Peugeot vzdá hold elektrickému pohonu při příležitosti 45. ročníku výstavy Rétromobile na pařížském výstavišti Porte de Versailles od 5. do 9. února 2020.
Značka Peugeot se rozhodla podpořit přechod na nové zdroje energií, a proto na stánku sdružení Aventure Peugeot Citroën DS představuje vozy Peugeot s elektrickým pohonem uvedené na trh od roku 1941 až dodnes.
Očekávaných 130 000 návštěvníků bude po pět dnů moci obdivovat vozy Peugeot VLV, Peugeot 106 Electric, první 100% elektrický koncepční vůz EX1 a nejnovější Peugeot e-208. Na stánku bude také vystaven také Peugeot 404, který oslaví 60. let.
Aventure Peugeot Citroën DS představí letos na výstavě Rétromobile v hale 1, stánek 1F029, čtyři vozy, z nichž většina patří do jeho majetku.
Peugeot VLV (Véhicule Léger de Ville = lehký městský vůz) je prvním elektrickým vozem značky. Vyráběl se v letech 1941–1945, přičemž celková produkce dosáhla 377 kusů. Tento automobil vybavený čtyřmi dvanáctivoltovými bateriemi nabízel už tehdy při rychlosti 36 km/hod dojezd 75 až 80 km.
Peugeot 106 Electric se vyráběl v letech 1993 až 2003, celkem vzniklo 3 542 kusů. Byl určen především pro místní samosprávy a společnosti. Při rychlosti 91 km/hod poskytoval dojezd 80 km.
Koncepční vůz Peugeot EX1 byl 100% elektrický koncept, který v roce 2010 dosáhl šesti rekordů, jeden z nich vytvořil francouzský cestovatel, filmař, pilot a ochránce životního prostředí Nicolas Vanier. Dosažené výkony z hlediska zrychlení elektrického vozu nebyly dosud překonány.
Peugeot 404, uvedený na trh v roce 1960, proslul oblými tvary, které vytvořilo studio Pininfarina. Peugeot 404 má za sebou velmi dlouhou mezinárodní kariéru. Celková produkce dosáhla téměř 3 miliony kusů. Měl mnoho verzí: kupé, kabriolet, ale také rodinné či obchodní kombi, valník s kabinou, pick-up či sanitka.
Nabídku doplní Peugeot e-208, 100% elektrický vůz uvedený na francouzský trh v říjnu 2019. S podporou sběratelských klubů ho na výstavě doprovodí i jeho předchůdci, Peugeot 202, Peugeot 204 a Peugeot 205.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.