Další šance pro juniory Citroenu

Novikov, Evgeniy
Novikov, Evgeniy, foto: Citroën Sport
iAdam 10. června 2009 18:04
Sdílej:

Tři týdny po Sardinii, která juniorům Citroenu přinesla smíšené dojmy, když si Jengenij Novikov dojel pro svůj nejlepší dosavadní výsledek, Ogier a Rautenbach nedokončili, postaví na start Acropolis Rally Citroen Junior Team opět tři C4 WRC.

Stejně jako v Itálii budou na pozici jezdců, kteří můžou získat body pro tým, nominování Conrad Rautenbach a Jevgenij Novikov. Aktuálně je tým čtvrtý, 25 bodů za konkurenčním Stobartem.Pro Conrada Rautenbacha bude nadcházející  Akropolis již čtvrtou, druhou za volantem C4 WRC. „V Sardinii jsem se hodně naučil díky zdejším záludným tratím a vysokým teplotám,“ nechal se slyšet mladík ze Zimbabwe. „Myslím, že jsme teď na Řecko dobře připraveni. Jsou plánovány nějaké nové zkoušky, což je pro nás bonus, protože stále ještě získáváme zkušenosti. Už jsem netrpělivý, chci po startu ukázat svoje zlepšení.“Po bezproblémovém průběhu soutěže v Itálii bral ruský mladík Novikov vůbec poprvé body v mistrovství světa za páté místo. Řecká soutěž je v některých ohledech podobná té Italské, proto doufá, že by mohl pokračovat ve svém zlepšení i zde. „Výsledek v Sardinii byl pro nás velkým zadostiučiněním,“ uvedl. „Mým cílem letos je učit se a při tom dokázat, že jsem schopný i nějakých lepších výsledků. I v Řecku bych s tím chtěl pokračovat. Tato soutěž je dalším náročným a záludným podnikem, teplota v kokpitu někdy i převyšuje 50 °C.“Pro úřadující juniorského mistra Sebastiena Ogiera byla Italská soutěž náročná. Nejprve měl problémy s tlumičem, ze soutěže ho potom vyřadila nehoda. Ogierův letošní program je kromě startu v Polsku nejasný, ale určitě by mohl těžit z dobrého výsledku v Řecku.„Náš plán zůstává stejný, dosahovat co možná nejvyrovnanějších výsledků a pravidelné dojíždění do cíle. Podmínky budou v     Řecku asi těžší než v Itálii. Bude nutné zůstat velmi obezřetný. Doufám, že se v cíli budeme moci ukázat s dobrým výsledkem,“ nechal se slyšet Ogier.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.