Ve Finsku je nyní na prodej Audi RS6 Avant, s úpravou od firmy BSR, po jezdci F1 Kimi Räikkönenovi. Za ojeté rychlé kombi po slavném jezdci chtějí prodejci 125 000 €, což je přibližně dvakrát více, než je běžná cena podobně starých RS6.
Na Audi RS6 Avant není nejzajímavější jeho vysoká cena ani zvýšený výkon motoru, ale jeho dřívější majitel Kimi Räikkönen, čtyřicetiletý finský pilot Formule 1. Jeho největší úspěch je titul mistra světa roku 2007, který získal s vozem Scuderia Ferrari F2007.
Bílé Audi rozhodně není tak rychlé, jako Kimiho pracovní náčiní, ale i tak se nejedná o žádné ořezávátko. Už sériové provedení bylo velice rychlé. Tento konkrétní kus si vzali do parády lidé od firmy BRS. Původní výkon 560 koní se jim podařilo zvýšit na nynějších 680 koní. Točivý moment vzrostl, z už tak působivých 700 N.m., na téměř monstrózních 900 N.m. Maximální rychlost byla zvýšena na 325 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou jen 3,9 s.
Jen pro zajímavost, Kimiho upravená Audi má o velmi slušných 80 koní a 100 N.m. více, než nabízí nedávno představená nová generace Audi RS6 s mild hybridní V8.
Pokud tedy máte zájem o opravdu schopné sportovní kombi se zajímavou historií, které za 5 let svého života ujelo 69 000 km, neváhejte kontaktovat dealera. Vůz stojí před společností Netti Auto, webová stránka je www.nettiauto.com.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.