Rodina van Merksteijnů zažila debut na sněhových tratích MS v Norsku. Obě posádky nakonec náročnou soutěž dokončily. Šlo především o sbírání zkušeností s tímto povrchem a tak nikoho nemůže překvapit, že otec Peter dojel na 21.místě a syn Peter na 19.místě.
Ford Focus WRC 07, startovní číslo 23, Peter van Merksteijn - Erwin MombaertsPeter van Merksteijn poprvé v životě jel s belgickým spolujezdcem Erwinem Mombaertsem. Jejich spojení se nakonec ukázalo jako docela dobře fungující. „Vždycky si ze začátku musíte zvykat na někoho nového ve voze. Ale mezi námi šlo všechno hladce,“ říká Peter. Posádku Focusu WRC 07 dokonce potkala během soutěže menší nehoda, ale vše zvládli skvěle: „Na přejezdu z RZ21 jsme měli menší nehodu. Odnesl to předek našeho Fordu. Poté jsme proto zvolili volnější tempo, ale čas na závěrečné zkoušce ukázal, jakého pokroku jsme dosáhli. Byli jsme tam 15., což je pro nás fantastické,“ uzavírá Peter.
Soutěž se nesla ve znamení hledání limitů svých i vozu
Ford Focus WRC 06, startovní číslo 22, Peter van Merksteijn junior – Eddy Chevaillier
„Je to fantastická rally, krásná scenérie kolem tratě a počasí také vyšlo. Jízda na sněhu je velká zábava. Jezdí se zde rychle a musíte auto hodně pouštět do smyku, to je ohromná zábava. Jízdu s Focusem jsem si opravdu užil, je to skvělé auto. Chtěl bych zde startovat i příští rok,“ říká syn Petera van Merksteijna Peter mladší.
Menší nehoda na přejezdu byla na přídi vozu poznat
Celý tým Van Merksteijn Motorsport má na uplynulou rally skvělé vzpomínky. Teploty dosahovaly až mínus 30 stupňů a tratě byly pod sněhem. Byla to jejich první Norská rally a tak v dalších startech můžeme očekávat zlepšení výkonu obou posádek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?