Nejprodávanějším novým crossoverem je ŠKODA KAMIQ.
Statistika Svazu Dovozců Automobilů hovoří jasně, nejoblíbenější třídou jsou SUV, do této třídy patří i CROSSOVER, to je zvýšené vozidlo, určené však nikoliv do terénu, ale především do města.
V tomto segmentu, který představuje v roce 2019 dosud 32,71% prodaných vozidel v České republice, má ambici stát se rokem skokanu crossover ŠKODA KAMIQ.
V modelové řadě KAMIQ hraje důležitou roli vrcholová výbava MONTE CARLO, která svým názvem připomíná škodováckou tradici v slavné rallye. Ta se jezdí od roku 1911 a při ní značka ŠKODA dosáhla četných úspěchů.
Škodovka proto využila svých historických úspěchů v legendární Rally Monte Carlo k pojmenování nejvyšší výbavy již u předchozích modelů.
Společným rozlišovacím znakem aktuálních modelů MONTE CARLO jsou černé sportovní doplňky. U vozů KAMIQ MONTE CARLO je například rámeček typické škodovácké masky chladiče proveden v lesklé černé barvě. Černě lakované jsou také některé části předního spoileru, kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní difuzor, nápisy a střešní nosiče. Sériová černá sedmnáctipalcová kola Volans nebo na přání dodávaná osmnáctipalcová kola Vega z lehkých slitin jsou navíc provedená ve speciálním designu exkluzivně pro variantu MONTE CARLO.
Interiér ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO je vybaven výškově nastavitelnými sportovními sedadly MONTE CARLO a červeným okolním osvětlením pro středovou konzolu, úložné prostory dveří, kliky dveří a nohy. Multifunkční sportovní volant, řadicí páka a páka ruční brzdy jsou dodávány s červenými ozdobnými švy. Větrací otvory v přístrojové desce mají chromovaný vzhled, zatímco u pedálu se používá hliníkový design.
Z výše uvedeného vyplývá, že pro výbavu Škody Kamiq ve verzi Monte Carlo zamíří fanoušci značky Škoda, hlavně ti co fandí sportovním aktivitám Škodovky, ale nebudou to pouze tito zákazníci. Mnoho zákazníků bude také z řad „fajnšmekrů“ a skutečných znalců automobilové techniky s vytříbeným vkusem.
Zkusme se na výběr vozidla podívat z pohledu celého segmentu těchto specifických zákazníků.
VYZKOUŠÍME TŘI VARIANTY: • nejvyšší řada výbavy crossoveru za co nejnižší cenu • nejvyšší řada výbavy crossoveru se zaměřením na praktičnost • nejlepší výbava srovnatelná s prémiovými vozy, peníze nehrají roli
To je celá řada, v mnohých případech rozporuplných požadavků. Jak si s nimi konfigurátor modelové řady Monte Carlo crossoveru Kamiq poradí?
Tady je ve třech různých variacích odpověď. Konfigurace jednotlivých variant ukazují zvolenou motorizaci / převodovku / doplňkovou výbavu / služby:
NEJLEVNĚJŠÍ VARIANTA1,0 TSI 70 kW, 5-stup. mech. převodovka, 516 900 Kčbarva 16 000 Kč, kola 17“, interiér Monte Carlo, bez doplňkové výbavy a služeb
PRAKTICKÁ VARIANTA1,6 TDI 85 kW, 6-stup. mech. převodovka, 666 800 Kčbarva 16 000 Kč, kola 17“, interiér Monte Carlo, doplňková výbava: Care connect + Infotainment online 35 000 Kč, bezdrátový SmartLink 1 100 Kč, oboustranný koberec 1 000 Kč, dělicí síť 2 300 Kč, tažné zařízení 17 500 Kč, služby: prodloužená záruka na 5 let nebo do 150 000 km 7 700 Kč, předplacený servis standard 5 let nebo 100 000 km 24 000 Kč
NEJDRAŽŠÍ VARIANTA1,5 TSI 110 kW 7-stup. automatická převodovka • auto s maximální možnou doplňkovou výbavou 764 800 Kč• auto s maximální výbavou a službami 821 500 Kč
Podrobný obsah jednotlivých výbav je možné prohlédnout v konfigurátoru Škodovky.
Škoda Kamiq Monte Carlo
Zvláště poslední varianta je svým rozsahem maximalistická, má ukázat, že splní snad každé přání i toho nejnáročnějšího zákazníka, avšak i cena odpovídá rozsahu výbavy.
Účelem cenové politiky je nabídnout Crossover Škoda Kamiq co nejširší řadě zákazníků. Proto kromě nejvyšší řady výbavy MONTE CARLO nabízí i střední AMBITION a nejnižší STYLE.
Cena crossoveru Škoda Kamiq se potom bez doplňkové výbavy a služeb pohybuje v rozsahu 287 900 Kč - 600 900 Kč.POROVNÁNÍ S KONKURENCÍ
Pro porovnání cen crossoverů byla vybrána následující vozidla: • Citroën C3 AIRCROSS • Dacia DUSTER • Hyundai KONA • Kia STONIC • Opel CROSSLAND X • Peugeot 2008 • Renault CAPTUR
Vozidla jsou v přehledové tabulce seřazena vzestupně dle ceny základní verze, následuje střední a maximální top konfigurace a výbava.
Podmínky výběru výbavy vozidla ve variantách základní, střední, nejlepší: • standardní ceník bez akčních nabídek • pouze vozidlo bez doplňkové výbavy • bez služeb • nejmenší crossover značky
Stejně jako u Škodovky nabízí konkurenti široký rozsah konfigurací a výbav. Výběr je skutečně neuvěřitelně flexibilní, stejně tak udiví nárůst ceny maximální konfigurace oproti základní.
Zdroj: Škoda Auto, Renault, Dacia, Citroën, KIA, Opel, Hyundai, Peugeot, SDA
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.