Výrobce pneumatik Hankook se od sezony 2023 stává výhradním dodavatelem pneumatik pro seriál mistrovství Evropy juniorů FIA Junior ERC.
A také čtvrtým oficiálně potvrzeným dodavatelem pneumatik pro prioritní jezdce FIA ERC.
Startem portugalské Rally Serras de Fafe o uplynulém víkendu se účastníkům letošního mistrovství Evropy v Rally FIA ERC otevřela nová možnost použití pneumatik Hankook jako čtvrtého oficiálně registrovaného dodavatele závodních pneumatik pro prioritní jezdce ERC vedle stávajících tří dodavatelů.
ERC Championship Manager Iain Campbell se k tomu vyjádřil: „Jsme potěšeni, že můžeme přivítat Hankook do ERC. Posiluje to výbornou pověst našeho seriálu, které se celosvětově těší. Hankook je uznávaný výrobce závodních pneumatik pro rally a je absolutně fantastické, že můžeme předvést jejich produkty v nejvyšším evropském rally šampionátu.“
ERC je nejen známým odrazovým můstkem pro mladé jezdce, kteří cílí na přechod do mistrovství světa FIA WRC, ale stejně důležité je i jako osvědčená platforma pro výzkum a vývoj v automobilovém průmyslu. To se odráží i ve faktu, že čtyři světoznámí výrobci pneumatik nyní využívají ERC pro testování svých výrobků v závodních podmínkách. Hankook je dlouhá desetiletí dodavatelem závodních pneumatik na mezinárodním poli a v sezóně 2023 se Hankook aktivně účastní více než padesáti závodních sérií po celém světě.
Široká paleta a kvalita závodních pneumatik Hankook stála i za rozhodnutím organizátorů šampionátu ERC zvolit Hankook také výhradním dodavatelem pneumatik pro souběžný juniorský šampionát FIA Junior ERC Championship, který svůj šestidílný seriál odstartuje na ORLEN 79th Rally Poland ve dnech 19. – 21. května 2023.
„Tímto novým partnerstvím pokračujeme v naší snaze podporovat mladé talenty ve všech disciplínách motorsportu. Šampionát FIA ERC je nejvýznamnějším rally šampionátem v Evropě a historicky vychoval mnoho sportovních hvězd,“ vysvětluje Manfred Sandbichler, ředitel Hankook Motorsport Europe, a pokračuje: „Šampionát FIA Junior ERC nabízí mladým jezdcům jedinečnou příležitost ukázat se na nejvyšší úrovni a v profesionálních podmínkách. Těším se na sledování vývoje jednotlivých jezdců na našich špičkových rally pneumatikách, které již prokázaly své kvality za všech podmínek, a na vzrušující společnou sezónu.“
Hankook Motorsport Europe také připravuje program pro podporu prioritních jezdců startujících na nových pneumatikách Hankook v ERC. K tomu se vyjádřil Martin Kamiš, zástupce distributora závodních pneumatik Hankook v ČR: „Máme velkou radost, že se Hankook Motorsport Europe rozhodl podpořit juniorský šampionát ERC a souběžně s tím rozvíjí i program v rámci samotného ERC. Pevně věříme, že nejen na letošní Barum Czech Rally tak uvidíme pneumatiky Hankook na předních příčkách v hodnocení ERC a to díky naší skvělé spolupráci s Dominikem Stříteským v rámci MČR, ale i díky dalším špičkovým evropským jezdcům, se kterými Hankook Motorsport Europe jedná. Naší snahou je, aby se součástí tohoto programu co nejdříve stala i některá česká posádka.“
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.