Mercedes-Benz Vision Duet je konceptem futuristického vozu, který jako svou diplomovou práci vytvořil Luigi Huang. Koncept pootevírá dveře do budoucnosti automobilů s autonomní technologií 5. úrovně.
Mercedes-Benz Vision Duet navrhl Luigi Huang jako svou diplomovou práci při studiu na ArtCenter California College of Design v Pasadeně. Jelikož vůz disponuje autonomní technologií 5. úrovně, postrádá jakékoli tradiční ovládací prvky, jakými jsou například volant nebo pedály. Místo toho se v interiéru nachází dvojice proti sobě otočených řad sedadel, mezi nimiž je umístěn velký stůl.
Koncept Mercedes-Benz Vision Duet byl inspirován uspořádáním sedadel u motorových člunů. Proto je možné odsunout přední sklo, čímž vznikne další místo pro pasažéra přímo nad přední nápravou.
Ačkoli je na první pohled jasné, ke které automobilce se koncept hlásí, nevypadá jako žádný jiný model ze Stuttgartu. Jasně rozpoznatelná je přední část s maskou chladiče s velkou trojcípou hvězdou. Trojcípá hvězda se nachází též v designu velkých litých kol. Přední sada malých světlometů je doplněna o LED světelný pás sahající přes celou šíři vozu, vzadu je elegantní LED lišta nahrazující klasické zadní světlomety. Díky elektrickému pohonu byla možnost vytvořit krátký přední převis a Mercedes-Benz Vision Duet tak vypadá dynamicky a vyváženě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.