Speciálně upravené terénní picku-upy Toyota Hilux pokořily místo s nejnižší průměrnou teplotou na zemi. V Antarktidě dosáhly Pólu nedostupnosti, na kterém panuje teplota v průměru -58,2°C. Vozy Hilux ve verzi 4x4 a 6x6 upravila islandská firma Arctic Trucks.
Cestu vozy zahájily v chilském Punta Arenas 3. ledna a skončily v Cape Town v Jihoafrické republice. Jde o první posádku, která se přepravila přes Antarktidu z Šelfového ledovce Filchnera-Ronneové na Šelfový Fimbul přes Jižní pól.
Základem jsou speciální pneuLetošní expedice se zúčastnil šestikolový Hilux s náhonem na všechna kola. Je vybaven 44palcovými koly Dick Cepec a pneumatikami AT/Nokian. Tento automobil v Antarktidě urazil již desítky tisíc kilometrů v rámci vědeckých i dobrodružných výprav a mimo jiné desetkrát stanul na Jižním pólu. Druhým expedičním vozem byl nejnovější model Hiluxu z flotily Arctic Trucks, rovněž vybavený novými pneumatikami AT/Nokian, které jsou skvěle přizpůsobené jízdě na sněhu a ledu. V Antarktidě v současné době operuje celkem 27 vozů připravených úpravci z Arctic Trucks. Čtyři z nich jsou firemní, ostatní si zakoupily výzkumné stanice a další týmy z různých zemí.
Oblíbený pracantHilux se v současnosti prodává již v 8. generaci. Původně byl pro svou houževnatost a spolehlivost určený pro těžkou práci v obtížných podmínkách, ale stále častěji je také využívaný různými expedicemi do extrémních částí světa nebo i rekreačními jezdci. Tvůrci stávající generace se proto věnovali nejen tuhosti konstrukce, posílení zavěšení, objemu zavazadlového prostoru a houževnatosti v terénu, ale zaměřili se i na komfort v pětimístné kabině odpovídající standardu moderních SUV, a také na moderní systémy aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense.
Přes 3 tuny na kouliZákladem vozu je vznětový 2,4litrový motor ze série Global Diesel o výkonu 150 koní a 400 Nm. Ten spolu s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a náhonem na přední nápravu nebo všechna kola udává 5,33 metru dlouhému Hiluxu dostatečnou dynamiku. Auto na ložné ploše o velikosti čtverce s hranou 1,5 metru uveze tunu nákladu nebo je schopné táhnout přívěs o hmotnosti až 3,2 tuny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.