P.G. Andersson udělal dnes radost spoustě fanoušků. Jeho časy dosahované s obstarožní Škodou Fabia WRC byly naprosto fantastické a den uzavřel na šestém místě.
Před startem Andersson Fabii testoval na stejném úseku, jako před ním Petter Solberg svoji Xsaru. Po testu dokonce prohlásil, že zajížděl podobné časy jako Nor. Vyhlásil také útok na Pettera Solberga v Norské rally. Po prvním dni jejich vzájemný rozdíl činí pouhou 1 desetinu vteřiny!Andersson na cestě za svým skvělým výkonem zaznamenal dokonce dva nejrychlejší časy v jednotlivých RZ (konkrétně se jednalo o RZ 6 a 7). Přitom start do soutěže se Peru Gunnarovi moc nepodařil, když ve včerejší super speciálce skončil až na 30. místě. Přes noc ovšem mechanici u Fabie vyměnili převodovku, která zlobila. 30., 6., 9., 10., 10., 1., 1., 6. a 3. to jsou výsledky Švéda ve včerejší speciálce a dnešní etapě. Během servisu v půlce etapy udělal Andersson menší změny na voze, které se hned výrazně projevily. Pro Fabii jsou dnešní dvě vítězství na RZ v pořadí již deváté a desáté v historii. Podaří se další úspěšný zářez do historie tohoto krásného a nikdy pořádně nedoceněného vozu?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.