V roce 2013 si majitel Hot rodu koupil Moskviče 401. Ten byl ale v takovém stavu, že by nemělo smysl se ho pokoušet renovovat. Z toho důvodu padlo rozhodnutí, že poslouží ke stavbě Hot rodu. Původní podvozek byl nahrazen "novějším" z Moskviče 408, také motor pochází z modernějšího Moskviče 412.
Původní karoserie přišla o druhý pár dveří, tím se ze čtyřdveřového sedanu stalo dvoudveřové kupé. Do střechy byla vyříznuta velká díra a následně opět uzavřena rezavým plechem přichyceným nýty. Zajímavým prvkem je sluneční clona vyrobená z prahu vyříznutého z Lady.
Podvozek má vzduchové odpružení s možností úpravy světlé výšky. Pravda je, že i v nejvyšší pozici je spodek auta jen pár centimetrů nad zemí. Jak už bylo napsáno výše, pod do strany výklopnou kapotou se nenachází žádný americký osmiválec, ale starý čtyřválec z Moskviče 412. Ale i tak je nárůst výkonu oproti původnímu motoru znatelný, zvedl se více než trojnásobně. Moskvič 401 používal motor 1,1 s výkonem 17 kW (23 koní), který dokázal vůz rozjet na 90 km/h. To motor ze "čtyřistadvanáctky" má objem 1,5 litru a maximální výkon 55 kW (75 koní). Převodovka je pětistupňová ze "Žigulíka".
Pokud se Vám Hot rod líbí, pak může být Váš. Za v přepočtu 160 000 Kč dostanete jedinečné a stylové auto. Je pojízdné a s platnými doklady. Jediný háček je, že se nachází v ruském městě Volzsky, vzdáleném přes 2000 km.