Zimní měsíce jsou obecně částí roku, kdy poptávka po ojetých autech slábne. Řada lidí čeká s nákupem ojetého vozu na jaro, kdy se zlepší počasí, přestane mrznout a na silnicích se už netvoří náledí. Dělají ale chybu. Právě v zimě je totiž nejlepší doba na pořízení auta „z druhé ruky“. Nejenže lze díky nízkým venkovním teplotám bez pomoci odborníka odhalit spoustu závad, ale také vás auto může vyjít levněji. Přečtěte si 10 důvodů, proč nečekat na jaro a po ojetém autu se porozhlédnout hned.
1. V lednu a únoru pořídíte auto levnějiS příchodem nového roku – tedy prakticky ze dne na den – zestárne papírově auto o jeden rok, každý rok má přitom vliv na jeho cenu. V zimě navíc máte z důvodu nižší poptávky po ojetých autech možnost vyjednat (větší) slevu. Pravděpodobnost, že o stejný vůz má zájem několik zákazníků, je výrazně nižší a prodejci jsou obecně více otevřeni poskytování slev. Není v roce období, kdy byste auto koupili levněji než v lednu či únoru. Pokud si chcete pořídit kabriolet či sportovní vůz, platí to dvojnásob.
2. Můžete si ověřit stav akumulátoru i startéru při nízkých teplotáchNastartovat auto v mrazu je obecně složitější, neboť při teplotách pod nulou se začne vybíjet baterie, respektive klesá v ní napětí. Pro odhalení špatného stavu baterie a startéru jsou tedy nejlepší právě zimní měsíce. Včasným odhalením závady můžete předejít neočekávaným výdajům ve výši zhruba 1500 až 15 000 korun.
3. U dieselových motorů si můžete ověřit funkčnost žhaveníU auta na naftu, které je starší než 5 let, dochází postupně ke zhoršení funkce žhavení motoru a právě v mrazu je možné odhalit, jak moc je tato funkce snížená. U starších aut můžete dokonce zjistit, že je potřeba součástky žhavení vyměnit, což může představovat náklady ve výši až 10 tisíc korun.
4. V zimě při zkušební jízdě můžete lépe odhalit zhoršenou funkčnost ABS systémuDíky zhoršeným jízdním podmínkám v zimních měsících můžete na namrzlé silnici lépe zkontrolovat, zda ABS systém funguje tak, jak má a zda skutečně dochází k automatickému přerušovanému brždění, které chrání proti smyku. Systém ABS může být zásadní pro bezpečnost jízdy a posádky, a to nejen v zimě na kluzkém povrchu, ale také v létě na mokré silnici. Výměna ABS vyjde zhruba na 10 až 25 tisíc korun.
5. V zimě se více projeví zhoršený stav karoserieDíky nízkým teplotám se v zimě více projeví opotřebení jednotlivých dílů karoserie, tedy například to, zda některý díl opotřebením vrže.
6. V případě aut s náhonem na všechna kola si můžete v zimě lépe ověřit kvalitu systému pohonu všech kolVe zhoršených klimatických podmínkách se u některých vozů automaticky spouští pohon na všechna kola. Jakmile tedy jedete ve sněhu či na namrznuté silnici, je větší pravděpodobnost, že poznáte, jestli pohon funguje tak, jak má, nebo jestli některé kolo prokluzuje. Oprava by mohla přijít na 10 až 25 tisíc korun.
7. V zimě je jednoduší vizuálně zkontrolovat kouřivost motoruČerný kouř z výfuku nevěstí nic dobrého. Důvodů, proč z auta vane černý či šedivý kouř, může být celá řada, například může docházet ke špatnému poměru vzduchu a paliva při spalování. Může to také ukazovat na špatnou funkci lambda sondy, která určuje, jak má fungovat katalyzátor, který pohlcuje špatné částice, jež vznikají při spalování paliva v motoru. Oprava pak může vyjít na 15 až 30 tisíc korun.
8. Elektronika vozidla v zimě leckdy odhalí své skryté závadyCentrální zamykání, stahování oken či funkce stěračů. V mrazech a nízkých teplotách máte větší šanci poznat, zda odchází mechanické součástky či elektronika. Náklady na výměnu se pak mohou vyšplhat řádově až na desítky tisíc korun.
9. Také převodovka může v zimě odkrýt vady, které v létě skrýváJakmile začne mrznout a auto začne při plynulém pouštění spojky cukat, je to důkazem toho, že převodovka a spojka nejsou v pořádku. Špatnou převodovku lze v zimě poznat i podle toho, že se hůře (více ztěžka) řadí. Náklady na opravu mohou přijít na 15 až 30 tisíc korun.
10. Zima, respektive náhlé vytopení interiéru vozu, může odhalit drobné praskliny skelV důsledku teplotních rozdílů může dojít ke zvětšení praskliny a tedy k jejímu snadnějšímu odhalení. V zimě si navíc také ověříte, jak funguje vytápění vozu.
Jak odhalit stočený tachometr či zatajené havárie?Stočený tachometr, zatajené havárie či například skutečný rok výroby sami nepoznáte. Nejlepším způsobem, jak toto vše odhalit, že prověřit si auto podle VIN kódu v systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz. Systém AUTOTRACER provozuje společnost Cebia. Obsahuje více než miliardu dat o ojetých autech a je díky němu možné vystopovat historii aut nejen s českým původem, ale často i se zahraničním. Kromě stočeného tachometru, zatajených havárií či skutečného roku výroby můžete odhalit, zda není auto zatížené leasingem či úvěrem, zda není kradené, jaká je jeho servisní historie či aktuální tržní cena nebo se můžete dozvědět, jak a za kolik bylo v minulosti inzerované.
A na co si dát v zimě při výběru ojetého auta zvlášť pozor!V zimě je snazší skrývat vady na chlazení motoru či na klimatizaci. Drobné vady karoserie se lépe odhalují na čistém vozidle, které v zimě může být i při prodeji znečištěné či pokryté ledem nebo sněhem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.