NOVÝ ZÉLAND - POSLEDNÍ ETAPA; Novozélandský podnik přinesl doslova bitvu titánů, která probíhala od prvního metru páteční etapy až do poslední vteřiny závěrečné rychlostní zkoušky. Při vyrovnané bitvě rozhodovaly doslova desetiny vteřiny!
O vítězství Marcuse Grönholma s Fordem rozhodly jen tři, o které byl v cíli po téměř čtyřech hodinách s nejvyšším nasazením dříve, než Loeb s Citroenem.
Grönholm začal lépe v pátek, v sobotu se situace v závěru dne vyměnila, do postele šel v čele soutěže obhájce titulu z Francie. Dnes ráno ale zase zabral Fin, smazal ztrátu a přidal 0,1 vteřiny náskoku, aby hned v další zkoušce ale o vedení znovu přišel. Loeb zvýšil před obědem náskok až na 2,9 vteřiny, ale závěrečný finiš rozhodl nakonec o tom, že body za vítězství připadnou aktuálně vedoucímu jezdci průběžného pořadí díky rozdílu 0,3 vteřiny!
Oproti vyrovnané bitvě o vítězství vypadala jízda Hirvonena s druhým Fordem poměrně snadno. Mikko prakticky po celou soutěž jezdil s vysokou ztrátou za vedoucím duem, ale s dostatečnou rezervou před zbytkem startovního pole. „V pátek ráno se mi nedařilo a pak už jsem měl příliš velkou ztrátu, proto jsem se soustředil na udržení třetího místa. S výsledkem jsem ale velmi spokojen."
Podobně vyrovnaný souboj jako o vedení spolu sváděli i Latvala se soukromým Fordem a Atkinson s továrním Subaru. Dnes se více dařilo Atkinsonovi a nakonec to byl on, kdo získal bramborovou medaili. Latvala vysvětlil, že jeho ztrátu způsobila volba měkčích pneumatik.
Šestý skončil druhý pilot francouzského týmu Dani Sordo, který ale musel bedlivě hlídat svoji pozici před zrychlujícím exšampionem Peterem Solbergem pilotujícím Subaru. „Vůz dnes nebyl špatný, úplně ono to nebylo, ale bylo to o hodně lepší."
Poslední bod si zajistil do šampionátu jezdců Estonec Urmo Aava pilotující Mitsubishi Lancer proti němuž byl Henning Solberg s loňským Fordem po sobotních potížích krátký. Desátý dokončil soutěž Matthew Wilson.
Konečné pořadí Rally Nový Zéland
1. Grönholm / Ford 3h 52:53.9 2. Loeb / Citroen + 0.3 3. Hirvonen / Ford + 1:42.8 4. Atkinson / Subaru + 2:32.3 5. Latvala / Ford + 2:36.9 6. Sordo / Citroen + 3:42.0 7. P Solberg / Subaru + 3:54.7 8. Aava / Mitsubishi + 9:16.3 9. H Solberg / Ford + 9:54.6 10. Wilson / Ford + 10:19.9
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?