S příchodem nového Batmana v podobě Roberta Pattinsona přijíždí i jeho nový vůz. Nejnovější Batmobil se zcela vymyká těm předešlým, co byly trochu jako z kresleného komiksu.
Režisér nového zpracování komiksové klasiky uveřejnil první tři snímky vozu, s jehož pomocí okřídlený hrdina potírá nekalé živly Gothamu. Na rozdíl od předešlých Batmobilů vypadá ten současný velmi realisticky. A přesto temně a drsně. Vůz má širokou a nízkou přední část s hluboko zapuštěnými světlomety. Vzhledem velmi připomíná americká muscle-cars 70. let, nejvíce asi Dodge Challenger.
Zadní široké blatníky skrývají masivní pneumatiky. Střecha, potažmo i kabina, je velmi krátká, protože celá zadní část vozu je odkrytá a dává možnost nahlédnout na pohonnou jednotku, která je v této generaci Batmobilu vskutku monstrózní.
Motor je do široka rozevřené Véčko. Z fotografie není zcela patrný počet válců, ale z největší pravděpodobností se jedná o V10. Uprostřed motoru by mohla být tryska, což je už dlouhá léta poznávacím znamením všech Batmobilů.
Nový superhrdinský film ponese jednoduchý název Batman. Krom Roberta Pattinsona uvidíme na plátnech kin také Zoë Kravitz jako Catwoman, Paula Dano v roli Hádankáře a Colin Farrell se uvede v roli Penguina. Plánovaná premiéra je 25. června 2021.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.