Sedlčany - 20. 11. 2019 – V sobotu 23. listopadu pilot týmu Big Shock Racing Martin Macík ve svém novém kamionu, pojmenovaném Karel, naposled projede offroadovou trať Sedlčanské kotliny. Závěrečného tréninku před Dakarem 2020 se mohou zúčastnit také fanoušci. Právě pro ně je na celé odpoledne připraven zajímavý program.
Návštěvníci akce dostanou příležitost zhodnotit aktuální formu nového závodního speciálu a na vlastní oči se přesvědčit, že limity kamionů postavených v sedlčanských dílnách se letos opět posunuly. Představen bude poprvé také nový design vozu pro nadcházející dakarskou sezónu. Na osobní setkání s fanoušky už se těší Martin Macík. Český pilot dokonce dovolí, aby diváci popsali zadek jeho závodního vozu vzkazy, které si odveze na Dakar 2020 v Saúdské Arábii. Program zpestří i projekt „Respect Road – na silnici nezávodím,“ jehož prostřednictvím se Macík společně s ŘSD ČR snaží podporovat vzájemnou ohleduplnost řidičů na našich silnicích. Poslední trénink proběhne od 11 do 17 hodin v Sedlčanech, vstup na akci je zdarma.
Celý tým i vozový park k dispozici fanouškům „Poslední trénink před Dakarem už se pomalu stává tradicí. Vyžádali si ho sami fanoušci, aby se mohli s Karlem rozloučit, před tím, než ho lodí odešleme do Saúdské Arábie. A my jsme za to rádi a moc se na sobotu těšíme. Dakar je naše společná práce. My pojedeme závod, ale stejně důležití jsou všichni, kteří nám doma budou držet palce,“ říká Martin Macík. Pro návštěvníky bude připraven celodenní program a kompletní vozový park týmu Big Shock Racing. Už od 11 hodin budou členové týmu k dispozici pro osobní setkání, debaty, společné focení a podpisy. Návštěvníci akce jako první uvidí zbrusu nový design závodního kamionu, navržený pro Dakar 2020. Na místě bude možné také poprvé získat nová trička a další týmové vybavení k Dakaru 2020. Díky projektu „Respect Road – na silnici nezávodím,“ který Martin Macík připravuje společně s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, se fanoušci dozvědí, jak je možné podpořit vzájemnou ohleduplnost řidičů na našich silnicích. Ve 13 hodin začnou jízdy a Martin Macík prožene Karla po závodní trati.
Počmárejte Macíkovi KarlaJakmile vychladnou motory a mechanici setřou z kamionu bláto, přijde na řadu poslední vylepšení designu závodního vozu. Tentokrát si ho ale vezmou na starost sami fanoušci. Od 15 hodin návštěvníci dostanou jedinečnou možnost napsat na zadek Macíkova speciálu své vzkazy. Ty pak s týmem Big Shock Racing projedou celý Dakar v Saúdské Arábii. Ručně psané zprávy se stanou zajímavým čtením pro soupeře, které bude česká posádka na dakarské trati nechávat za sebou. V krizovějších momentech uprostřed pouště z nich pak čeští závodníci budou moci čerpat energii. Pro nadcházející náročný ročník, jenž odstartuje už 5. ledna v Džiddě, jí bude potřeba velká zásoba. Na jezdce totiž čeká 12 etap, které je provedou tratí dlouhou 9 000 km. Chybět nebudou ani tradiční duny vysoké až 250 m.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?