Travis Pastrana se spolujezdcem Christianem Edstromem na voze Subaru Impreza N14 zvítězili v prvním podniku Amerického šampionátu v rally, Snow Drift National Rally.
Od začátku této klasické zimní soutěže sváděl Travis Pastrana souboj se svým týmovým kolegou Kenem Blockem na stejném voze. Ten si však tuto soutěž za rámeček nedá, skončila pro něj již na pátém měřeném úseku, kdy nejprve vyletěl mimo trať a pozdější technické problémy ho donutili odstoupit ze soutěže.
Od té doby to byla on man show Travise Pastrany. Zvítězil naprosto zaslouženě v devatenácti z dvaceti rychlostních zkoušek. "Je to perfektní start do nové sezony, rozhodně lepší než v loňském roce" uvedl vítěz v cili. Jeho náskok na druhého v pořadí Tannera Fousta na voze Hyundai Tiburon, činil necelé dvě minuty. Třetí místo obsadil Andrew Comrie – Picard s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX RS s propastnou ztrátou na vítěze, více jak sedm minut. "Byla to klasická sněhová rally, my jsme se nedopustili žádné chyby a proto jsme v konečném pořadí tak vysoko," prohlásil třetí muž na cílové rampě.
Nováček v závodním poli Polský pilot Andy Mancin na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, obsadil při své premiéře výborné čtvrté místo. Elitní šestku v konečném pořadí uzavíraly na pátém místě William Bacon na voze Mitsubishi Lancer EVO IX a šestý Dave Mirra se Subaru Impreza WRX STI.
Mezi dvoukolkami se z vítězství radoval Chris Greenhouse na obstarožním voze Plymouth Neon, jehož datum výroby je rok 1995.
Závěrem lze říci že první díl Amerického šampionátu dopadl podle předpokladů a bez větších překvapení. Druhý podnik pod názvem Rally in the Acre Wood se odehraje za necelé čtyři týdny 27 – 28. 2. 2009 v Missouri.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?