Triky, proč je lepší kupovat ojeté auto v zimě. Co vše ukáží nepříznivé podmínky?

AutoRoad.cz, 19. ledna 2020, 11:50 Aktualizováno 19.1.2020, 14:20 Google+

Zimní měsíce jsou obecně částí roku, kdy poptávka po ojetých autech slábne. Řada lidí čeká s nákupem ojetého vozu na jaro, kdy se zlepší počasí, přestane mrznout a na silnicích se už netvoří náledí. Dělají ale chybu. Právě v zimě je totiž nejlepší doba na pořízení auta „z druhé ruky“. Nejenže lze díky nízkým venkovním teplotám bez pomoci odborníka odhalit spoustu závad, ale také vás auto může vyjít levněji. Přečtěte si 10 důvodů, proč nečekat na jaro a po ojetém autu se porozhlédnout hned.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Autobazary

Autobazary | foto: Auto ESA

Sdílejte článek

1. V lednu a únoru pořídíte auto levněji
S příchodem nového roku – tedy prakticky ze dne na den – zestárne papírově auto o jeden rok, každý rok má přitom vliv na jeho cenu. V zimě navíc máte z důvodu nižší poptávky po ojetých autech možnost vyjednat (větší) slevu. Pravděpodobnost, že o stejný vůz má zájem několik zákazníků, je výrazně nižší a prodejci jsou obecně více otevřeni poskytování slev. Není v roce období, kdy byste auto koupili levněji než v lednu či únoru. Pokud si chcete pořídit kabriolet či sportovní vůz, platí to dvojnásob.

2. Můžete si ověřit stav akumulátoru i startéru při nízkých teplotách
Nastartovat auto v mrazu je obecně složitější, neboť při teplotách pod nulou se začne vybíjet baterie, respektive klesá v ní napětí. Pro odhalení špatného stavu baterie a startéru jsou tedy nejlepší právě zimní měsíce. Včasným odhalením závady můžete předejít neočekávaným výdajům ve výši zhruba 1500 až 15 000 korun.

3. U dieselových motorů si můžete ověřit funkčnost žhavení
U auta na naftu, které je starší než 5 let, dochází postupně ke zhoršení funkce žhavení motoru a právě v mrazu je možné odhalit, jak moc je tato funkce snížená. U starších aut můžete dokonce zjistit, že je potřeba součástky žhavení vyměnit, což může představovat náklady ve výši až 10 tisíc korun.

4. V zimě při zkušební jízdě můžete lépe odhalit zhoršenou funkčnost ABS systému
Díky zhoršeným jízdním podmínkám v zimních měsících můžete na namrzlé silnici lépe zkontrolovat, zda ABS systém funguje tak, jak má a zda skutečně dochází k automatickému přerušovanému brždění, které chrání proti smyku. Systém ABS může být zásadní pro bezpečnost jízdy a posádky, a to nejen v zimě na kluzkém povrchu, ale také v létě na mokré silnici. Výměna ABS vyjde zhruba na 10 až 25 tisíc korun.

5. V zimě se více projeví zhoršený stav karoserie
Díky nízkým teplotám se v zimě více projeví opotřebení jednotlivých dílů karoserie, tedy například to, zda některý díl opotřebením vrže.

6. V případě aut s náhonem na všechna kola si můžete v zimě lépe ověřit kvalitu systému pohonu všech kol
Ve zhoršených klimatických podmínkách se u některých vozů automaticky spouští pohon na všechna kola. Jakmile tedy jedete ve sněhu či na namrznuté silnici, je větší pravděpodobnost, že poznáte, jestli pohon funguje tak, jak má, nebo jestli některé kolo prokluzuje. Oprava by mohla přijít na 10 až 25 tisíc korun.

7. V zimě je jednoduší vizuálně zkontrolovat kouřivost motoru
Černý kouř z výfuku nevěstí nic dobrého. Důvodů, proč z auta vane černý či šedivý kouř, může být celá řada, například může docházet ke špatnému poměru vzduchu a paliva při spalování. Může to také ukazovat na špatnou funkci lambda sondy, která určuje, jak má fungovat katalyzátor, který pohlcuje špatné částice, jež vznikají při spalování paliva v motoru. Oprava pak může vyjít na 15 až 30 tisíc korun.

8. Elektronika vozidla v zimě leckdy odhalí své skryté závady
Centrální zamykání, stahování oken či funkce stěračů. V mrazech a nízkých teplotách máte větší šanci poznat, zda odchází mechanické součástky či elektronika. Náklady na výměnu se pak mohou vyšplhat řádově až na desítky tisíc korun.

9. Také převodovka může v zimě odkrýt vady, které v létě skrývá
Jakmile začne mrznout a auto začne při plynulém pouštění spojky cukat, je to důkazem toho, že převodovka a spojka nejsou v pořádku. Špatnou převodovku lze v zimě poznat i podle toho, že se hůře (více ztěžka) řadí. Náklady na opravu mohou přijít na 15 až 30 tisíc korun.

10. Zima, respektive náhlé vytopení interiéru vozu, může odhalit drobné praskliny skel
V důsledku teplotních rozdílů může dojít ke zvětšení praskliny a tedy k jejímu snadnějšímu odhalení. V zimě si navíc také ověříte, jak funguje vytápění vozu.

Jak odhalit stočený tachometr či zatajené havárie?
Stočený tachometr, zatajené havárie či například skutečný rok výroby sami nepoznáte. Nejlepším způsobem, jak toto vše odhalit, že prověřit si auto podle VIN kódu v systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz. Systém AUTOTRACER provozuje společnost Cebia. Obsahuje více než miliardu dat o ojetých autech a je díky němu možné vystopovat historii aut nejen s českým původem, ale často i se zahraničním. Kromě stočeného tachometru, zatajených havárií či skutečného roku výroby můžete odhalit, zda není auto zatížené leasingem či úvěrem, zda není kradené, jaká je jeho servisní historie či aktuální tržní cena nebo se můžete dozvědět, jak a za kolik bylo v minulosti inzerované.

A na co si dát v zimě při výběru ojetého auta zvlášť pozor!
V zimě je snazší skrývat vady na chlazení motoru či na klimatizaci. Drobné vady karoserie se lépe odhalují na čistém vozidle, které v zimě může být i při prodeji znečištěné či pokryté ledem nebo sněhem.

Vytisknout

Diskuze: Triky, proč je lepší kupovat ojeté auto v zimě. Co vše ukáží nepříznivé podmínky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Kamiq Scoutline

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE, to je městské SUV s dobrodružným vzhledem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud