Kromě Hirvonena je i Latvala dalším horkým kandidátem na vítěze Norské rally a předpokládá se, že právě duo Fordů celou Norskou rally ovládne. Loni Latvala kolegu porazil, zopakuje to?
Druhým loňským závodem byla Švédská rally a hned na úvod sezony si Latvala ve Fordu udělal dobré jméno, když náročnou soutěž vyhrál a stal se vůbec nejmladším vítězem v historii WRC. Letos je situace trochu podobná, jelikož v Irsku zůstalo jeho bodové konto na nule a nyní ho opět čeká druhá soutěž sezony a po roce uvidíme Latvalu opět na sněhu.
"Na zimní rally je vždy velká zábava a co jsem zatím viděl, trať dává možnost jezdcům, aby ukázali, jak jsou agresivní. Auta jezdí hodně bokem, ale ne zas jako na šotolině. To jsou dvě odlišné věci, které se nedají srovnávat. Na šotolině jedete ve stopě a doufáte, že vás kontrola trakce podrží. Na sněhu tohle ale nejde. Tak že se budeme muset spolehnout i na nové pneumatiky, které nám snad dodají dostatek gripu a dovedou nás k dobrému výsledku," věří Latvala.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?