Peugeot vzdá hold elektrickému pohonu při příležitosti 45. ročníku výstavy Rétromobile na pařížském výstavišti Porte de Versailles od 5. do 9. února 2020.
Značka Peugeot se rozhodla podpořit přechod na nové zdroje energií, a proto na stánku sdružení Aventure Peugeot Citroën DS představuje vozy Peugeot s elektrickým pohonem uvedené na trh od roku 1941 až dodnes.
Očekávaných 130 000 návštěvníků bude po pět dnů moci obdivovat vozy Peugeot VLV, Peugeot 106 Electric, první 100% elektrický koncepční vůz EX1 a nejnovější Peugeot e-208. Na stánku bude také vystaven také Peugeot 404, který oslaví 60. let.
Aventure Peugeot Citroën DS představí letos na výstavě Rétromobile v hale 1, stánek 1F029, čtyři vozy, z nichž většina patří do jeho majetku.
Peugeot VLV (Véhicule Léger de Ville = lehký městský vůz) je prvním elektrickým vozem značky. Vyráběl se v letech 1941–1945, přičemž celková produkce dosáhla 377 kusů. Tento automobil vybavený čtyřmi dvanáctivoltovými bateriemi nabízel už tehdy při rychlosti 36 km/hod dojezd 75 až 80 km.
Peugeot 106 Electric se vyráběl v letech 1993 až 2003, celkem vzniklo 3 542 kusů. Byl určen především pro místní samosprávy a společnosti. Při rychlosti 91 km/hod poskytoval dojezd 80 km.
Koncepční vůz Peugeot EX1 byl 100% elektrický koncept, který v roce 2010 dosáhl šesti rekordů, jeden z nich vytvořil francouzský cestovatel, filmař, pilot a ochránce životního prostředí Nicolas Vanier. Dosažené výkony z hlediska zrychlení elektrického vozu nebyly dosud překonány.
Peugeot 404, uvedený na trh v roce 1960, proslul oblými tvary, které vytvořilo studio Pininfarina. Peugeot 404 má za sebou velmi dlouhou mezinárodní kariéru. Celková produkce dosáhla téměř 3 miliony kusů. Měl mnoho verzí: kupé, kabriolet, ale také rodinné či obchodní kombi, valník s kabinou, pick-up či sanitka.
Nabídku doplní Peugeot e-208, 100% elektrický vůz uvedený na francouzský trh v říjnu 2019. S podporou sběratelských klubů ho na výstavě doprovodí i jeho předchůdci, Peugeot 202, Peugeot 204 a Peugeot 205.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.