Tým Adapta, jehož šéfem je Morten Ostberg, se nestačil včas registrovat. V letošní sezóně tak tento norský tým body do hodnocení týmů získávat nebude.
Adapta bude v letošním MS startovat bez nároku na týmové body. Tým převzal od Prodrivu dvě Imprezy nejnovější specifikace poté, co se japonský výrobce rozhodl odejít z MS. Na rally v Norsku oslavil tým před domácím publikem svůj letošní debut ve WRC. Výsledek ovšem nebyl zrovna nejlepší a podle přání týmu. Mads Ostberg svým devátým místem rozhodně nenaplnil předstartovní přání. týmu Anders Grondal jezdil ještě horší časy. Navíc to vypadá, že tým, jehož šéfem je otec Madse Morten Ostberg, nesehnal potřebný rozpočet na druhé auto. „Nevylučujeme, že se postavíme na start jako tým bodující do tabulky jezdců,“ proklamoval ještě nedávno Morten. Dnes už ale víme, že se tak nestane. Minulou sobotu uplynula lhůta FIA na podání přihlášky. Výsledek? Tovární týmy Fordu a Citroënu budou pravidelně nasazovat pouze dva vozy. Zákaznické týmy Stobart, Munchi's a Citroën-Juniorteam dodají na start dalších 5 vozů (Ogier má zatím slíbených pouze 6 startů). Adapta ale na oficiálním seznamu týmu chybí. Z toho vyplývá, že norský tým nemá šanci na zisk týmových bodů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?