Sedlčany - 20. 11. 2019 – V sobotu 23. listopadu pilot týmu Big Shock Racing Martin Macík ve svém novém kamionu, pojmenovaném Karel, naposled projede offroadovou trať Sedlčanské kotliny. Závěrečného tréninku před Dakarem 2020 se mohou zúčastnit také fanoušci. Právě pro ně je na celé odpoledne připraven zajímavý program.
Návštěvníci akce dostanou příležitost zhodnotit aktuální formu nového závodního speciálu a na vlastní oči se přesvědčit, že limity kamionů postavených v sedlčanských dílnách se letos opět posunuly. Představen bude poprvé také nový design vozu pro nadcházející dakarskou sezónu. Na osobní setkání s fanoušky už se těší Martin Macík. Český pilot dokonce dovolí, aby diváci popsali zadek jeho závodního vozu vzkazy, které si odveze na Dakar 2020 v Saúdské Arábii. Program zpestří i projekt „Respect Road – na silnici nezávodím,“ jehož prostřednictvím se Macík společně s ŘSD ČR snaží podporovat vzájemnou ohleduplnost řidičů na našich silnicích. Poslední trénink proběhne od 11 do 17 hodin v Sedlčanech, vstup na akci je zdarma.
Celý tým i vozový park k dispozici fanouškům „Poslední trénink před Dakarem už se pomalu stává tradicí. Vyžádali si ho sami fanoušci, aby se mohli s Karlem rozloučit, před tím, než ho lodí odešleme do Saúdské Arábie. A my jsme za to rádi a moc se na sobotu těšíme. Dakar je naše společná práce. My pojedeme závod, ale stejně důležití jsou všichni, kteří nám doma budou držet palce,“ říká Martin Macík. Pro návštěvníky bude připraven celodenní program a kompletní vozový park týmu Big Shock Racing. Už od 11 hodin budou členové týmu k dispozici pro osobní setkání, debaty, společné focení a podpisy. Návštěvníci akce jako první uvidí zbrusu nový design závodního kamionu, navržený pro Dakar 2020. Na místě bude možné také poprvé získat nová trička a další týmové vybavení k Dakaru 2020. Díky projektu „Respect Road – na silnici nezávodím,“ který Martin Macík připravuje společně s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, se fanoušci dozvědí, jak je možné podpořit vzájemnou ohleduplnost řidičů na našich silnicích. Ve 13 hodin začnou jízdy a Martin Macík prožene Karla po závodní trati.
Počmárejte Macíkovi KarlaJakmile vychladnou motory a mechanici setřou z kamionu bláto, přijde na řadu poslední vylepšení designu závodního vozu. Tentokrát si ho ale vezmou na starost sami fanoušci. Od 15 hodin návštěvníci dostanou jedinečnou možnost napsat na zadek Macíkova speciálu své vzkazy. Ty pak s týmem Big Shock Racing projedou celý Dakar v Saúdské Arábii. Ručně psané zprávy se stanou zajímavým čtením pro soupeře, které bude česká posádka na dakarské trati nechávat za sebou. V krizovějších momentech uprostřed pouště z nich pak čeští závodníci budou moci čerpat energii. Pro nadcházející náročný ročník, jenž odstartuje už 5. ledna v Džiddě, jí bude potřeba velká zásoba. Na jezdce totiž čeká 12 etap, které je provedou tratí dlouhou 9 000 km. Chybět nebudou ani tradiční duny vysoké až 250 m.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?