V překrásném prostředí národního parku Ozarks se odehrál druhý podnik Rally Amerika, Rally in the 100 Acre Wood. Již po čtvrté za sebou se na zdejších rychlých tratích podařilo zvítězit jezdci Subaru Rally Teamu USA, Kenu Blokovi.
"Miluji tuto rally, miluji vysoké rychlosti," prohlásil vítěz v cíli. Soutěž mu ulehčil jeho týmový kolega Travis Pastrana, který poslal své Subaru na čtvrté rychlostní zkoušce několikrát přes střechu a musel ze závodu odstoupit. On i jeho spolujezdec byli po nehodě nezraněni, ale smutní, protože před startem pomýšleli na vítězství.Ken Blok zvítězil s náskokem 43,1s. před druhým v pořadí Andrew Comrie – Picardem na Mitsubishi Lancer EVO IX. "Mám úžasný pocit. Auto bylo perfektní a velmi nám pomohly pneumatiky Yokohama," řekl druhý muž v pořadí. Na záda mu však velice dotíral Tanner Foust, který představil desátou evoluci Lanceru a ztratil na stříbrného muže jen 15,5s. "Je skvělé být na pódiu. Tento vůz má velký potenciál," zhodnotil Tanner svůj úspěch. Tito dva jezdci se tak po dvou závodech usadili společně v čele Amerického šampionátu.
Rally in the 100Acre Wood Shakedown v podání Andi MancinaDo elitní šestky se ještě probojoval čtvrtý William Bacon na Mitsubishi Lancer EVO IX. Pátý a výborně finišující Andi Mancin na stejném voze, který byl ještě tři zkoušky před cílem na místě osmém a sváděl souboj s pozdějším vítězem kategorie Superprodukčních vozů, Mathewem Johnsonen na Subaru WRX 2003.Výsledky Rally in the 100 Acre Wood1 Ken Block / Alessandro Gelsomino 1:25:20.7 2 Andrew Comrie-Picard / Robbie Durant 1:26:03.8 3 Tanner Foust / Christine Beavis 1:26:19.3 4 William Bacon / Peter Watt 1:27:49.8 5 Andi Mancin / Maciej Wislawski 1:28:09.7 6 Matthew Johnson / Jeremy Wimpey 1:28:26.5 7 Dave Mirra / Derek Ringer 1:28:29.5 8 Piotr Wiktorczyk / Grzegorz Dorman 1:29:04.7 9 Bob Olson / Conrad Ketelsen 1:31:12.6 10 Travis Hanson / Terry Hanson 1:32:04.7
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.