Model HONDA CIVIC TYPE R LIMITED EDITION JE OFICIÁLNÍM BEZPEČNOSTNÍM VOZEM (SAFETY CAR) NA SVĚTOVÉM POHÁRU CESTOVNÍCH VOZŮ (WTCR) PRO ROK 2020
Nový model Civic Type R Limited Edition se stane oficiálním bezpečnostním vozem (safety car) pro rok 2020 na Světovém poháru cestovních vozů FIA (WTCR) – díky tomu bude společnost Honda při přípravě letošní sezóny v čele jak bezpečnosti, tak soutěžního klání.
Model Honda Civic Type R Limited Edition, který byl představen v únoru v milánském sídle společnosti JAS Motorsport, jež je dlouhodobým spolupracovníkem a oficiálním partnerem v oblasti motoristického sportu, je jednou ze dvou nových variant, které budou přidány do modelové řady Type R pro rok 2020 a představuje nejextrémnější verzi ikonického hatchbacku, která kdy byla vyrobena.
Byla vyvinuta v souladu s tradicí modelu Type R a zaměřuje se zejména na výkonnost na trati. Je vybavena stejnými špičkovými technologiemi aktivní bezpečnosti a asistence řidiče, které pomohly získat nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP řadě Honda Civic, která zahrnuje standardní model Type R, na kterém je založen závodní speciál Honda Civic Type R TCR.
Model Type R Limited Edition se bude coby bezpečnostní vůz (safety car) pyšnit skvělým designovým lakováním v barvě „Sunlight Yellow“, ve které bude tento dynamický hatchback s pohonem přední nápravy rovněž k dispozici zákazníkům.
Kromě funkcí, které optimalizují výkon na trati, jako jsou lehká 20palcová litá kola BBS, pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup-2, dvoudílné plovoucí brzdové kotouče a upravené tlumiče, přispívá minimalistický interiér modelu Limited Edition ke snížení hmotnosti o 47 kg v porovnání s modelem Type R ve specifikaci GT.
Model Limited Edition si zachová výkonný 2,0litrový motor VTEC Turbo řady Type R, který má maximální výkon 320 PS při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 400 Nm. Zrychlení 0–100 km/h dosáhne za 5,7 sekundy.
Designové lakování pro bezpečnostní vůz (safety car) Civic Type R je inspirováno agresivní myšlenkou stojící za tímto sériovým vozem a jejím autorem je belgický umělec Vanuf, který již navrhoval mnoho oficiálních designů lakování pro společnost Honda v rámci soutěží cestovních vozů.
Sezóna Světového poháru cestovních vozů (WTCR) 2020 se bude skládat z šesti podniků na různých okruzích v Evropě a bude zahájena na okruhu Salzburgring v Rakousku o víkendu 12.–13. září. Závodit budou čtyři vozy Honda Civic Type R TCR – dva za tým ALL-INKL.COM Münnich Motorsport a další dva za tým ALL-INKL.DE Münnich Motorsport.
François Ribeiro, vedoucí pro akce v televizní síti Eurosport a promotér Světového poháru cestovních vozů (WTCR), k tomu řekl: „společnost Honda má v závodech Světového poháru cestovních vozů FIA bohatou historii a její dlouhodobý závazek v této kategorii je na špičkové úrovni, takže jsme rádi, že můžeme přivítat společnost Honda jako nového partnera, který na Světovém poháru cestovních vozů FIA poskytne model Civic Type R Limited Edition jako bezpečnostní vůz (safety car). Mít jako oficiální bezpečnostní vůz (safety car) ikonický model Honda Civic Type R, který má vynikající bezpečnostní hodnocení, sportovní a dynamické kvality a je cenově dostupný, je dokonale v souladu s hlavními myšlenkami Světového poháru cestovních vozů (WTCR).“
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?