Chrise Atkinsona čeká v Irsku premiéra s Citroenem C4 Junior týmu. Přestože Australan již vůz testoval, jak si povede je velkou neznámou.
Dá se říct, že Atkinsonovi odchod Subaru paradoxně pomohl. V minulé sezoně ukázal, že talentu má hodně, a jediné co mu chybí, je spolehlivý a rychlý vůz. Nyní v juniorském týmu Citroenu dostane do ruky C4 WRC, která minulý rok ovládla oba šampionáty, a podobně jako v Subaru, podporu továrního týmu. Je otázkou, jak dlouho mu bude trvat, než se s autem sžije a naváže na výkony ze začátku loňské sezony.
"Z C4 WRC mám dobrý pocit, každým odjetým kilometrem jsem se cítil mnohem lépe. Nicméně je to úplně odlišné auto od těch, co jsem měl zatím možnost řídit. V Irsku nás ale čeká skvělá atmosféra s úžasným publikem. Závod je sám o sobě velmi zrádný. Trať je často hodně nerovná a špinavá. Navíc v tomhle období můžeme na nějakých místech čekat náledí. Plánujeme, že do závodu odstartujeme s tím nastavením, co tým získal z minulosti. Až pak se uvidí, jak nám to bude nebo nebude vyhovovat. Žádný velký cíl si zatím nedávám, ale rád bych pro Citroen získal nějaké body a porovnal si, jak jsme na tom v porovnání s ostatními," předjímá Atkinson.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?