Speciálně upravené terénní picku-upy Toyota Hilux pokořily místo s nejnižší průměrnou teplotou na zemi. V Antarktidě dosáhly Pólu nedostupnosti, na kterém panuje teplota v průměru -58,2°C. Vozy Hilux ve verzi 4x4 a 6x6 upravila islandská firma Arctic Trucks.
Cestu vozy zahájily v chilském Punta Arenas 3. ledna a skončily v Cape Town v Jihoafrické republice. Jde o první posádku, která se přepravila přes Antarktidu z Šelfového ledovce Filchnera-Ronneové na Šelfový Fimbul přes Jižní pól.
Základem jsou speciální pneuLetošní expedice se zúčastnil šestikolový Hilux s náhonem na všechna kola. Je vybaven 44palcovými koly Dick Cepec a pneumatikami AT/Nokian. Tento automobil v Antarktidě urazil již desítky tisíc kilometrů v rámci vědeckých i dobrodružných výprav a mimo jiné desetkrát stanul na Jižním pólu. Druhým expedičním vozem byl nejnovější model Hiluxu z flotily Arctic Trucks, rovněž vybavený novými pneumatikami AT/Nokian, které jsou skvěle přizpůsobené jízdě na sněhu a ledu. V Antarktidě v současné době operuje celkem 27 vozů připravených úpravci z Arctic Trucks. Čtyři z nich jsou firemní, ostatní si zakoupily výzkumné stanice a další týmy z různých zemí.
Oblíbený pracantHilux se v současnosti prodává již v 8. generaci. Původně byl pro svou houževnatost a spolehlivost určený pro těžkou práci v obtížných podmínkách, ale stále častěji je také využívaný různými expedicemi do extrémních částí světa nebo i rekreačními jezdci. Tvůrci stávající generace se proto věnovali nejen tuhosti konstrukce, posílení zavěšení, objemu zavazadlového prostoru a houževnatosti v terénu, ale zaměřili se i na komfort v pětimístné kabině odpovídající standardu moderních SUV, a také na moderní systémy aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense.
Přes 3 tuny na kouliZákladem vozu je vznětový 2,4litrový motor ze série Global Diesel o výkonu 150 koní a 400 Nm. Ten spolu s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a náhonem na přední nápravu nebo všechna kola udává 5,33 metru dlouhému Hiluxu dostatečnou dynamiku. Auto na ložné ploše o velikosti čtverce s hranou 1,5 metru uveze tunu nákladu nebo je schopné táhnout přívěs o hmotnosti až 3,2 tuny.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?