Rodina van Merksteijnů zažila debut na sněhových tratích MS v Norsku. Obě posádky nakonec náročnou soutěž dokončily. Šlo především o sbírání zkušeností s tímto povrchem a tak nikoho nemůže překvapit, že otec Peter dojel na 21.místě a syn Peter na 19.místě.
Ford Focus WRC 07, startovní číslo 23, Peter van Merksteijn - Erwin MombaertsPeter van Merksteijn poprvé v životě jel s belgickým spolujezdcem Erwinem Mombaertsem. Jejich spojení se nakonec ukázalo jako docela dobře fungující. „Vždycky si ze začátku musíte zvykat na někoho nového ve voze. Ale mezi námi šlo všechno hladce,“ říká Peter. Posádku Focusu WRC 07 dokonce potkala během soutěže menší nehoda, ale vše zvládli skvěle: „Na přejezdu z RZ21 jsme měli menší nehodu. Odnesl to předek našeho Fordu. Poté jsme proto zvolili volnější tempo, ale čas na závěrečné zkoušce ukázal, jakého pokroku jsme dosáhli. Byli jsme tam 15., což je pro nás fantastické,“ uzavírá Peter.
Soutěž se nesla ve znamení hledání limitů svých i vozu
Ford Focus WRC 06, startovní číslo 22, Peter van Merksteijn junior – Eddy Chevaillier
„Je to fantastická rally, krásná scenérie kolem tratě a počasí také vyšlo. Jízda na sněhu je velká zábava. Jezdí se zde rychle a musíte auto hodně pouštět do smyku, to je ohromná zábava. Jízdu s Focusem jsem si opravdu užil, je to skvělé auto. Chtěl bych zde startovat i příští rok,“ říká syn Petera van Merksteijna Peter mladší.
Menší nehoda na přejezdu byla na přídi vozu poznat
Celý tým Van Merksteijn Motorsport má na uplynulou rally skvělé vzpomínky. Teploty dosahovaly až mínus 30 stupňů a tratě byly pod sněhem. Byla to jejich první Norská rally a tak v dalších startech můžeme očekávat zlepšení výkonu obou posádek.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.