Teprve před měsícem představený super drahý lotyšský Dartz Prombron byl přistižen v ulicích našeho hlavního města. Společnost mu dělali Mercedes Benz AMG G63 a taktéž exkluzivní Mercedes Benz G500 4 × 4².
Lotyšská firma Dartz Motors začátkem listopadu představila svůj nový vůz s názvem Dartz Prombron Black Stallion. Jako základ posloužil již nevyráběný Hummer H2. Z toho plyne, že pod kapotou drsně vyhlížejícího černého SUV bije 6,2 L V8, o výkonu 293 kW (400 koní), jehož výkon putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 6 stupňové automatické převodovky.
Zástupci společnosti uvedli, že auto bylo vytvořeno speciálně pro filmové účely. Název filmu však z pochopitelných důvodů prozatím nemohou prozradit. Při výrobě tohoto konkrétního kusu se ukázalo, že lotyšský výrobce má dostatečné kapacity na malou sérii Prombronu Black Stallion. Případným zákazníkům by kromě 400 koňové V8 z Hummeru mohl nabídnout též motory Mercedes Benz, případně až na 1000 koní vyladěný motor z Dodge Challenger SRT Hellcat.
Jelikož snímky pochází z centra Prahy a společnost Prombron Black Stallion dělají taktéž ne úplně nezajímavé Géčkové Mercedesy, jsem opravdu na připravený film zvědavý.
Ještě jako perličku na konec si dovolíme poukázat na zvolený název Black Stallion. Název odkazuje na vojenské helikoptéry Sikorsky, jenž svou velikostí budí podobný respekt jako Dartz pohybující se v běžném provozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.