Výrobce pneumatik Hankook se od sezony 2023 stává výhradním dodavatelem pneumatik pro seriál mistrovství Evropy juniorů FIA Junior ERC.
A také čtvrtým oficiálně potvrzeným dodavatelem pneumatik pro prioritní jezdce FIA ERC.
Startem portugalské Rally Serras de Fafe o uplynulém víkendu se účastníkům letošního mistrovství Evropy v Rally FIA ERC otevřela nová možnost použití pneumatik Hankook jako čtvrtého oficiálně registrovaného dodavatele závodních pneumatik pro prioritní jezdce ERC vedle stávajících tří dodavatelů.
ERC Championship Manager Iain Campbell se k tomu vyjádřil: „Jsme potěšeni, že můžeme přivítat Hankook do ERC. Posiluje to výbornou pověst našeho seriálu, které se celosvětově těší. Hankook je uznávaný výrobce závodních pneumatik pro rally a je absolutně fantastické, že můžeme předvést jejich produkty v nejvyšším evropském rally šampionátu.“
ERC je nejen známým odrazovým můstkem pro mladé jezdce, kteří cílí na přechod do mistrovství světa FIA WRC, ale stejně důležité je i jako osvědčená platforma pro výzkum a vývoj v automobilovém průmyslu. To se odráží i ve faktu, že čtyři světoznámí výrobci pneumatik nyní využívají ERC pro testování svých výrobků v závodních podmínkách. Hankook je dlouhá desetiletí dodavatelem závodních pneumatik na mezinárodním poli a v sezóně 2023 se Hankook aktivně účastní více než padesáti závodních sérií po celém světě.
Široká paleta a kvalita závodních pneumatik Hankook stála i za rozhodnutím organizátorů šampionátu ERC zvolit Hankook také výhradním dodavatelem pneumatik pro souběžný juniorský šampionát FIA Junior ERC Championship, který svůj šestidílný seriál odstartuje na ORLEN 79th Rally Poland ve dnech 19. – 21. května 2023.
„Tímto novým partnerstvím pokračujeme v naší snaze podporovat mladé talenty ve všech disciplínách motorsportu. Šampionát FIA ERC je nejvýznamnějším rally šampionátem v Evropě a historicky vychoval mnoho sportovních hvězd,“ vysvětluje Manfred Sandbichler, ředitel Hankook Motorsport Europe, a pokračuje: „Šampionát FIA Junior ERC nabízí mladým jezdcům jedinečnou příležitost ukázat se na nejvyšší úrovni a v profesionálních podmínkách. Těším se na sledování vývoje jednotlivých jezdců na našich špičkových rally pneumatikách, které již prokázaly své kvality za všech podmínek, a na vzrušující společnou sezónu.“
Hankook Motorsport Europe také připravuje program pro podporu prioritních jezdců startujících na nových pneumatikách Hankook v ERC. K tomu se vyjádřil Martin Kamiš, zástupce distributora závodních pneumatik Hankook v ČR: „Máme velkou radost, že se Hankook Motorsport Europe rozhodl podpořit juniorský šampionát ERC a souběžně s tím rozvíjí i program v rámci samotného ERC. Pevně věříme, že nejen na letošní Barum Czech Rally tak uvidíme pneumatiky Hankook na předních příčkách v hodnocení ERC a to díky naší skvělé spolupráci s Dominikem Stříteským v rámci MČR, ale i díky dalším špičkovým evropským jezdcům, se kterými Hankook Motorsport Europe jedná. Naší snahou je, aby se součástí tohoto programu co nejdříve stala i některá česká posádka.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.