Tovární pilot Fordu Mikko Hirvonen sebral průběžné vedení v soutěži Španělovi Sordovi v konkurenčním Citroenu a po chybě svého soupeře dovedl rally do vítězného konce. Jeho letošní první vítězství ho vrátilo do čela průběžného pořadí seriálu WRC.
Hirvonen využil hned ráno strategické výhody, kterou mu darovala skutečnost, že Sordo čistil trať. Fin pak startoval do poslední rychlostní zkoušky s pohodlným náskokem 24 vteřin. Veškeré sny Citroenu pohřbila navíc Sordova chyba, která ho stála celou minutu. Závěr soutěž však nebyl nijak pohodlný ani z pohledu Hirvonena.
„Šlapali jsme na to až do samého závěru. Neměli jsme k dispozici žádné mezičasy, proto jsem nevěděl, jak je Dani rychlý a bylo to o nervy. Snažil jsem se proto jet rychle a hlavně bez chyb," uvedl vítězný Fin.
Sordo vedl po většinu rally a hodně se zlobil na taktizování dvojice pilotů továrních Fordů, kteří včera schválně v závěru zpomalili, aby se Sordo i dnes trápil jako první startující a čistil trať. Latvala však díky problémům se závěsem propadl výsledkovou listinou dolů a Sordo vypadal natolik rychlý, aby držel Hirvonena pod tlakem.
Třetí místo získal Atkinson, který i tentokrát nesl vlajku Subaru. Přesto byl ze svého velkého odstupu od čela zklamaný. „Je to pěkné místo a slušný bodový zisk, máme ale před sebou ještě mnoho práce."
Na čtvrtém místě skončil nejlepší zástupce soukromých týmů Henning Solberg, následoval Wilson, Villagra, Latvala, Galli, Al-Qassimi a desáté místo obsadila po včerejší netradiční havárii jednička Citroenu Loeb.
1. Hirvonen Ford 4h02:47.9 2. Sordo Citroen + 1:15.7 3. Atkinson Subaru + 4:59.5 4. H Solberg Ford + 7:35.8 5. Wilson Ford + 10:41.7 6. Villagra Ford + 11:22.2 7. Latvala Ford + 12:15.6 8. Galli Ford + 12:24.4 9. Al-Qassimi Ford + 19:05.7 10. Loeb Citroen + 23:38.1
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.