Tři týdny po Sardinii, která juniorům Citroenu přinesla smíšené dojmy, když si Jengenij Novikov dojel pro svůj nejlepší dosavadní výsledek, Ogier a Rautenbach nedokončili, postaví na start Acropolis Rally Citroen Junior Team opět tři C4 WRC.
Stejně jako v Itálii budou na pozici jezdců, kteří můžou získat body pro tým, nominování Conrad Rautenbach a Jevgenij Novikov. Aktuálně je tým čtvrtý, 25 bodů za konkurenčním Stobartem.Pro Conrada Rautenbacha bude nadcházející Akropolis již čtvrtou, druhou za volantem C4 WRC. „V Sardinii jsem se hodně naučil díky zdejším záludným tratím a vysokým teplotám,“ nechal se slyšet mladík ze Zimbabwe. „Myslím, že jsme teď na Řecko dobře připraveni. Jsou plánovány nějaké nové zkoušky, což je pro nás bonus, protože stále ještě získáváme zkušenosti. Už jsem netrpělivý, chci po startu ukázat svoje zlepšení.“Po bezproblémovém průběhu soutěže v Itálii bral ruský mladík Novikov vůbec poprvé body v mistrovství světa za páté místo. Řecká soutěž je v některých ohledech podobná té Italské, proto doufá, že by mohl pokračovat ve svém zlepšení i zde. „Výsledek v Sardinii byl pro nás velkým zadostiučiněním,“ uvedl. „Mým cílem letos je učit se a při tom dokázat, že jsem schopný i nějakých lepších výsledků. I v Řecku bych s tím chtěl pokračovat. Tato soutěž je dalším náročným a záludným podnikem, teplota v kokpitu někdy i převyšuje 50 °C.“Pro úřadující juniorského mistra Sebastiena Ogiera byla Italská soutěž náročná. Nejprve měl problémy s tlumičem, ze soutěže ho potom vyřadila nehoda. Ogierův letošní program je kromě startu v Polsku nejasný, ale určitě by mohl těžit z dobrého výsledku v Řecku.„Náš plán zůstává stejný, dosahovat co možná nejvyrovnanějších výsledků a pravidelné dojíždění do cíle. Podmínky budou v Řecku asi těžší než v Itálii. Bude nutné zůstat velmi obezřetný. Doufám, že se v cíli budeme moci ukázat s dobrým výsledkem,“ nechal se slyšet Ogier.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.