NOVÝ ZÉLAND - POSLEDNÍ ETAPA; Novozélandský podnik přinesl doslova bitvu titánů, která probíhala od prvního metru páteční etapy až do poslední vteřiny závěrečné rychlostní zkoušky. Při vyrovnané bitvě rozhodovaly doslova desetiny vteřiny!
O vítězství Marcuse Grönholma s Fordem rozhodly jen tři, o které byl v cíli po téměř čtyřech hodinách s nejvyšším nasazením dříve, než Loeb s Citroenem.
Grönholm začal lépe v pátek, v sobotu se situace v závěru dne vyměnila, do postele šel v čele soutěže obhájce titulu z Francie. Dnes ráno ale zase zabral Fin, smazal ztrátu a přidal 0,1 vteřiny náskoku, aby hned v další zkoušce ale o vedení znovu přišel. Loeb zvýšil před obědem náskok až na 2,9 vteřiny, ale závěrečný finiš rozhodl nakonec o tom, že body za vítězství připadnou aktuálně vedoucímu jezdci průběžného pořadí díky rozdílu 0,3 vteřiny!
Oproti vyrovnané bitvě o vítězství vypadala jízda Hirvonena s druhým Fordem poměrně snadno. Mikko prakticky po celou soutěž jezdil s vysokou ztrátou za vedoucím duem, ale s dostatečnou rezervou před zbytkem startovního pole. „V pátek ráno se mi nedařilo a pak už jsem měl příliš velkou ztrátu, proto jsem se soustředil na udržení třetího místa. S výsledkem jsem ale velmi spokojen."
Podobně vyrovnaný souboj jako o vedení spolu sváděli i Latvala se soukromým Fordem a Atkinson s továrním Subaru. Dnes se více dařilo Atkinsonovi a nakonec to byl on, kdo získal bramborovou medaili. Latvala vysvětlil, že jeho ztrátu způsobila volba měkčích pneumatik.
Šestý skončil druhý pilot francouzského týmu Dani Sordo, který ale musel bedlivě hlídat svoji pozici před zrychlujícím exšampionem Peterem Solbergem pilotujícím Subaru. „Vůz dnes nebyl špatný, úplně ono to nebylo, ale bylo to o hodně lepší."
Poslední bod si zajistil do šampionátu jezdců Estonec Urmo Aava pilotující Mitsubishi Lancer proti němuž byl Henning Solberg s loňským Fordem po sobotních potížích krátký. Desátý dokončil soutěž Matthew Wilson.
Konečné pořadí Rally Nový Zéland
1. Grönholm / Ford 3h 52:53.9 2. Loeb / Citroen + 0.3 3. Hirvonen / Ford + 1:42.8 4. Atkinson / Subaru + 2:32.3 5. Latvala / Ford + 2:36.9 6. Sordo / Citroen + 3:42.0 7. P Solberg / Subaru + 3:54.7 8. Aava / Mitsubishi + 9:16.3 9. H Solberg / Ford + 9:54.6 10. Wilson / Ford + 10:19.9
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.