Aktualizováno 17:00 CÍL Hirvonen zvítězil, ale Latvala urazil kolo
V polské rally zvítězil Hirvonen. Smůlu měl jeho týmový kolega, který na poslední zkoušce urazil kolo. Druhé místo tak spadlo do klína Sordovi. Třetí byl po stabilním výkonu Henning Solberg s Fordem. Domácí populární "Holek" skončil šestý.
V JWRC zvítězil Aggbring. O to větší je radost druhého Martina Prokopa s Janem Tománkem, kteří se druhým místem v Polsku dostali do vedení celého seriálu. Pokud vše dobře půjde, tak Jipocar Racing má velkou šanci stát se celkovým vítězem, jelikož Kosciuzsko pojede už jen jednu soutěž ze dvou.
Celkem dorazilo do cíle 33 posádek.
Aktuality:
Latvala v poslední RZ urazil kolo
Výsledky CÍL
Po RZ18 Mikolajki SSS
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:07:27,5 - - - 2. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 3:08:37,8 +1:10,3 3. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:09:33,2 +2:05,7 4. Solberg P. / Mills P. Citroen Xsara WRC 3:10:01,8 +2:34,3 5. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 3:11:45,0 +4:17,5 6. Holowczyc K. / Kurzeja L. Ford Focus RS WRC 3:12:01,4 +4:33,9 7. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 3:26:42,6 +19:15,1 8. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 3:26:48,1 +19:20,6 9. Novikov E. / Moscatt D. Citroen C4 WRC 3:26:53,7 +19:26,2 10. Bebenek M. - Bebenek G. Mitsubishi Lancer EVO IX /N4 3:30:36,2 +23:08,7
Kosciuzsko havaroval a odstoupil.
Ogierovi se 2 km po startu RZ 16 zastavil motor.
Po RZ15 Tros
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:35:52,1 - - - 2. Latvala J.M. - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 2:36:01,6 +9,5 3. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 2:36:48,9 +56,8 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 2:37:44,4 +1:52,3 5. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:38:01,6 +2:09,3 6. Solberg P. / Mills P. Citroen Xsara WRC 2:38:12,8 +2:24,4 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:39:53,3 +4:08,7 8. Holowczyc K. / Kurzeja L. Ford Focus RS WRC 2:40:11,4 +4:19,4 9. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 2:41:50,0 +6:11,2 10. Novikov E. / Moscatt D. Citroen C4 WRC 2:53:19,9 +17:30,0
Výsledky
Mezi juniory je po první etapě Martin Prokop třetí. Vede Abbring před Kosciuszkem, ale jen nepatrně.
Většinu RZ vyhrál Loeb, který nastoupil do druhé etapy po včerejším odstoupení. Zítra čekají na posádky dva úseky dvakrát, vždy po 42 kilometrech. Doufám, že Prokop ještě zatáhne.
M.Prokop: Ve druhé části jsme chtěli přitlačit na Michala, moc nám to nejde. Není všem dnům konec.
Abbring K: Zvolil jsem špatné pneumatiky, žádná trakce.
Kosciuzsko M.: Je to dobré. Martin trochu ztratil.
Solberg P.: Jedu totálně na hraně, víc už to nejde.
PO RZ 13 Wydminy
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:21:45,8 - - - 2. Latvala J.M. - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 2:21:57,8 +12,0 3. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 2:22:24,3 +38,5 4. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 2:23:45,1 +1:59,3 5. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 2:23:52,5 +2:06,7 6. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:23:536,8 +2:08,0 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 2:25:33,8 +3:48,0 8. Holowczyc K. / Kurzeja L. Ford Focus RS WRC 2:25:59,3 +4:13,3 9. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 2:27:11,7 +5:29,9 10. Östberg M. / Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 2:28:21,3 +6:35,5
M. Prokop: "Ještě to bude velká bitva, časy na RZ jsou těsné. Zítra pojedeme jako dnes."
M. Kosciuszko: "Prokopa držíme za sebou, to je pro nás důležité."
K. Abbring: "Vedeme, to jsem nečekal. Ale mám dobrý pocit, zatím je vše v pořádku."
P. Solberg: "Snažil jsem se. jsem spokojený. Líbí se mi tu, je tady hodně diváků."
M. Hirvonen: "Fantastický den. Opravdu jsem si ho užil."
J. M. Latvala: "Dobrý den, neměli jsme žádné potíže. Jsem spokojený."
D. Sordo: "Snažil jsem se jet rychleji, ale bylo to těžké."
První část první etapy je za námi.
K.Abbring: "Já vedu. No tak to je ohromné."
M.Prokop: " Je to hodně rychlé, začínáme pomalu. Jedu rychle a bezpečně"
A. Mikkelsen:" Pokud je to klikaté a pomalejší je to dobré, na rychlých úsecích ztrácíme"
11:32 Novikov byl na RZ4 mimo trať - poškozená přední náprava a chladič, zatím pokračuje.
11:13 Loeb šel 1,2 km po startu RZ4 přes střechu. Auto nevypadalo poškozeně, ale porucha zavěšení.
Po RZ7 Paprotki II
V poslední rychlostní zkoušce první etapy jezdci Fordu zvýšili náskok před Sordem a kontrolují pořadí. Zkouška se stala osudnou Andreasi Mikkelsenovi, který musel pro poruchu odstavit Fabii WRC a ukončil učinkování v první etapě.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:02:23,1 - - - 2. Latvala J.M. - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 1:02:32,0 +8,9 3. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 1:03:00,1 +37,0 4. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 1:03:37,7 +1:14,6 5. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:03:44,6 +1:21,5 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 1:03:56,0 +1:32,9 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:04:19,6 +1:56,5 8. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 1:04:54,6 +2:31,5 9. Holowcszyk K. / Kurzeja L. Ford Focus RS WRC 1:05:02,9 +2:39,8 10. Östberg M. / Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 1:06:54,7 +4:31,6
Výsledky
Po RZ4 Paprotki I
Sebasetien Loeb na této zkoušce havaroval a nepokračuje. Problémy měl i Novikov. Populární domácí pilot Holowczyc je jedenáctý.
V čele JWRC je Abbring s Cliem R3. Druhý je Kosciuzsko se Swiftem S1600 + 2,5 a třetí Martin Prokop +14,1.
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 32:19,5 - - - 2. Latvala J.M. - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 32:21,9 +2,4 3. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 32:34,2 +14,7 4. Mikkelsen A. Floene O. Škoda Fabia WRC / WRC 32:53,6 +34,1 5. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 32:59,5 +40,0 6. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 33:11,1 +51,6 7. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 33:13,4 +53,9 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 33:18,1 +58,6 9. Novikov J. Moscatt D. Citroen C4 WRC / WRC 33:18,5 +59,0 10. Rautenbach C. - Baritt D. Citroen C4 WRC / WRC 33:34,9 +1:15,1
Po RZ1 SSS Mikkolajki
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. P. Solberg - P. Mills Citroen C4 Xsara WRC 06 / WRC 1:48,3 - - - 2. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 1:48,6 +0,3 3. Hirvonnen M Lehtinen J Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:49,6 +1,3 =. Mikkelsen A. Floene O. Škoda Fabia WRC / WRC 1:49,6 +1,3 5. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC 1:49,7 +1,4 6. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:49,9 +1,6 =. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC / WRC 1:49,9 +1,6 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 / WRC 1:50,3 +2,0 9. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 1:51,1 +2,8 10. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC 4:20:40,9 +19:45,2
Dnes v osm hodin ráno zača shakedown. V oblasti soutěže v noci pršelo. Někde je písčitý povrch suchý, takže se práší. Jinde jsou zase velmihluboké koleje a bláto.
20:00 info od Martina: Počasí stále zatažené. Shakedown byl hrozný. Byl neustále přerušován kvůli neukázněným divákům. Vše ale nakonec vyřešeno. Na oko nejlépe H. Solberg. Rautenbach měl velkou krizi, hrozící havárií. Holowczycz velmi opatrně. Brzy se vyjely koleje, které měly i 20 centimetrů.
13:59 V JWRC Abbring 2:47,7, Prokop 2:48,6 a Kosciuzsko 2:49,0
12:53 Shakedown přerušen, problémy s diváky a tratí.
Shakedown
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC / WRC 2:13,5 - - - 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC / WRC +0,0 3. J.M. Latvala - M. Anttila Ford Focus RS WRC / WRC +1,0 4. J. Novikov - D. Moscatt Citroen C4 / WRC +2,5 5. P. Solberg - P. Mills Citroen Xsara WRC 06 / WRC +2,7 6. Sordo D.. - Marti M. Citroen C4 WRC / WRC +2,9 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC +4,7 8. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 / WRC +4,9 9. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia WRC / WRC +5,9 10. S.Ogier - J.Ingrassian Citroen C4 WRC / WRC +6,2Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?