Volkswagen prozradil, jak a o kolik vyrobí nový Golf rychleji

AutoRoad.cz, 24. října 2019, 22:37 Google+

Od premiéry první generace bylo na celém světě vyrobeno více než 35 milionů vozů Golf různých verzí, z toho 26 milionů v závodě Wolfsburg. Výroba nového modelu Golf v hlavním závodě běží od léta a v současnosti se nachází ve fázi zvyšování počtu vyráběných vozů. Na začátku prosince se objeví první vozidla u německých a rakouských prodejců. V rámci příprav bylo analyzováno více než 400 pracovišť a 700 pracovních úkonů s cílem využít existující rezervy pro zvýšení efektivity. Díky realizaci bezpočtu zlepšení výrobního procesu může být osmá generace úspěšného modelu vyráběna ještě efektivněji než předchůdce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Golf (2020)

Volkswagen Golf (2020) | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Celkem 8400 zaměstnanců závodu Wolfsburg se věnuje výhradně výrobě modelu Golf. Golf 8 je složen z více než 2700 jednotlivých dílů a komponentů. V kompletně síťově propojeném modelu Golf 8 je uloženo celkem 1340 m kabelů v 962 vodičových svazcích. To je o téměř 100 m kabelů a o 31 vodičových svazků více než v modelu Golf 7. Od dodání plechů pro výrobu karoserie překoná Golf 69 km na montážních linkách, než vyjede z bran výrobního závodu.

Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva značky, odpovědný za výrobu, k tomu říká: „Golf 8 je výrazně komplexnější než jeho předchůdce. Přesto jsme dokázali zkrátit průměrnou dobu výroby přibližně o jednu hodinu. Vzhledem k tomu, že Golf 8 patří k 2. generaci produktů MQB, mohli jsme naše investice do výroby výrazně snížit. Naše platformová strategie nese své ovoce. U Golfu 8 prokázal tým ve Wolfsburgu veškeré své dovednosti. Výrobní procesy jsou celkově ještě efektivnější. To je skvělý výkon, za který patří našim zaměstnancům můj dík.“

U Golfu 8 se podařilo ještě rozsáhlejší standardizací výrobních zařízení a procesů snížit investice pro úspěšné zahájení výroby o více než polovinu v porovnání s předchůdcem. Celkové investice do nového modelu Golf dosáhly částky v řádu středních stovek milionů eur. V karosárně lze i nadále používat 80 procent stávajících zařízení díky aktuální platformové strategii. Golf 8 vychází stejně jako jeho předchůdce z modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Výrobu bočních dílů karoserie modelu Golf 8 s výraznou linií Tornado zajišťuje nové zařízení, které je nejen mnohem flexibilnější, ale také o 40 procent produktivnější, než tomu bylo u Golfu 7.

Nahrání veškerých dat, které je nezbytné pro provozuschopnost vozidla, probíhá u modelu Golf 8 zcela automaticky prostřednictvím rychlé sítě WLAN během výrobního procesu na montážní lince. Díky tomu zůstává u tohoto procesního kroku konstantní doba výroby navzdory rostoucímu množství dat. Nová generace zcela automatických přepravních systémů bez řidiče zajistí od příštího roku rychlejší přísun materiálu, který je základním předpokladem pro efektivní výrobní procesy. Použitím 23 přepravních robotů se zvýší produktivita logistiky v karosárně o sedm procent.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen prozradil, jak a o kolik vyrobí nový Golf rychleji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

V Česku vzniká ekologické kladivo na auta odmítaná lidmi a protlačovaná EU

Tatra Tactic 4x4 II. generace

Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

Ford Transit Trail

Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

on-line prodej

Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Jeep Willys

Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Mercedes-Benz G-Boss

Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

Ilustrační foto

Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Ilustrační foto

Škoda v Česku zastaví výrobu. Promluvily odbory

mercedes-benz citan

Nový Mercedes-Benz Citan jako obytný vůz

Hyundai Kona Electric

Test Hyundai Kona electric. Má stále co nabídnout?

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

reklama

Doporučujeme

Lexus LF-30 Electrified jako koncept budoucí elektromobility značky

Dokáže Lexus LF-30 Electrified oslovit všech pět lidských smyslů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

  2. Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

  3. Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

  4. Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

  5. Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

  6. Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud