Americký dealer značky Ford nabízí kromě sériových modelů i vozy s vlastní úpravou. Ford Super Duty F-250 Baja 1000 dostal své jméno podle ohromného točivého momentu, který přesahuje 1000 liber na čtvereční palec.
Long McArthur, dealer prodávající automobily značky Ford, sídlící v americkém Kansasu, si vzal do parády sériový Ford Super Duty F-250. Upravil jej po vzoru ve Státech velice populárních offroadů, jezdící závod Baja. Přeplňovaná dieselová V8 o objemu 6,7 litrů prodělala řadu úprav, jejímž výsledkem je monstrózních 1060 lb-ft, což pro nás Evropany znamená 1437 N.m.
Kromě motoru doznal úprav i podvozek. Odpružení má prodloužený zdvih a tlumiče dodala jednička v oboru Fox. Pick-up od Fordu jezdí na 20" kolech s terénními pneumatikami BF Goodrich s průměrem 35". Dále na autě nalezneme pevnostní nárazníky a LED mlhová světla. O luxusnější interiér se teď stará kožené čalounění, jenž vystřídalo to látkové a výdechy ventilace přivedené také k druhé řadě sedadel.
Momentálně dealer disponuje čtyřmi takto upravenými vozy. Kromě červené jsou po jednom též bílý, černý a tmavě modrý. Za každý z těchto čtyř upravených pick-upů si prodejce řekne o 69 999$ (asi 1,6 miliónu Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?