Na letošním ročníku dálkové Rallye, která se poprvé konala v Saúdské Arábii se představilo několik zajímavých týmů. Tím nejbizarnějším byl asi čínský závodní klub Qianan Jiu Jiang Landsail Racing Club s vozy vypadajícími jako Hongqi CA770.
Závodní automobily se startovními čísly 340, 363 a 373 vypadají na první pohled jako staré čínské vládní limuzíny. Vozy Hongqi CA770 byly vyráběny v Číně od roku 1963 do roku 1981. Proto je s podivem, že právě s takovým vozem se postavily posádky na start Dakaru téměř 40 let od ukončení jeho výroby.
Vozy sice na první pohled vypadají jako upravené veterány, ale prý nemají s vládními limuzínami nic společného. Dakarské speciály jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a k jejich pohonu konstruktéři zvolili motory Chevrolet LS V8. Přesné parametry motoru nemáme k dispozici, ale například v Chevroletu Corvette ZR1 byl vyladěn až na 563 kW (766 koní) a 969 N.m.
Přes bizarní techniku a vcelku neznámé posádky se "rudé vlajky" (překlad názvu Hongqi) v Saudsko Arabských dunách neztratily. Všechny tři vozy dokončily tuto náročnou soutěž a mezi začátečníky se umístily na 2., 4. a 5. místě. Což lze považovat za velký úspěch.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?