Tovární tým Abarth testoval na šotolinových tratích v Toskánsku poblíž Sieny svůj speciál Punto S2000 před rally v Brazílii. Za volantem vozu se vystřídali všichni tři jezdci: Giandomenico Basso, Anton Alen a Luca Rossetti.
Jezdci si vyzkoušeli poslední specifikaci továrního Punta na šotolině, to byl hlavní cíl testu. Alen, který mohl získat na Monte šestou příčku nebýt technické závady, která ho donutila odstoupit až na přejezdu do cíle, byl potěšen: „Je skvělé být opět na šotolině, je to skvělá zábava.“„Už víme, že nás vůz je na šotolině dost rychlý. Teď se snažíme pouze otestovat nějaké novinky. Pořádně ale nevím, co očekávat od Rally Curitiba. Bude to nová zkušenost a to mi zní dobře,“ dodává Fin ve službách italské značky. Otec Antona Markku Alen už ovšem v Brazílii startoval. Bylo tomu v roce 1979 na první mezinárodní rally Brazílie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.