Společnost GM Defense LLC, jenž patří pod křídla koncernu General Motors, získala armádní kontrakt na dodávku nových vojenských vozidel kategorie ISV (Infantry Squad Vehicle - pěchotní vozidlo).
Vozidlo ISV vzniklo na bázi Chevroletu Colorado ZR2 modelového ročníku 2020. Se sériovým provedením sdílí to vojenské 90% všech použitých komponentů. Vůz je poháněn 2,8 litrovým turbodieselem Duramax. Jeho výkon 135 kW (184 koní) a točivý moment 500 N.m. putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 6 stupňové automatické převodovky.
Pick-up s nosností 1500 kg je určen k přepravě 9 vojáků i v tom nejnáročnějším terénu. Díky speciální konstrukci a relativně nízké pohotovostní hmotnosti je možná jeho přeprava pomocí transportních vrtulníků UH-60 Blackhawk či CH-47 Chinook.
Smlouva na 214,3 milionů dolarů (5,1 miliardy Kč) znamená počáteční dodávku 649 vozidel. Z čehož vyplývá cena přibližně 330 200 dolarů (7,87 milionů Kč) za kus. Celkově americká armáda počítá s nákupem 2065 těchto speciálních vozidel.
"Je pro mě velkou ctí využít zkušeností naší mateřské společnosti jako jednoho z největších světových výrobců automobilů při navrhování, vytváření a dodávkách nejlepších technologií dostupných pro muže a ženy v ozbrojených silách USA a našich spojenců," řekl David Albrightton, prezident GM Defence.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.