Speciálně upravené terénní picku-upy Toyota Hilux pokořily místo s nejnižší průměrnou teplotou na zemi. V Antarktidě dosáhly Pólu nedostupnosti, na kterém panuje teplota v průměru -58,2°C. Vozy Hilux ve verzi 4x4 a 6x6 upravila islandská firma Arctic Trucks.
Cestu vozy zahájily v chilském Punta Arenas 3. ledna a skončily v Cape Town v Jihoafrické republice. Jde o první posádku, která se přepravila přes Antarktidu z Šelfového ledovce Filchnera-Ronneové na Šelfový Fimbul přes Jižní pól.
Základem jsou speciální pneuLetošní expedice se zúčastnil šestikolový Hilux s náhonem na všechna kola. Je vybaven 44palcovými koly Dick Cepec a pneumatikami AT/Nokian. Tento automobil v Antarktidě urazil již desítky tisíc kilometrů v rámci vědeckých i dobrodružných výprav a mimo jiné desetkrát stanul na Jižním pólu. Druhým expedičním vozem byl nejnovější model Hiluxu z flotily Arctic Trucks, rovněž vybavený novými pneumatikami AT/Nokian, které jsou skvěle přizpůsobené jízdě na sněhu a ledu. V Antarktidě v současné době operuje celkem 27 vozů připravených úpravci z Arctic Trucks. Čtyři z nich jsou firemní, ostatní si zakoupily výzkumné stanice a další týmy z různých zemí.
Oblíbený pracantHilux se v současnosti prodává již v 8. generaci. Původně byl pro svou houževnatost a spolehlivost určený pro těžkou práci v obtížných podmínkách, ale stále častěji je také využívaný různými expedicemi do extrémních částí světa nebo i rekreačními jezdci. Tvůrci stávající generace se proto věnovali nejen tuhosti konstrukce, posílení zavěšení, objemu zavazadlového prostoru a houževnatosti v terénu, ale zaměřili se i na komfort v pětimístné kabině odpovídající standardu moderních SUV, a také na moderní systémy aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense.
Přes 3 tuny na kouliZákladem vozu je vznětový 2,4litrový motor ze série Global Diesel o výkonu 150 koní a 400 Nm. Ten spolu s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a náhonem na přední nápravu nebo všechna kola udává 5,33 metru dlouhému Hiluxu dostatečnou dynamiku. Auto na ložné ploše o velikosti čtverce s hranou 1,5 metru uveze tunu nákladu nebo je schopné táhnout přívěs o hmotnosti až 3,2 tuny.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?