Model HONDA CIVIC TYPE R LIMITED EDITION JE OFICIÁLNÍM BEZPEČNOSTNÍM VOZEM (SAFETY CAR) NA SVĚTOVÉM POHÁRU CESTOVNÍCH VOZŮ (WTCR) PRO ROK 2020
Nový model Civic Type R Limited Edition se stane oficiálním bezpečnostním vozem (safety car) pro rok 2020 na Světovém poháru cestovních vozů FIA (WTCR) – díky tomu bude společnost Honda při přípravě letošní sezóny v čele jak bezpečnosti, tak soutěžního klání.
Model Honda Civic Type R Limited Edition, který byl představen v únoru v milánském sídle společnosti JAS Motorsport, jež je dlouhodobým spolupracovníkem a oficiálním partnerem v oblasti motoristického sportu, je jednou ze dvou nových variant, které budou přidány do modelové řady Type R pro rok 2020 a představuje nejextrémnější verzi ikonického hatchbacku, která kdy byla vyrobena.
Byla vyvinuta v souladu s tradicí modelu Type R a zaměřuje se zejména na výkonnost na trati. Je vybavena stejnými špičkovými technologiemi aktivní bezpečnosti a asistence řidiče, které pomohly získat nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP řadě Honda Civic, která zahrnuje standardní model Type R, na kterém je založen závodní speciál Honda Civic Type R TCR.
Model Type R Limited Edition se bude coby bezpečnostní vůz (safety car) pyšnit skvělým designovým lakováním v barvě „Sunlight Yellow“, ve které bude tento dynamický hatchback s pohonem přední nápravy rovněž k dispozici zákazníkům.
Kromě funkcí, které optimalizují výkon na trati, jako jsou lehká 20palcová litá kola BBS, pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup-2, dvoudílné plovoucí brzdové kotouče a upravené tlumiče, přispívá minimalistický interiér modelu Limited Edition ke snížení hmotnosti o 47 kg v porovnání s modelem Type R ve specifikaci GT.
Model Limited Edition si zachová výkonný 2,0litrový motor VTEC Turbo řady Type R, který má maximální výkon 320 PS při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 400 Nm. Zrychlení 0–100 km/h dosáhne za 5,7 sekundy.
Designové lakování pro bezpečnostní vůz (safety car) Civic Type R je inspirováno agresivní myšlenkou stojící za tímto sériovým vozem a jejím autorem je belgický umělec Vanuf, který již navrhoval mnoho oficiálních designů lakování pro společnost Honda v rámci soutěží cestovních vozů.
Sezóna Světového poháru cestovních vozů (WTCR) 2020 se bude skládat z šesti podniků na různých okruzích v Evropě a bude zahájena na okruhu Salzburgring v Rakousku o víkendu 12.–13. září. Závodit budou čtyři vozy Honda Civic Type R TCR – dva za tým ALL-INKL.COM Münnich Motorsport a další dva za tým ALL-INKL.DE Münnich Motorsport.
François Ribeiro, vedoucí pro akce v televizní síti Eurosport a promotér Světového poháru cestovních vozů (WTCR), k tomu řekl: „společnost Honda má v závodech Světového poháru cestovních vozů FIA bohatou historii a její dlouhodobý závazek v této kategorii je na špičkové úrovni, takže jsme rádi, že můžeme přivítat společnost Honda jako nového partnera, který na Světovém poháru cestovních vozů FIA poskytne model Civic Type R Limited Edition jako bezpečnostní vůz (safety car). Mít jako oficiální bezpečnostní vůz (safety car) ikonický model Honda Civic Type R, který má vynikající bezpečnostní hodnocení, sportovní a dynamické kvality a je cenově dostupný, je dokonale v souladu s hlavními myšlenkami Světového poháru cestovních vozů (WTCR).“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?