Výrobce pneumatik Hankook se od sezony 2023 stává výhradním dodavatelem pneumatik pro seriál mistrovství Evropy juniorů FIA Junior ERC.
A také čtvrtým oficiálně potvrzeným dodavatelem pneumatik pro prioritní jezdce FIA ERC.
Startem portugalské Rally Serras de Fafe o uplynulém víkendu se účastníkům letošního mistrovství Evropy v Rally FIA ERC otevřela nová možnost použití pneumatik Hankook jako čtvrtého oficiálně registrovaného dodavatele závodních pneumatik pro prioritní jezdce ERC vedle stávajících tří dodavatelů.
ERC Championship Manager Iain Campbell se k tomu vyjádřil: „Jsme potěšeni, že můžeme přivítat Hankook do ERC. Posiluje to výbornou pověst našeho seriálu, které se celosvětově těší. Hankook je uznávaný výrobce závodních pneumatik pro rally a je absolutně fantastické, že můžeme předvést jejich produkty v nejvyšším evropském rally šampionátu.“
ERC je nejen známým odrazovým můstkem pro mladé jezdce, kteří cílí na přechod do mistrovství světa FIA WRC, ale stejně důležité je i jako osvědčená platforma pro výzkum a vývoj v automobilovém průmyslu. To se odráží i ve faktu, že čtyři světoznámí výrobci pneumatik nyní využívají ERC pro testování svých výrobků v závodních podmínkách. Hankook je dlouhá desetiletí dodavatelem závodních pneumatik na mezinárodním poli a v sezóně 2023 se Hankook aktivně účastní více než padesáti závodních sérií po celém světě.
Široká paleta a kvalita závodních pneumatik Hankook stála i za rozhodnutím organizátorů šampionátu ERC zvolit Hankook také výhradním dodavatelem pneumatik pro souběžný juniorský šampionát FIA Junior ERC Championship, který svůj šestidílný seriál odstartuje na ORLEN 79th Rally Poland ve dnech 19. – 21. května 2023.
„Tímto novým partnerstvím pokračujeme v naší snaze podporovat mladé talenty ve všech disciplínách motorsportu. Šampionát FIA ERC je nejvýznamnějším rally šampionátem v Evropě a historicky vychoval mnoho sportovních hvězd,“ vysvětluje Manfred Sandbichler, ředitel Hankook Motorsport Europe, a pokračuje: „Šampionát FIA Junior ERC nabízí mladým jezdcům jedinečnou příležitost ukázat se na nejvyšší úrovni a v profesionálních podmínkách. Těším se na sledování vývoje jednotlivých jezdců na našich špičkových rally pneumatikách, které již prokázaly své kvality za všech podmínek, a na vzrušující společnou sezónu.“
Hankook Motorsport Europe také připravuje program pro podporu prioritních jezdců startujících na nových pneumatikách Hankook v ERC. K tomu se vyjádřil Martin Kamiš, zástupce distributora závodních pneumatik Hankook v ČR: „Máme velkou radost, že se Hankook Motorsport Europe rozhodl podpořit juniorský šampionát ERC a souběžně s tím rozvíjí i program v rámci samotného ERC. Pevně věříme, že nejen na letošní Barum Czech Rally tak uvidíme pneumatiky Hankook na předních příčkách v hodnocení ERC a to díky naší skvělé spolupráci s Dominikem Stříteským v rámci MČR, ale i díky dalším špičkovým evropským jezdcům, se kterými Hankook Motorsport Europe jedná. Naší snahou je, aby se součástí tohoto programu co nejdříve stala i některá česká posádka.“
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.