VW přestal dodávat nový Golf 8. generace svým prodejcům. Stěžejní model německého výrobce z Wolfsburgu má problém s automatickým tísňovým voláním „eCall“.
Během interního vyšetřování výrobce zjistil, že automatické nouzové volání „eCall“ nefunguje spolehlivě. „Zjistili jsme, že některá vozidla mohou mít nespolehlivý přenos dat do řídicí jednotky a nelze zaručit plnou funkčnost systému eCall,“ uvedl mluvčí automobilky.
Tím by výrobce porušil směrnici EU, dle které musí být od dubna 2018 všechny nové modely schválené v EU vybaveny tímto systémem.
Očekává se svolávací akce u již provozovaných vozů za účelem aktualizace softwaru. Kdy se nový Golf začne zase dodávat prodejcům není zatím jasné. Navzdory novým potížím bude nadále VW vozy vyrábět, dokončená auta však budou čekat v továrně na aktualizaci softwaru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?