Zimní měsíce jsou obecně částí roku, kdy poptávka po ojetých autech slábne. Řada lidí čeká s nákupem ojetého vozu na jaro, kdy se zlepší počasí, přestane mrznout a na silnicích se už netvoří náledí. Dělají ale chybu. Právě v zimě je totiž nejlepší doba na pořízení auta „z druhé ruky“. Nejenže lze díky nízkým venkovním teplotám bez pomoci odborníka odhalit spoustu závad, ale také vás auto může vyjít levněji. Přečtěte si 10 důvodů, proč nečekat na jaro a po ojetém autu se porozhlédnout hned.
1. V lednu a únoru pořídíte auto levnějiS příchodem nového roku – tedy prakticky ze dne na den – zestárne papírově auto o jeden rok, každý rok má přitom vliv na jeho cenu. V zimě navíc máte z důvodu nižší poptávky po ojetých autech možnost vyjednat (větší) slevu. Pravděpodobnost, že o stejný vůz má zájem několik zákazníků, je výrazně nižší a prodejci jsou obecně více otevřeni poskytování slev. Není v roce období, kdy byste auto koupili levněji než v lednu či únoru. Pokud si chcete pořídit kabriolet či sportovní vůz, platí to dvojnásob.
2. Můžete si ověřit stav akumulátoru i startéru při nízkých teplotáchNastartovat auto v mrazu je obecně složitější, neboť při teplotách pod nulou se začne vybíjet baterie, respektive klesá v ní napětí. Pro odhalení špatného stavu baterie a startéru jsou tedy nejlepší právě zimní měsíce. Včasným odhalením závady můžete předejít neočekávaným výdajům ve výši zhruba 1500 až 15 000 korun.
3. U dieselových motorů si můžete ověřit funkčnost žhaveníU auta na naftu, které je starší než 5 let, dochází postupně ke zhoršení funkce žhavení motoru a právě v mrazu je možné odhalit, jak moc je tato funkce snížená. U starších aut můžete dokonce zjistit, že je potřeba součástky žhavení vyměnit, což může představovat náklady ve výši až 10 tisíc korun.
4. V zimě při zkušební jízdě můžete lépe odhalit zhoršenou funkčnost ABS systémuDíky zhoršeným jízdním podmínkám v zimních měsících můžete na namrzlé silnici lépe zkontrolovat, zda ABS systém funguje tak, jak má a zda skutečně dochází k automatickému přerušovanému brždění, které chrání proti smyku. Systém ABS může být zásadní pro bezpečnost jízdy a posádky, a to nejen v zimě na kluzkém povrchu, ale také v létě na mokré silnici. Výměna ABS vyjde zhruba na 10 až 25 tisíc korun.
5. V zimě se více projeví zhoršený stav karoserieDíky nízkým teplotám se v zimě více projeví opotřebení jednotlivých dílů karoserie, tedy například to, zda některý díl opotřebením vrže.
6. V případě aut s náhonem na všechna kola si můžete v zimě lépe ověřit kvalitu systému pohonu všech kolVe zhoršených klimatických podmínkách se u některých vozů automaticky spouští pohon na všechna kola. Jakmile tedy jedete ve sněhu či na namrznuté silnici, je větší pravděpodobnost, že poznáte, jestli pohon funguje tak, jak má, nebo jestli některé kolo prokluzuje. Oprava by mohla přijít na 10 až 25 tisíc korun.
7. V zimě je jednoduší vizuálně zkontrolovat kouřivost motoruČerný kouř z výfuku nevěstí nic dobrého. Důvodů, proč z auta vane černý či šedivý kouř, může být celá řada, například může docházet ke špatnému poměru vzduchu a paliva při spalování. Může to také ukazovat na špatnou funkci lambda sondy, která určuje, jak má fungovat katalyzátor, který pohlcuje špatné částice, jež vznikají při spalování paliva v motoru. Oprava pak může vyjít na 15 až 30 tisíc korun.
8. Elektronika vozidla v zimě leckdy odhalí své skryté závadyCentrální zamykání, stahování oken či funkce stěračů. V mrazech a nízkých teplotách máte větší šanci poznat, zda odchází mechanické součástky či elektronika. Náklady na výměnu se pak mohou vyšplhat řádově až na desítky tisíc korun.
9. Také převodovka může v zimě odkrýt vady, které v létě skrýváJakmile začne mrznout a auto začne při plynulém pouštění spojky cukat, je to důkazem toho, že převodovka a spojka nejsou v pořádku. Špatnou převodovku lze v zimě poznat i podle toho, že se hůře (více ztěžka) řadí. Náklady na opravu mohou přijít na 15 až 30 tisíc korun.
10. Zima, respektive náhlé vytopení interiéru vozu, může odhalit drobné praskliny skelV důsledku teplotních rozdílů může dojít ke zvětšení praskliny a tedy k jejímu snadnějšímu odhalení. V zimě si navíc také ověříte, jak funguje vytápění vozu.
Jak odhalit stočený tachometr či zatajené havárie?Stočený tachometr, zatajené havárie či například skutečný rok výroby sami nepoznáte. Nejlepším způsobem, jak toto vše odhalit, že prověřit si auto podle VIN kódu v systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz. Systém AUTOTRACER provozuje společnost Cebia. Obsahuje více než miliardu dat o ojetých autech a je díky němu možné vystopovat historii aut nejen s českým původem, ale často i se zahraničním. Kromě stočeného tachometru, zatajených havárií či skutečného roku výroby můžete odhalit, zda není auto zatížené leasingem či úvěrem, zda není kradené, jaká je jeho servisní historie či aktuální tržní cena nebo se můžete dozvědět, jak a za kolik bylo v minulosti inzerované.
A na co si dát v zimě při výběru ojetého auta zvlášť pozor!V zimě je snazší skrývat vady na chlazení motoru či na klimatizaci. Drobné vady karoserie se lépe odhalují na čistém vozidle, které v zimě může být i při prodeji znečištěné či pokryté ledem nebo sněhem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?