Sedlčany - 20. 11. 2019 – V sobotu 23. listopadu pilot týmu Big Shock Racing Martin Macík ve svém novém kamionu, pojmenovaném Karel, naposled projede offroadovou trať Sedlčanské kotliny. Závěrečného tréninku před Dakarem 2020 se mohou zúčastnit také fanoušci. Právě pro ně je na celé odpoledne připraven zajímavý program.
Návštěvníci akce dostanou příležitost zhodnotit aktuální formu nového závodního speciálu a na vlastní oči se přesvědčit, že limity kamionů postavených v sedlčanských dílnách se letos opět posunuly. Představen bude poprvé také nový design vozu pro nadcházející dakarskou sezónu. Na osobní setkání s fanoušky už se těší Martin Macík. Český pilot dokonce dovolí, aby diváci popsali zadek jeho závodního vozu vzkazy, které si odveze na Dakar 2020 v Saúdské Arábii. Program zpestří i projekt „Respect Road – na silnici nezávodím,“ jehož prostřednictvím se Macík společně s ŘSD ČR snaží podporovat vzájemnou ohleduplnost řidičů na našich silnicích. Poslední trénink proběhne od 11 do 17 hodin v Sedlčanech, vstup na akci je zdarma.
Celý tým i vozový park k dispozici fanouškům „Poslední trénink před Dakarem už se pomalu stává tradicí. Vyžádali si ho sami fanoušci, aby se mohli s Karlem rozloučit, před tím, než ho lodí odešleme do Saúdské Arábie. A my jsme za to rádi a moc se na sobotu těšíme. Dakar je naše společná práce. My pojedeme závod, ale stejně důležití jsou všichni, kteří nám doma budou držet palce,“ říká Martin Macík. Pro návštěvníky bude připraven celodenní program a kompletní vozový park týmu Big Shock Racing. Už od 11 hodin budou členové týmu k dispozici pro osobní setkání, debaty, společné focení a podpisy. Návštěvníci akce jako první uvidí zbrusu nový design závodního kamionu, navržený pro Dakar 2020. Na místě bude možné také poprvé získat nová trička a další týmové vybavení k Dakaru 2020. Díky projektu „Respect Road – na silnici nezávodím,“ který Martin Macík připravuje společně s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, se fanoušci dozvědí, jak je možné podpořit vzájemnou ohleduplnost řidičů na našich silnicích. Ve 13 hodin začnou jízdy a Martin Macík prožene Karla po závodní trati.
Počmárejte Macíkovi KarlaJakmile vychladnou motory a mechanici setřou z kamionu bláto, přijde na řadu poslední vylepšení designu závodního vozu. Tentokrát si ho ale vezmou na starost sami fanoušci. Od 15 hodin návštěvníci dostanou jedinečnou možnost napsat na zadek Macíkova speciálu své vzkazy. Ty pak s týmem Big Shock Racing projedou celý Dakar v Saúdské Arábii. Ručně psané zprávy se stanou zajímavým čtením pro soupeře, které bude česká posádka na dakarské trati nechávat za sebou. V krizovějších momentech uprostřed pouště z nich pak čeští závodníci budou moci čerpat energii. Pro nadcházející náročný ročník, jenž odstartuje už 5. ledna v Džiddě, jí bude potřeba velká zásoba. Na jezdce totiž čeká 12 etap, které je provedou tratí dlouhou 9 000 km. Chybět nebudou ani tradiční duny vysoké až 250 m.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?