Na prodej je stylový Hot Rod založený na Moskviči 401 z roku 1955. Jeho stavba započala v roce 2013. Dalo to hodně práce se svářečkou a rozbrušovačkou, než byl výsledek na světě.
V roce 2013 si majitel Hot rodu koupil Moskviče 401. Ten byl ale v takovém stavu, že by nemělo smysl se ho pokoušet renovovat. Z toho důvodu padlo rozhodnutí, že poslouží ke stavbě Hot rodu. Původní podvozek byl nahrazen "novějším" z Moskviče 408, také motor pochází z modernějšího Moskviče 412.
Původní karoserie přišla o druhý pár dveří, tím se ze čtyřdveřového sedanu stalo dvoudveřové kupé. Do střechy byla vyříznuta velká díra a následně opět uzavřena rezavým plechem přichyceným nýty. Zajímavým prvkem je sluneční clona vyrobená z prahu vyříznutého z Lady.
Podvozek má vzduchové odpružení s možností úpravy světlé výšky. Pravda je, že i v nejvyšší pozici je spodek auta jen pár centimetrů nad zemí. Jak už bylo napsáno výše, pod do strany výklopnou kapotou se nenachází žádný americký osmiválec, ale starý čtyřválec z Moskviče 412. Ale i tak je nárůst výkonu oproti původnímu motoru znatelný, zvedl se více než trojnásobně. Moskvič 401 používal motor 1,1 s výkonem 17 kW (23 koní), který dokázal vůz rozjet na 90 km/h. To motor ze "čtyřistadvanáctky" má objem 1,5 litru a maximální výkon 55 kW (75 koní). Převodovka je pětistupňová ze "Žigulíka".
Pokud se Vám Hot rod líbí, pak může být Váš. Za v přepočtu 160 000 Kč dostanete jedinečné a stylové auto. Je pojízdné a s platnými doklady. Jediný háček je, že se nachází v ruském městě Volzsky, vzdáleném přes 2000 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?