Anton Alen se během uplynulého víkendu pilně připravoval na nadcházející SATA Rally Azores.
Test byl hlavně zaměřen na pneumatiky a na nastavení zavěšení Punta. Tato rally by mohla být pro tovární tým Abartbu pro letošek rozhodující, pokud-li ještě chtějí pomýšlet na zisk titulu v IRC.
"Pro tuto soutěž jsme dobře připravení, dokonce bych řekl, že jsme na stejné úrovni jako Juho Hanninen, který jede za tovární tým Škoda. Jsem si jistý, že na šotolině bude velmi rychlý. Také by nám mohlo pomoci, že můj spolujezdec Timo Alanne na této soutěži již v minulosti jel," říká Anton Alen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.