Syn i u nás známéno pilota minulosti, Rakušana Franze Wittmana st., bude reprezentovat v letošním seriálu IRC s Mitsubishi.
Mladý Rakušan bude využívat služeb deváté evoluce Lanceru. Spolujezdce mu bude dělat Bernard Ettel.
Pro pětadvacetiletého Rakušana tak začne rok intenzivního učení. Donedávna měl možnost startovat pouze v Rakouském mistrovství.
"Nešli jsme cestou jako ostatní a nevybrali si speciál S2000" říká mladý Franz a dodává: "Náš tým bude využívat lancer z dílen Stohl Racing. Nechtěl jsem měnit auto a znovu si zvykat, chtěl jsem využít nějaké zkušenosti z minulé sezóny,".
Tým si klade za cíl v Monte Carlu spatřit cílovou rampu. V letošní sezóně pojede osm podniků IRc. Bude startovat v Portugalsku, Belgii, nebude chybět u nás ve Zlíně, dále ve Španělsku a Itálii, také ve Skotsku a pravděpodobně na Madeiře.
"Oba se na start už nesmírně těšíme," říká Franz a dodává: "Bude obrovský úspěch když spatříme cíl".
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?