Ve Finsku je nyní na prodej Audi RS6 Avant, s úpravou od firmy BSR, po jezdci F1 Kimi Räikkönenovi. Za ojeté rychlé kombi po slavném jezdci chtějí prodejci 125 000 €, což je přibližně dvakrát více, než je běžná cena podobně starých RS6.
Na Audi RS6 Avant není nejzajímavější jeho vysoká cena ani zvýšený výkon motoru, ale jeho dřívější majitel Kimi Räikkönen, čtyřicetiletý finský pilot Formule 1. Jeho největší úspěch je titul mistra světa roku 2007, který získal s vozem Scuderia Ferrari F2007.
Bílé Audi rozhodně není tak rychlé, jako Kimiho pracovní náčiní, ale i tak se nejedná o žádné ořezávátko. Už sériové provedení bylo velice rychlé. Tento konkrétní kus si vzali do parády lidé od firmy BRS. Původní výkon 560 koní se jim podařilo zvýšit na nynějších 680 koní. Točivý moment vzrostl, z už tak působivých 700 N.m., na téměř monstrózních 900 N.m. Maximální rychlost byla zvýšena na 325 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou jen 3,9 s.
Jen pro zajímavost, Kimiho upravená Audi má o velmi slušných 80 koní a 100 N.m. více, než nabízí nedávno představená nová generace Audi RS6 s mild hybridní V8.
Pokud tedy máte zájem o opravdu schopné sportovní kombi se zajímavou historií, které za 5 let svého života ujelo 69 000 km, neváhejte kontaktovat dealera. Vůz stojí před společností Netti Auto, webová stránka je www.nettiauto.com.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.