Bernardo Sousa by se mohl objevit na třech závodech šampionátu IRC v tomto roce. 21letý jezdec podepsal smlouvu pro letošní rok s týmem Portuguese Sports & You na účast v šampionátu produkčních vozů (PCWRC). Bude zde startovat s Abarthem Grande Punto.
„Chtěl bych startovat na rally Azores, jedné asfaltové soutěži a možná bych se ještě jednou rád svezl na šotolině,“ potvrzuje mladík. „Dobrá příležitost by byla na Madeiře, protože je to moje domácí soutěž. Jenže to znamená obrovský tlak, který by na Vás byl. Všichni by chtěli, abyste se pokusil vyhrát. Takže jako pravděpodobnou vidím Rally Principe de Asturias ve Španělsku.“Sousu na IRC přitahuje pravidlo, které povoluje jezdci mnohem víc průjezdů jedné zkoušky při tréninku než je tomu v PWRC. V PWRC má jezdec povolené dva průjezdy. Pro Bernarda by to byla výhoda, protože jeho zkušenosti nejsou tak velké. „Moje zkušenosti na některých podnicích nejsou moc velké, je to dobrá příležitost,“ poznamenává Sousa. Sousa také připustil, že motivací pro start v IRC je vyzkoušení si Punta S2000 na asfaltu. Kalendář PWRC totiž obsahuje pouze soutěže na šotolině nebo sněhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?