Max Mosley odhalil plány na jednotný motor, který by se měl od roku 2013 používat v F1, ve World Rally Championship a ve Formuli 2.
Když se Max minulý týden objevil na Rally Portugal, tak řekl: „Mělo by se začít pracovat na jednotném turbomotoru pro formuli 1. Kdyby to zde fungovalo, tak proč by se nemohl používat i v ostatních disciplínách motoristického sportu, jako je rally?“ Projekt jednotného motoru je prý ale v brzké fázi, takže automobilky a týmu budou v průběhu vývoje této novinky včas informováni. V případě F1 by měly být vnější části motoru (myšleno KERS a další systémy) otevřené k dalšímu vývoji. Na další otázku ohledně sběru jednou použité energie Mosley řekl, že se možná nebude znovu využívat jen energie získaná z brždění, jako je tomu v F1: „Energii můžeme získávat i z výfuků a z chladících systémů.“ Ohledně využitý tohoto motoru ve více odvětvích motorsportu Mosley řekl: „Jestli budeme moci – a to si nejsem jistý – aplikovat tuto metodu do více disciplín, tak to bude velmi užitečné, protože se tak ušetří obrovské peníze, které se do vývoje motorů vkládají nyní.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?