Peugeot vzdá hold elektrickému pohonu při příležitosti 45. ročníku výstavy Rétromobile na pařížském výstavišti Porte de Versailles od 5. do 9. února 2020.
Značka Peugeot se rozhodla podpořit přechod na nové zdroje energií, a proto na stánku sdružení Aventure Peugeot Citroën DS představuje vozy Peugeot s elektrickým pohonem uvedené na trh od roku 1941 až dodnes.
Očekávaných 130 000 návštěvníků bude po pět dnů moci obdivovat vozy Peugeot VLV, Peugeot 106 Electric, první 100% elektrický koncepční vůz EX1 a nejnovější Peugeot e-208. Na stánku bude také vystaven také Peugeot 404, který oslaví 60. let.
Aventure Peugeot Citroën DS představí letos na výstavě Rétromobile v hale 1, stánek 1F029, čtyři vozy, z nichž většina patří do jeho majetku.
Peugeot VLV (Véhicule Léger de Ville = lehký městský vůz) je prvním elektrickým vozem značky. Vyráběl se v letech 1941–1945, přičemž celková produkce dosáhla 377 kusů. Tento automobil vybavený čtyřmi dvanáctivoltovými bateriemi nabízel už tehdy při rychlosti 36 km/hod dojezd 75 až 80 km.
Peugeot 106 Electric se vyráběl v letech 1993 až 2003, celkem vzniklo 3 542 kusů. Byl určen především pro místní samosprávy a společnosti. Při rychlosti 91 km/hod poskytoval dojezd 80 km.
Koncepční vůz Peugeot EX1 byl 100% elektrický koncept, který v roce 2010 dosáhl šesti rekordů, jeden z nich vytvořil francouzský cestovatel, filmař, pilot a ochránce životního prostředí Nicolas Vanier. Dosažené výkony z hlediska zrychlení elektrického vozu nebyly dosud překonány.
Peugeot 404, uvedený na trh v roce 1960, proslul oblými tvary, které vytvořilo studio Pininfarina. Peugeot 404 má za sebou velmi dlouhou mezinárodní kariéru. Celková produkce dosáhla téměř 3 miliony kusů. Měl mnoho verzí: kupé, kabriolet, ale také rodinné či obchodní kombi, valník s kabinou, pick-up či sanitka.
Nabídku doplní Peugeot e-208, 100% elektrický vůz uvedený na francouzský trh v říjnu 2019. S podporou sběratelských klubů ho na výstavě doprovodí i jeho předchůdci, Peugeot 202, Peugeot 204 a Peugeot 205.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?