde.

PO RZ 13 Wydminy

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího
    1.  Hirvonnen M Lehtinen J  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:21:45,8 - - - 
     2.   Latvala J.M. - M. Anttila  Ford Focus RS WRC / WRC 2:21:57,8
  +12,0     3.   Sordo D. - Marti M.  Citroen C4 WRC  / WRC 2:22:24,3
 +38,5     4.
  Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC  / WRC 2:23:45,1 +1:59,3     5.
   P. Solberg - P. Mills   Citroen C4  Xsara WRC 06 / WRC 2:23:52,5   +2:06,7
    6.    Solberg H. - Menkerud C.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:23:536,8   +2:08,0
    7.    Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:25:33,8
 +3:48,0     8.   Holowczyc K. / Kurzeja L.  Ford Focus RS WRC 2:25:59,3
 +4:13,3     9.
  Rautenbach C. - Baritt D.  Citroen C4 WRC  / WRC  2:27:11,7   +5:29,9    10.
  Östberg M. / Andersson J.  Subaru Impreza WRC 08 2:28:21,3   +6:35,5

 

M. Prokop: "Ještě to bude velká bitva, časy na RZ jsou těsné. Zítra pojedeme jako dnes."

M. Kosciuszko: "Prokopa držíme za sebou, to je pro nás důležité."

K. Abbring: "Vedeme, to jsem nečekal. Ale mám dobrý pocit, zatím je vše v pořádku."

P. Solberg: "Snažil jsem se. jsem spokojený. Líbí se mi tu, je tady hodně diváků."

M. Hirvonen: "Fantastický den. Opravdu jsem si ho užil."

J. M. Latvala: "Dobrý den, neměli jsme žádné potíže. Jsem spokojený."

D. Sordo: "Snažil jsem se jet rychleji, ale bylo to těžké."

První část první etapy je za námi.

K.Abbring: "Já vedu. No tak to je ohromné."

M.Prokop: " Je to hodně rychlé, začínáme pomalu. Jedu rychle a bezpečně"

A. Mikkelsen:" Pokud je to klikaté a pomalejší je to dobré, na rychlých úsecích ztrácíme"

 

11:32 Novikov byl na RZ4 mimo trať - poškozená přední náprava a chladič, zatím pokračuje.

11:13 Loeb šel 1,2 km po startu RZ4 přes střechu. Auto nevypadalo poškozeně, ale porucha zavěšení.

Po RZ7 Paprotki II

V poslední rychlostní zkoušce první etapy jezdci Fordu zvýšili náskok před Sordem a kontrolují pořadí. Zkouška se stala osudnou Andreasi Mikkelsenovi, který musel pro poruchu odstavit Fabii WRC  a ukončil učinkování v první etapě.

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího
    1.  Hirvonnen M Lehtinen J  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:02:23,1 - - - 
     2.  Latvala J.M. - M. Anttila  Ford Focus RS WRC / WRC 1:02:32,0
  +8,9     3.  Sordo D. - Marti M.  Citroen C4 WRC  / WRC 1:03:00,1
 +37,0     4.
  P. Solberg - P. Mills   Citroen C4  Xsara WRC 06 / WRC 1:03:37,7 +1:14,6     5.
   Solberg H. - Menkerud C.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:03:44,6   +1:21,5
    6.    Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC  / WRC 1:03:56,0   +1:32,9
    7.    Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:04:19,6
 +1:56,5     8.   Rautenbach C. - Baritt D.  Citroen C4 WRC  / WRC 1:04:54,6
 +2:31,5     9.
  Holowcszyk K. / Kurzeja L.  Ford Focus RS WRC  1:05:02,9   +2:39,8    10.
  Östberg M. / Andersson J.  Subaru Impreza WRC 08 1:06:54,7   +4:31,6

 

Výsledky

Po RZ4 Paprotki I

Sebasetien Loeb na této zkoušce havaroval a nepokračuje. Problémy měl i Novikov. Populární domácí pilot Holowczyc je jedenáctý. 

V čele JWRC je Abbring s Cliem R3. Druhý je Kosciuzsko se Swiftem S1600 + 2,5 a třetí Martin Prokop +14,1.

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace)
Ztráta na vedoucího     1.
 Hirvonnen M Lehtinen J  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 32:19,5 - - -       2.
 Latvala J.M. - M. Anttila  Ford Focus RS WRC / WRC 32:21,9   +2,4
    3.  Sordo D. - Marti M.  Citroen C4 WRC  / WRC 32:34,2  +14,7
    4.   Mikkelsen A. Floene O.  Škoda Fabia WRC / WRC 32:53,6
+34,1     5.    P. Solberg - P. Mills   Citroen C4  Xsara WRC 06 / WRC 32:59,5
  +40,0     6.
   Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC  / WRC 33:11,1   +51,6     7.
   Solberg H. - Menkerud C.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 33:13,4  +53,9
    8.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 33:18,1  +58,6
    9.   Novikov J. Moscatt D.  Citroen C4 WRC  / WRC  33:18,5
  +59,0    10.   Rautenbach C. - Baritt D.  Citroen C4 WRC  / WRC 33:34,9
  +1:15,1

Po RZ1 SSS Mikkolajki

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího
    1.  P. Solberg - P. Mills   Citroen C4  Xsara WRC 06 / WRC 1:48,3 - - - 
     2.  S. Loeb - D. Elena  Citroen C4 WRC  / WRC
1:48,6   +0,3     3.  Hirvonnen M Lehtinen J  Ford Focus RS WRC 08 / WRC
1:49,6  +1,3
    =.   Mikkelsen A. Floene O.  Škoda Fabia WRC / WRC 1:49,6 +1,3
    5.    Sordo D. - Marti M.  Citroen C4 WRC  / WRC 1:49,7   +1,4
    6.   Solberg H. - Menkerud C.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:49,9   +1,6
    =.     Ogier S. - Ingrassia J.  Citroen C4 WRC  / WRC
1:49,9  +1,6     8.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC
1:50,3  +2,0
    9.  J.M. Latvala - M. Anttila  Ford Focus RS WRC / WRC  1:51,1   +2,8
   10.    J.M. Latvala - M. Anttila  Ford Focus RS WRC / WRC 4:20:40,9   +19:45,2

 Dnes v osm hodin ráno zača shakedown. V oblasti soutěže v noci pršelo. Někde je písčitý povrch suchý, takže se práší. Jinde jsou zase velmihluboké koleje a bláto.

20:00 info od Martina: Počasí stále zatažené. Shakedown byl hrozný. Byl neustále přerušován kvůli neukázněným divákům. Vše ale nakonec vyřešeno. Na oko nejlépe H. Solberg. Rautenbach měl velkou krizi, hrozící havárií. Holowczycz velmi opatrně. Brzy se vyjely koleje, které měly i 20 centimetrů.

13:59 V JWRC Abbring 2:47,7, Prokop 2:48,6 a Kosciuzsko 2:49,0

12:53 Shakedown přerušen, problémy s diváky a tratí.

Shakedown

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího
    1.    S. Loeb - D. Elena  Citroen C4 WRC  / WRC 2:13,5 - - - 
     2.   M. Hirvonen - J. Lehtinen   Ford Focus RS WRC / WRC
    +0,0     3.    J.M. Latvala - M. Anttila  Ford Focus RS WRC / WRC 
 +1,0
    4.   J. Novikov - D. Moscatt   Citroen C4 / WRC +2,5
    5.    P. Solberg - P. Mills   Citroen Xsara WRC 06 / WRC   +2,7
    6.   Sordo D.. - Marti M.  Citroen C4 WRC / WRC     +2,9
    7.   Wilson M. - Martin S.  Ford Focus RS WRC    
 +4,7     8.   Solberg H. - Menkerud C.  Ford Focus RS WRC 08 / WRC
 +4,9
    9.    Mikkelsen A. - Floene O.   Škoda Fabia WRC / WRC     +5,9
   10.    S.Ogier - J.Ingrassian  Citroen C4 WRC / WRC     +6,2

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.