Kvalitní prémiové pneumatiky jsou odolné a zajišťují pohodlnou a bezpečnou jízdu. SUV vozy však vyžadují pneumatiky se silnější stavbou a odolnými bočnicemi. I v extrémních situacích musí pneumatiky na těžkých autech zajistit přesné jízdní reakce, k čemuž je zapotřebí také správný tlak huštění.
Vysoká a těžká SUV vozidla potřebují jak v létě, tak v zimě správné pneumatiky. Pneumatiky pro SUV obvykle využívají jinou směs pryže a pevnější materiály, než je tomu u pneumatik pro osobní automobily.
„Větší velikosti SUV vozů a vysoký profil bočnic představují z hlediska stavby pneumatiky velikou výzvu. Je důležité, aby jízdní reakce pneumatiky na pokyny řízení a její chování v extrémních situacích byly co nejlepší,“ říká Martin Dražík, produktový manažer pro Evropu ve společnosti Nokian Tyres.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Kvalitní pneumatiky zvládnou všechny jízdní situace. Prémiové pneumatiky jsou v dobrých podmínkách, tedy na suchu a rovných asfaltových silnicích, tiché. Na mokré a zledovatělé vozovce pocítíte rozdíl mezi kvalitnějšími a méně kvalitními pneumatikami v přesnosti jízdních reakcí. V extrémních situacích, jako je prudké brzdění nebo rychlá změna jízdního pruhu, je rozdíl obrovský.
„Vývojoví a testující pracovníci znají důvěrně extrémní jízdní podmínky, což jim umožňuje snadno sledovat hlavní rozdíly mezi různými pneumatikami. O těchto krajních situacích častokrát běžní řidiči vůbec nepřemýšlí. Můžou se s nimi setkat jen jednou v životě, ale pak to bude přesně ten okamžik, kdy na vysoké kvalitě pneumatik bude nejvíce záležet,“ upozorňuje Dražík.
Vyšší tlak huštění pro SUVŘidiči mohou osobně ovlivnit jízdní bezpečnost tím, že pravidelně kontrolují tlak huštění svých pneumatik. Doporučenou hodnotu tlaku vzduchu ve vašich pneumatikách naleznete v manuálu k obsluze vozidla. Řidiči, kteří jsou zvyklí na osobní automobily, mohou mít u pneumatik na svém SUV vozidle příliš nízkou hodnotu tlaku huštění.
„SUV vozy vyžadují o něco vyšší tlak vzduchu v pneumatikách, než je tomu u osobních automobilů. A tento rozdíl je zásadní. Při prudkém manévru těžkého vozidla je důležité, aby pneumatika reagovala přesně,“ říká Matti Morri, vedoucí centra péče o zákazníky ve společnosti Nokian Tyres.
„Z důvodu jízdní stability Nokian Tyres doporučuje, abyste své zimní pneumatiky hustili o 0,2 baru více, než je tlak huštění doporučený výrobcem.“
Aramidové vlákno zpevňuje pneumatikyProduktový vývoj v odvětví pneumatik se během posledních pár let posunul skokem vpřed. Vlastnosti, které jsou pro spotřebitele nejdůležitější, jako je bezpečnost, ovladatelnost a úspora paliva, se neustále zdokonalují.
„Rychlost inovací se do budoucna může stále zvyšovat spolu s tím, jak rychle se například vyvíjí materiály pro výrobu pneumatik. Pokud výrobci pneumatik využijí těchto výhod, výsledky budou u jejich produktů dobře patrné,“ dodává Dražík.
Společnost Nokian Tyres věnovala zvláštní pozornost odolnosti SUV pneumatik. Vyvinula jedinečnou technologii aramidových bočnic, která zpevňuje bočnice pneumatik, a ty jsou obvykle považované za jejich nejslabší místa. Aramidem zesílené bočnice chrání mimořádným způsobem pneumatiku před průpichy, průrazy a různými nárazy. To je důležité jak na normálních cestách, tak v městském provozu.
„SUV pneumatiky mají obvykle vysoký profil a tím i větší prostor pro poškození. Zároveň je jízda s nimi zpravidla hrubší než s osobními pneumatikami. Tam, kde řidiči osobních vozidel brzdí, mohou majitelé SUV vozů jednoduše projet. A to má na pneumatiku větší dopady,“ doplnil Matti Morri.
Fakta o technologii aramidových bočnic:Do směsi pryže na bočnicích je přidáno aramidové vlákno.Využívá se u pneumatik Nokian Tyres pro SUV, obytné a dodávkové vozy.Snižuje riziko poškození způsobené například obrubníky a výmoly.Stejný materiál se používá v leteckém a obranném průmyslu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?