Tovární pilot Fordu Mikko Hirvonen sebral průběžné vedení v soutěži Španělovi Sordovi v konkurenčním Citroenu a po chybě svého soupeře dovedl rally do vítězného konce. Jeho letošní první vítězství ho vrátilo do čela průběžného pořadí seriálu WRC.
Hirvonen využil hned ráno strategické výhody, kterou mu darovala skutečnost, že Sordo čistil trať. Fin pak startoval do poslední rychlostní zkoušky s pohodlným náskokem 24 vteřin. Veškeré sny Citroenu pohřbila navíc Sordova chyba, která ho stála celou minutu. Závěr soutěž však nebyl nijak pohodlný ani z pohledu Hirvonena.
„Šlapali jsme na to až do samého závěru. Neměli jsme k dispozici žádné mezičasy, proto jsem nevěděl, jak je Dani rychlý a bylo to o nervy. Snažil jsem se proto jet rychle a hlavně bez chyb," uvedl vítězný Fin.
Sordo vedl po většinu rally a hodně se zlobil na taktizování dvojice pilotů továrních Fordů, kteří včera schválně v závěru zpomalili, aby se Sordo i dnes trápil jako první startující a čistil trať. Latvala však díky problémům se závěsem propadl výsledkovou listinou dolů a Sordo vypadal natolik rychlý, aby držel Hirvonena pod tlakem.
Třetí místo získal Atkinson, který i tentokrát nesl vlajku Subaru. Přesto byl ze svého velkého odstupu od čela zklamaný. „Je to pěkné místo a slušný bodový zisk, máme ale před sebou ještě mnoho práce."
Na čtvrtém místě skončil nejlepší zástupce soukromých týmů Henning Solberg, následoval Wilson, Villagra, Latvala, Galli, Al-Qassimi a desáté místo obsadila po včerejší netradiční havárii jednička Citroenu Loeb.
1. Hirvonen Ford 4h02:47.9 2. Sordo Citroen + 1:15.7 3. Atkinson Subaru + 4:59.5 4. H Solberg Ford + 7:35.8 5. Wilson Ford + 10:41.7 6. Villagra Ford + 11:22.2 7. Latvala Ford + 12:15.6 8. Galli Ford + 12:24.4 9. Al-Qassimi Ford + 19:05.7 10. Loeb Citroen + 23:38.1
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?