Výrobce pneumatik Hankook se od sezony 2023 stává výhradním dodavatelem pneumatik pro seriál mistrovství Evropy juniorů FIA Junior ERC.
A také čtvrtým oficiálně potvrzeným dodavatelem pneumatik pro prioritní jezdce FIA ERC.
Startem portugalské Rally Serras de Fafe o uplynulém víkendu se účastníkům letošního mistrovství Evropy v Rally FIA ERC otevřela nová možnost použití pneumatik Hankook jako čtvrtého oficiálně registrovaného dodavatele závodních pneumatik pro prioritní jezdce ERC vedle stávajících tří dodavatelů.
ERC Championship Manager Iain Campbell se k tomu vyjádřil: „Jsme potěšeni, že můžeme přivítat Hankook do ERC. Posiluje to výbornou pověst našeho seriálu, které se celosvětově těší. Hankook je uznávaný výrobce závodních pneumatik pro rally a je absolutně fantastické, že můžeme předvést jejich produkty v nejvyšším evropském rally šampionátu.“
ERC je nejen známým odrazovým můstkem pro mladé jezdce, kteří cílí na přechod do mistrovství světa FIA WRC, ale stejně důležité je i jako osvědčená platforma pro výzkum a vývoj v automobilovém průmyslu. To se odráží i ve faktu, že čtyři světoznámí výrobci pneumatik nyní využívají ERC pro testování svých výrobků v závodních podmínkách. Hankook je dlouhá desetiletí dodavatelem závodních pneumatik na mezinárodním poli a v sezóně 2023 se Hankook aktivně účastní více než padesáti závodních sérií po celém světě.
Široká paleta a kvalita závodních pneumatik Hankook stála i za rozhodnutím organizátorů šampionátu ERC zvolit Hankook také výhradním dodavatelem pneumatik pro souběžný juniorský šampionát FIA Junior ERC Championship, který svůj šestidílný seriál odstartuje na ORLEN 79th Rally Poland ve dnech 19. – 21. května 2023.
„Tímto novým partnerstvím pokračujeme v naší snaze podporovat mladé talenty ve všech disciplínách motorsportu. Šampionát FIA ERC je nejvýznamnějším rally šampionátem v Evropě a historicky vychoval mnoho sportovních hvězd,“ vysvětluje Manfred Sandbichler, ředitel Hankook Motorsport Europe, a pokračuje: „Šampionát FIA Junior ERC nabízí mladým jezdcům jedinečnou příležitost ukázat se na nejvyšší úrovni a v profesionálních podmínkách. Těším se na sledování vývoje jednotlivých jezdců na našich špičkových rally pneumatikách, které již prokázaly své kvality za všech podmínek, a na vzrušující společnou sezónu.“
Hankook Motorsport Europe také připravuje program pro podporu prioritních jezdců startujících na nových pneumatikách Hankook v ERC. K tomu se vyjádřil Martin Kamiš, zástupce distributora závodních pneumatik Hankook v ČR: „Máme velkou radost, že se Hankook Motorsport Europe rozhodl podpořit juniorský šampionát ERC a souběžně s tím rozvíjí i program v rámci samotného ERC. Pevně věříme, že nejen na letošní Barum Czech Rally tak uvidíme pneumatiky Hankook na předních příčkách v hodnocení ERC a to díky naší skvělé spolupráci s Dominikem Stříteským v rámci MČR, ale i díky dalším špičkovým evropským jezdcům, se kterými Hankook Motorsport Europe jedná. Naší snahou je, aby se součástí tohoto programu co nejdříve stala i některá česká posádka.“
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.