VW přestal dodávat nový Golf 8. generace svým prodejcům. Stěžejní model německého výrobce z Wolfsburgu má problém s automatickým tísňovým voláním „eCall“.
Během interního vyšetřování výrobce zjistil, že automatické nouzové volání „eCall“ nefunguje spolehlivě. „Zjistili jsme, že některá vozidla mohou mít nespolehlivý přenos dat do řídicí jednotky a nelze zaručit plnou funkčnost systému eCall,“ uvedl mluvčí automobilky.
Tím by výrobce porušil směrnici EU, dle které musí být od dubna 2018 všechny nové modely schválené v EU vybaveny tímto systémem.
Očekává se svolávací akce u již provozovaných vozů za účelem aktualizace softwaru. Kdy se nový Golf začne zase dodávat prodejcům není zatím jasné. Navzdory novým potížím bude nadále VW vozy vyrábět, dokončená auta však budou čekat v továrně na aktualizaci softwaru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?