Travis Pastrana se spolujezdcem Christianem Edstromem na voze Subaru Impreza N14 zvítězili v prvním podniku Amerického šampionátu v rally, Snow Drift National Rally.
Od začátku této klasické zimní soutěže sváděl Travis Pastrana souboj se svým týmovým kolegou Kenem Blockem na stejném voze. Ten si však tuto soutěž za rámeček nedá, skončila pro něj již na pátém měřeném úseku, kdy nejprve vyletěl mimo trať a pozdější technické problémy ho donutili odstoupit ze soutěže.
Od té doby to byla on man show Travise Pastrany. Zvítězil naprosto zaslouženě v devatenácti z dvaceti rychlostních zkoušek. "Je to perfektní start do nové sezony, rozhodně lepší než v loňském roce" uvedl vítěz v cili. Jeho náskok na druhého v pořadí Tannera Fousta na voze Hyundai Tiburon, činil necelé dvě minuty. Třetí místo obsadil Andrew Comrie – Picard s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX RS s propastnou ztrátou na vítěze, více jak sedm minut. "Byla to klasická sněhová rally, my jsme se nedopustili žádné chyby a proto jsme v konečném pořadí tak vysoko," prohlásil třetí muž na cílové rampě.
Nováček v závodním poli Polský pilot Andy Mancin na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, obsadil při své premiéře výborné čtvrté místo. Elitní šestku v konečném pořadí uzavíraly na pátém místě William Bacon na voze Mitsubishi Lancer EVO IX a šestý Dave Mirra se Subaru Impreza WRX STI.
Mezi dvoukolkami se z vítězství radoval Chris Greenhouse na obstarožním voze Plymouth Neon, jehož datum výroby je rok 1995.
Závěrem lze říci že první díl Amerického šampionátu dopadl podle předpokladů a bez větších překvapení. Druhý podnik pod názvem Rally in the Acre Wood se odehraje za necelé čtyři týdny 27 – 28. 2. 2009 v Missouri.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?