Americký dealer značky Ford nabízí kromě sériových modelů i vozy s vlastní úpravou. Ford Super Duty F-250 Baja 1000 dostal své jméno podle ohromného točivého momentu, který přesahuje 1000 liber na čtvereční palec.
Long McArthur, dealer prodávající automobily značky Ford, sídlící v americkém Kansasu, si vzal do parády sériový Ford Super Duty F-250. Upravil jej po vzoru ve Státech velice populárních offroadů, jezdící závod Baja. Přeplňovaná dieselová V8 o objemu 6,7 litrů prodělala řadu úprav, jejímž výsledkem je monstrózních 1060 lb-ft, což pro nás Evropany znamená 1437 N.m.
Kromě motoru doznal úprav i podvozek. Odpružení má prodloužený zdvih a tlumiče dodala jednička v oboru Fox. Pick-up od Fordu jezdí na 20" kolech s terénními pneumatikami BF Goodrich s průměrem 35". Dále na autě nalezneme pevnostní nárazníky a LED mlhová světla. O luxusnější interiér se teď stará kožené čalounění, jenž vystřídalo to látkové a výdechy ventilace přivedené také k druhé řadě sedadel.
Momentálně dealer disponuje čtyřmi takto upravenými vozy. Kromě červené jsou po jednom též bílý, černý a tmavě modrý. Za každý z těchto čtyř upravených pick-upů si prodejce řekne o 69 999$ (asi 1,6 miliónu Kč).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.