Model HONDA CIVIC TYPE R LIMITED EDITION JE OFICIÁLNÍM BEZPEČNOSTNÍM VOZEM (SAFETY CAR) NA SVĚTOVÉM POHÁRU CESTOVNÍCH VOZŮ (WTCR) PRO ROK 2020
Nový model Civic Type R Limited Edition se stane oficiálním bezpečnostním vozem (safety car) pro rok 2020 na Světovém poháru cestovních vozů FIA (WTCR) – díky tomu bude společnost Honda při přípravě letošní sezóny v čele jak bezpečnosti, tak soutěžního klání.
Model Honda Civic Type R Limited Edition, který byl představen v únoru v milánském sídle společnosti JAS Motorsport, jež je dlouhodobým spolupracovníkem a oficiálním partnerem v oblasti motoristického sportu, je jednou ze dvou nových variant, které budou přidány do modelové řady Type R pro rok 2020 a představuje nejextrémnější verzi ikonického hatchbacku, která kdy byla vyrobena.
Byla vyvinuta v souladu s tradicí modelu Type R a zaměřuje se zejména na výkonnost na trati. Je vybavena stejnými špičkovými technologiemi aktivní bezpečnosti a asistence řidiče, které pomohly získat nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP řadě Honda Civic, která zahrnuje standardní model Type R, na kterém je založen závodní speciál Honda Civic Type R TCR.
Model Type R Limited Edition se bude coby bezpečnostní vůz (safety car) pyšnit skvělým designovým lakováním v barvě „Sunlight Yellow“, ve které bude tento dynamický hatchback s pohonem přední nápravy rovněž k dispozici zákazníkům.
Kromě funkcí, které optimalizují výkon na trati, jako jsou lehká 20palcová litá kola BBS, pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup-2, dvoudílné plovoucí brzdové kotouče a upravené tlumiče, přispívá minimalistický interiér modelu Limited Edition ke snížení hmotnosti o 47 kg v porovnání s modelem Type R ve specifikaci GT.
Model Limited Edition si zachová výkonný 2,0litrový motor VTEC Turbo řady Type R, který má maximální výkon 320 PS při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 400 Nm. Zrychlení 0–100 km/h dosáhne za 5,7 sekundy.
Designové lakování pro bezpečnostní vůz (safety car) Civic Type R je inspirováno agresivní myšlenkou stojící za tímto sériovým vozem a jejím autorem je belgický umělec Vanuf, který již navrhoval mnoho oficiálních designů lakování pro společnost Honda v rámci soutěží cestovních vozů.
Sezóna Světového poháru cestovních vozů (WTCR) 2020 se bude skládat z šesti podniků na různých okruzích v Evropě a bude zahájena na okruhu Salzburgring v Rakousku o víkendu 12.–13. září. Závodit budou čtyři vozy Honda Civic Type R TCR – dva za tým ALL-INKL.COM Münnich Motorsport a další dva za tým ALL-INKL.DE Münnich Motorsport.
François Ribeiro, vedoucí pro akce v televizní síti Eurosport a promotér Světového poháru cestovních vozů (WTCR), k tomu řekl: „společnost Honda má v závodech Světového poháru cestovních vozů FIA bohatou historii a její dlouhodobý závazek v této kategorii je na špičkové úrovni, takže jsme rádi, že můžeme přivítat společnost Honda jako nového partnera, který na Světovém poháru cestovních vozů FIA poskytne model Civic Type R Limited Edition jako bezpečnostní vůz (safety car). Mít jako oficiální bezpečnostní vůz (safety car) ikonický model Honda Civic Type R, který má vynikající bezpečnostní hodnocení, sportovní a dynamické kvality a je cenově dostupný, je dokonale v souladu s hlavními myšlenkami Světového poháru cestovních vozů (WTCR).“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.