NOVÝ ZÉLAND - POSLEDNÍ ETAPA; Novozélandský podnik přinesl doslova bitvu titánů, která probíhala od prvního metru páteční etapy až do poslední vteřiny závěrečné rychlostní zkoušky. Při vyrovnané bitvě rozhodovaly doslova desetiny vteřiny!
O vítězství Marcuse Grönholma s Fordem rozhodly jen tři, o které byl v cíli po téměř čtyřech hodinách s nejvyšším nasazením dříve, než Loeb s Citroenem.
Grönholm začal lépe v pátek, v sobotu se situace v závěru dne vyměnila, do postele šel v čele soutěže obhájce titulu z Francie. Dnes ráno ale zase zabral Fin, smazal ztrátu a přidal 0,1 vteřiny náskoku, aby hned v další zkoušce ale o vedení znovu přišel. Loeb zvýšil před obědem náskok až na 2,9 vteřiny, ale závěrečný finiš rozhodl nakonec o tom, že body za vítězství připadnou aktuálně vedoucímu jezdci průběžného pořadí díky rozdílu 0,3 vteřiny!
Oproti vyrovnané bitvě o vítězství vypadala jízda Hirvonena s druhým Fordem poměrně snadno. Mikko prakticky po celou soutěž jezdil s vysokou ztrátou za vedoucím duem, ale s dostatečnou rezervou před zbytkem startovního pole. „V pátek ráno se mi nedařilo a pak už jsem měl příliš velkou ztrátu, proto jsem se soustředil na udržení třetího místa. S výsledkem jsem ale velmi spokojen."
Podobně vyrovnaný souboj jako o vedení spolu sváděli i Latvala se soukromým Fordem a Atkinson s továrním Subaru. Dnes se více dařilo Atkinsonovi a nakonec to byl on, kdo získal bramborovou medaili. Latvala vysvětlil, že jeho ztrátu způsobila volba měkčích pneumatik.
Šestý skončil druhý pilot francouzského týmu Dani Sordo, který ale musel bedlivě hlídat svoji pozici před zrychlujícím exšampionem Peterem Solbergem pilotujícím Subaru. „Vůz dnes nebyl špatný, úplně ono to nebylo, ale bylo to o hodně lepší."
Poslední bod si zajistil do šampionátu jezdců Estonec Urmo Aava pilotující Mitsubishi Lancer proti němuž byl Henning Solberg s loňským Fordem po sobotních potížích krátký. Desátý dokončil soutěž Matthew Wilson.
Konečné pořadí Rally Nový Zéland
1. Grönholm / Ford 3h 52:53.9 2. Loeb / Citroen + 0.3 3. Hirvonen / Ford + 1:42.8 4. Atkinson / Subaru + 2:32.3 5. Latvala / Ford + 2:36.9 6. Sordo / Citroen + 3:42.0 7. P Solberg / Subaru + 3:54.7 8. Aava / Mitsubishi + 9:16.3 9. H Solberg / Ford + 9:54.6 10. Wilson / Ford + 10:19.9
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?