Průměrné stáří nabízených vozů v autobazarech je 7 let. Seriózní autobazary nabízené automobily důkladně prověřují a poskytují garance a záruky včetně možnosti výměny vozu bez udání důvodu. Navíc standardně při prodeji umožňují klientům prohlídku vozu nezávislým technikem. Pokud ji autobazar odmítne, měl by spotřebitel od koupě ustoupit.
„Pokud uvažujete o nákupu ojetého automobilu, doporučuji obrátit se na seriózní prodejce s kvalitním zázemím, kteří investují do prověřování nejen technického stavu, ale i původu vozu,“ říká Luděk Čermák obchodní ředitel společnosti ESSOX, která se na financování automobilů specializuje a ročně profinancuje více než 22 000 vozů.
Statistiky prodejců bohužel potvrzují, že majitelé se snaží do bazarů prodat vozy v jakémkoliv stavu. „Odmítáme vykoupit přibližně 70 procent vozů, především kvůli špatnému technickému stavu, přetočeným tachometrům nebo kvůli tomu, že majitel vozu čelí exekuci,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA.
Takové vozy pak mnohdy končí v soukromé inzerci s nízkou prodejní cenou, protože seriózní autobazary o ně nemají zájem. Zájemce o takový vůz se tak může dostat velmi snadno do problémů.
Při výběru vozu „z druhé ruky“ se spolehněte nejen na renomovaného prodejce, ale věnujte pozornost i prověření původu vozu a třem základním vjemům: vizuální kontrolu, ověření technického stavu u odborníka a testovací jízdu. Prozkoumejte vůz pohledemZkontrolujte neporušený lak vozu i stav interiérových prvků – opotřebení čalounění, pedálů, volantu či řadicí páky. Pozornost byste měli věnovat také elektrickým segmentům a zkontrolovat, zda-li svítí všechna světla včetně brzdových a směrových.Vyzkoušejte také plynulost elektrického ovládání okének a funkčnost klimatizace. Nezapomeňte ani na výfukový kouř, jehož barva může signalizovat případné nedokonalosti motoru. Zjistěte, jak reagují kontrolky na palubní desce. Pokud zhasnou všechny najednou případně kontrolka airbagů současně s jinou, může to signalizovat jejich nefunkčnost a vůz pravděpodobně havaroval.
Prohlídka vozu na rampěNechte si vůz zkontrolovat na rampě odborníkem, který prověří přední i zadní nápravu a vyloučí případný odklon os, což by mohlo signalizovat, že vozidlo havarovalo. Podobným způsobem si nechte prověřit podvozek, brzdy, tlumiče, kola i pneumatiky.
Testovací jízdaPosledním článkem by pak měla být testovací jízda, která odhalí případné nedostatky motoru či převodovky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?