Na prodej je stylový Hot Rod založený na Moskviči 401 z roku 1955. Jeho stavba započala v roce 2013. Dalo to hodně práce se svářečkou a rozbrušovačkou, než byl výsledek na světě.
V roce 2013 si majitel Hot rodu koupil Moskviče 401. Ten byl ale v takovém stavu, že by nemělo smysl se ho pokoušet renovovat. Z toho důvodu padlo rozhodnutí, že poslouží ke stavbě Hot rodu. Původní podvozek byl nahrazen "novějším" z Moskviče 408, také motor pochází z modernějšího Moskviče 412.
Původní karoserie přišla o druhý pár dveří, tím se ze čtyřdveřového sedanu stalo dvoudveřové kupé. Do střechy byla vyříznuta velká díra a následně opět uzavřena rezavým plechem přichyceným nýty. Zajímavým prvkem je sluneční clona vyrobená z prahu vyříznutého z Lady.
Podvozek má vzduchové odpružení s možností úpravy světlé výšky. Pravda je, že i v nejvyšší pozici je spodek auta jen pár centimetrů nad zemí. Jak už bylo napsáno výše, pod do strany výklopnou kapotou se nenachází žádný americký osmiválec, ale starý čtyřválec z Moskviče 412. Ale i tak je nárůst výkonu oproti původnímu motoru znatelný, zvedl se více než trojnásobně. Moskvič 401 používal motor 1,1 s výkonem 17 kW (23 koní), který dokázal vůz rozjet na 90 km/h. To motor ze "čtyřistadvanáctky" má objem 1,5 litru a maximální výkon 55 kW (75 koní). Převodovka je pětistupňová ze "Žigulíka".
Pokud se Vám Hot rod líbí, pak může být Váš. Za v přepočtu 160 000 Kč dostanete jedinečné a stylové auto. Je pojízdné a s platnými doklady. Jediný háček je, že se nachází v ruském městě Volzsky, vzdáleném přes 2000 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?