Tovární pilot Fordu Mikko Hirvonen sebral průběžné vedení v soutěži Španělovi Sordovi v konkurenčním Citroenu a po chybě svého soupeře dovedl rally do vítězného konce. Jeho letošní první vítězství ho vrátilo do čela průběžného pořadí seriálu WRC.
Hirvonen využil hned ráno strategické výhody, kterou mu darovala skutečnost, že Sordo čistil trať. Fin pak startoval do poslední rychlostní zkoušky s pohodlným náskokem 24 vteřin. Veškeré sny Citroenu pohřbila navíc Sordova chyba, která ho stála celou minutu. Závěr soutěž však nebyl nijak pohodlný ani z pohledu Hirvonena.
„Šlapali jsme na to až do samého závěru. Neměli jsme k dispozici žádné mezičasy, proto jsem nevěděl, jak je Dani rychlý a bylo to o nervy. Snažil jsem se proto jet rychle a hlavně bez chyb," uvedl vítězný Fin.
Sordo vedl po většinu rally a hodně se zlobil na taktizování dvojice pilotů továrních Fordů, kteří včera schválně v závěru zpomalili, aby se Sordo i dnes trápil jako první startující a čistil trať. Latvala však díky problémům se závěsem propadl výsledkovou listinou dolů a Sordo vypadal natolik rychlý, aby držel Hirvonena pod tlakem.
Třetí místo získal Atkinson, který i tentokrát nesl vlajku Subaru. Přesto byl ze svého velkého odstupu od čela zklamaný. „Je to pěkné místo a slušný bodový zisk, máme ale před sebou ještě mnoho práce."
Na čtvrtém místě skončil nejlepší zástupce soukromých týmů Henning Solberg, následoval Wilson, Villagra, Latvala, Galli, Al-Qassimi a desáté místo obsadila po včerejší netradiční havárii jednička Citroenu Loeb.
1. Hirvonen Ford 4h02:47.9 2. Sordo Citroen + 1:15.7 3. Atkinson Subaru + 4:59.5 4. H Solberg Ford + 7:35.8 5. Wilson Ford + 10:41.7 6. Villagra Ford + 11:22.2 7. Latvala Ford + 12:15.6 8. Galli Ford + 12:24.4 9. Al-Qassimi Ford + 19:05.7 10. Loeb Citroen + 23:38.1
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?