Travis Pastrana se spolujezdcem Christianem Edstromem na voze Subaru Impreza N14 zvítězili v prvním podniku Amerického šampionátu v rally, Snow Drift National Rally.
Od začátku této klasické zimní soutěže sváděl Travis Pastrana souboj se svým týmovým kolegou Kenem Blockem na stejném voze. Ten si však tuto soutěž za rámeček nedá, skončila pro něj již na pátém měřeném úseku, kdy nejprve vyletěl mimo trať a pozdější technické problémy ho donutili odstoupit ze soutěže.
Od té doby to byla on man show Travise Pastrany. Zvítězil naprosto zaslouženě v devatenácti z dvaceti rychlostních zkoušek. "Je to perfektní start do nové sezony, rozhodně lepší než v loňském roce" uvedl vítěz v cili. Jeho náskok na druhého v pořadí Tannera Fousta na voze Hyundai Tiburon, činil necelé dvě minuty. Třetí místo obsadil Andrew Comrie – Picard s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX RS s propastnou ztrátou na vítěze, více jak sedm minut. "Byla to klasická sněhová rally, my jsme se nedopustili žádné chyby a proto jsme v konečném pořadí tak vysoko," prohlásil třetí muž na cílové rampě.
Nováček v závodním poli Polský pilot Andy Mancin na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, obsadil při své premiéře výborné čtvrté místo. Elitní šestku v konečném pořadí uzavíraly na pátém místě William Bacon na voze Mitsubishi Lancer EVO IX a šestý Dave Mirra se Subaru Impreza WRX STI.
Mezi dvoukolkami se z vítězství radoval Chris Greenhouse na obstarožním voze Plymouth Neon, jehož datum výroby je rok 1995.
Závěrem lze říci že první díl Amerického šampionátu dopadl podle předpokladů a bez větších překvapení. Druhý podnik pod názvem Rally in the Acre Wood se odehraje za necelé čtyři týdny 27 – 28. 2. 2009 v Missouri.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.