Společnost GM Defense LLC, jenž patří pod křídla koncernu General Motors, získala armádní kontrakt na dodávku nových vojenských vozidel kategorie ISV (Infantry Squad Vehicle - pěchotní vozidlo).
Vozidlo ISV vzniklo na bázi Chevroletu Colorado ZR2 modelového ročníku 2020. Se sériovým provedením sdílí to vojenské 90% všech použitých komponentů. Vůz je poháněn 2,8 litrovým turbodieselem Duramax. Jeho výkon 135 kW (184 koní) a točivý moment 500 N.m. putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 6 stupňové automatické převodovky.
Pick-up s nosností 1500 kg je určen k přepravě 9 vojáků i v tom nejnáročnějším terénu. Díky speciální konstrukci a relativně nízké pohotovostní hmotnosti je možná jeho přeprava pomocí transportních vrtulníků UH-60 Blackhawk či CH-47 Chinook.
Smlouva na 214,3 milionů dolarů (5,1 miliardy Kč) znamená počáteční dodávku 649 vozidel. Z čehož vyplývá cena přibližně 330 200 dolarů (7,87 milionů Kč) za kus. Celkově americká armáda počítá s nákupem 2065 těchto speciálních vozidel.
"Je pro mě velkou ctí využít zkušeností naší mateřské společnosti jako jednoho z největších světových výrobců automobilů při navrhování, vytváření a dodávkách nejlepších technologií dostupných pro muže a ženy v ozbrojených silách USA a našich spojenců," řekl David Albrightton, prezident GM Defence.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?