Výrobce pneumatik Hankook se od sezony 2023 stává výhradním dodavatelem pneumatik pro seriál mistrovství Evropy juniorů FIA Junior ERC.
A také čtvrtým oficiálně potvrzeným dodavatelem pneumatik pro prioritní jezdce FIA ERC.
Startem portugalské Rally Serras de Fafe o uplynulém víkendu se účastníkům letošního mistrovství Evropy v Rally FIA ERC otevřela nová možnost použití pneumatik Hankook jako čtvrtého oficiálně registrovaného dodavatele závodních pneumatik pro prioritní jezdce ERC vedle stávajících tří dodavatelů.
ERC Championship Manager Iain Campbell se k tomu vyjádřil: „Jsme potěšeni, že můžeme přivítat Hankook do ERC. Posiluje to výbornou pověst našeho seriálu, které se celosvětově těší. Hankook je uznávaný výrobce závodních pneumatik pro rally a je absolutně fantastické, že můžeme předvést jejich produkty v nejvyšším evropském rally šampionátu.“
ERC je nejen známým odrazovým můstkem pro mladé jezdce, kteří cílí na přechod do mistrovství světa FIA WRC, ale stejně důležité je i jako osvědčená platforma pro výzkum a vývoj v automobilovém průmyslu. To se odráží i ve faktu, že čtyři světoznámí výrobci pneumatik nyní využívají ERC pro testování svých výrobků v závodních podmínkách. Hankook je dlouhá desetiletí dodavatelem závodních pneumatik na mezinárodním poli a v sezóně 2023 se Hankook aktivně účastní více než padesáti závodních sérií po celém světě.
Široká paleta a kvalita závodních pneumatik Hankook stála i za rozhodnutím organizátorů šampionátu ERC zvolit Hankook také výhradním dodavatelem pneumatik pro souběžný juniorský šampionát FIA Junior ERC Championship, který svůj šestidílný seriál odstartuje na ORLEN 79th Rally Poland ve dnech 19. – 21. května 2023.
„Tímto novým partnerstvím pokračujeme v naší snaze podporovat mladé talenty ve všech disciplínách motorsportu. Šampionát FIA ERC je nejvýznamnějším rally šampionátem v Evropě a historicky vychoval mnoho sportovních hvězd,“ vysvětluje Manfred Sandbichler, ředitel Hankook Motorsport Europe, a pokračuje: „Šampionát FIA Junior ERC nabízí mladým jezdcům jedinečnou příležitost ukázat se na nejvyšší úrovni a v profesionálních podmínkách. Těším se na sledování vývoje jednotlivých jezdců na našich špičkových rally pneumatikách, které již prokázaly své kvality za všech podmínek, a na vzrušující společnou sezónu.“
Hankook Motorsport Europe také připravuje program pro podporu prioritních jezdců startujících na nových pneumatikách Hankook v ERC. K tomu se vyjádřil Martin Kamiš, zástupce distributora závodních pneumatik Hankook v ČR: „Máme velkou radost, že se Hankook Motorsport Europe rozhodl podpořit juniorský šampionát ERC a souběžně s tím rozvíjí i program v rámci samotného ERC. Pevně věříme, že nejen na letošní Barum Czech Rally tak uvidíme pneumatiky Hankook na předních příčkách v hodnocení ERC a to díky naší skvělé spolupráci s Dominikem Stříteským v rámci MČR, ale i díky dalším špičkovým evropským jezdcům, se kterými Hankook Motorsport Europe jedná. Naší snahou je, aby se součástí tohoto programu co nejdříve stala i některá česká posádka.“
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.