Na letošním ročníku dálkové Rallye, která se poprvé konala v Saúdské Arábii se představilo několik zajímavých týmů. Tím nejbizarnějším byl asi čínský závodní klub Qianan Jiu Jiang Landsail Racing Club s vozy vypadajícími jako Hongqi CA770.
Závodní automobily se startovními čísly 340, 363 a 373 vypadají na první pohled jako staré čínské vládní limuzíny. Vozy Hongqi CA770 byly vyráběny v Číně od roku 1963 do roku 1981. Proto je s podivem, že právě s takovým vozem se postavily posádky na start Dakaru téměř 40 let od ukončení jeho výroby.
Vozy sice na první pohled vypadají jako upravené veterány, ale prý nemají s vládními limuzínami nic společného. Dakarské speciály jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a k jejich pohonu konstruktéři zvolili motory Chevrolet LS V8. Přesné parametry motoru nemáme k dispozici, ale například v Chevroletu Corvette ZR1 byl vyladěn až na 563 kW (766 koní) a 969 N.m.
Přes bizarní techniku a vcelku neznámé posádky se "rudé vlajky" (překlad názvu Hongqi) v Saudsko Arabských dunách neztratily. Všechny tři vozy dokončily tuto náročnou soutěž a mezi začátečníky se umístily na 2., 4. a 5. místě. Což lze považovat za velký úspěch.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?