Ford včera oznámil novou řadu ochranných přepážek, které lze rychle a snadno namontovat do vybraných užitkových modelů značky. Účelem přepážek je usnadnit provozovatelům dodržování hygienicky bezpečného odstupu lidí.
Přepážky byly vyvinuty pro služby zajišťující přepravu osob, od školních mikrobusů přes převozy pacientů až po velkokapacitní taxi. Mají tvořit doplněk ke stávajícím opatřením uplatňovaným provozovateli takových služeb, jako je používání osobních ochranných pomůcek a dodržování hygienických předpisů ze strany personálu. Jejich konfiguraci lze přizpůsobit jednotlivým aplikacím.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Přepážky budou brzy zařazeny do nabídky oficiálního příslušenství Ford a zákazníci si je budou moci objednat u svých prodejců, popřípadě ve značkovém e-shopu Ford (na vybraných trzích). Před uvedením na trh tyto produkty prošly náročnými zkouškami bezpečnosti, kvality a životnosti.
„Provozovatelé užitkových automobilů čelí v roce 2020 bezprecedentním problémům a přizpůsobují se novému normálu, přičemž nadále poskytují naší společnosti a ekonomice své nepostradatelné služby,“ řekl Owen Gregory, ředitel poprodejních služeb pro užitkové vozy ve Ford of Europe. „Nové ochranné přepážky přinesou řidičům i cestujícím větší klid v duši.“
Neprostupné přepážky jsou vyrobeny z čirého polyvinylchloridu (PVC). Mají integrované instalační popruhy a mohou se dezinfikovat stejnými prostředky jako celý interiér vozu.
Instalační popruhy lze upevnit k existujícím dílům v interiéru, popřípadě k odnímatelným přísavkám na okna. Zákazník může přepážku snadno namontovat, upravit i odstranit bez jakýchkoliv zásahů do interiéru vozu. Přepážka má navíc skládací konstrukci, takže ji lze snadno uložit bez větších nároků na prostor, když není zrovna zapotřebí.
Po instalaci přepážka nijak neomezuje komfort cestujících, vnitřní prostor ani fungování ventilační a klimatizační soustavy. Zůstává plně zachován výhled řidiče do všech směrů a cestující se navzájem stále vidí a slyší jako normálně.
Přepážky lze namontovat do čtyř různých konfigurací podle potřeb provozovatele: Mezi řidiče a předního spolujezdce Za první řadu sedadel Mezi řidiče a spolujezdce a za první řadu sedadel Mezi řidiče a spolujezdce, za první řadu sedadel a mezi sedadly ve druhé řadě
Lehký, pružný materiál byl zvolen i s ohledem na ochranu cestujících při nehodě. Nainstalované přepážky také nijak nebrání řádné funkci airbagů.
Zpočátku budou přepážky k dispozici pro skříňové a osobní varianty modelů Transit, Transit Custom a Tourneo Custom, později v letošním roce přijdou na řadu také modely Transit / Tourneo Connect a Transit / Tourneo Courier. V rámci originálního příslušenství Ford nabízí značka nejrůznější úložné, ochranné a bezpečnostní doplňky, zaštítěné tovární zárukou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.