Volkswagen prozradil, jak a o kolik vyrobí nový Golf rychleji

AutoRoad.cz, 24. října 2019, 22:37 Google+

Od premiéry první generace bylo na celém světě vyrobeno více než 35 milionů vozů Golf různých verzí, z toho 26 milionů v závodě Wolfsburg. Výroba nového modelu Golf v hlavním závodě běží od léta a v současnosti se nachází ve fázi zvyšování počtu vyráběných vozů. Na začátku prosince se objeví první vozidla u německých a rakouských prodejců. V rámci příprav bylo analyzováno více než 400 pracovišť a 700 pracovních úkonů s cílem využít existující rezervy pro zvýšení efektivity. Díky realizaci bezpočtu zlepšení výrobního procesu může být osmá generace úspěšného modelu vyráběna ještě efektivněji než předchůdce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Golf (2020)

Volkswagen Golf (2020) | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Celkem 8400 zaměstnanců závodu Wolfsburg se věnuje výhradně výrobě modelu Golf. Golf 8 je složen z více než 2700 jednotlivých dílů a komponentů. V kompletně síťově propojeném modelu Golf 8 je uloženo celkem 1340 m kabelů v 962 vodičových svazcích. To je o téměř 100 m kabelů a o 31 vodičových svazků více než v modelu Golf 7. Od dodání plechů pro výrobu karoserie překoná Golf 69 km na montážních linkách, než vyjede z bran výrobního závodu.

Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva značky, odpovědný za výrobu, k tomu říká: „Golf 8 je výrazně komplexnější než jeho předchůdce. Přesto jsme dokázali zkrátit průměrnou dobu výroby přibližně o jednu hodinu. Vzhledem k tomu, že Golf 8 patří k 2. generaci produktů MQB, mohli jsme naše investice do výroby výrazně snížit. Naše platformová strategie nese své ovoce. U Golfu 8 prokázal tým ve Wolfsburgu veškeré své dovednosti. Výrobní procesy jsou celkově ještě efektivnější. To je skvělý výkon, za který patří našim zaměstnancům můj dík.“

U Golfu 8 se podařilo ještě rozsáhlejší standardizací výrobních zařízení a procesů snížit investice pro úspěšné zahájení výroby o více než polovinu v porovnání s předchůdcem. Celkové investice do nového modelu Golf dosáhly částky v řádu středních stovek milionů eur. V karosárně lze i nadále používat 80 procent stávajících zařízení díky aktuální platformové strategii. Golf 8 vychází stejně jako jeho předchůdce z modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Výrobu bočních dílů karoserie modelu Golf 8 s výraznou linií Tornado zajišťuje nové zařízení, které je nejen mnohem flexibilnější, ale také o 40 procent produktivnější, než tomu bylo u Golfu 7.

Nahrání veškerých dat, které je nezbytné pro provozuschopnost vozidla, probíhá u modelu Golf 8 zcela automaticky prostřednictvím rychlé sítě WLAN během výrobního procesu na montážní lince. Díky tomu zůstává u tohoto procesního kroku konstantní doba výroby navzdory rostoucímu množství dat. Nová generace zcela automatických přepravních systémů bez řidiče zajistí od příštího roku rychlejší přísun materiálu, který je základním předpokladem pro efektivní výrobní procesy. Použitím 23 přepravních robotů se zvýší produktivita logistiky v karosárně o sedm procent.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen prozradil, jak a o kolik vyrobí nový Golf rychleji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Lexus LF-30 Electrified jako koncept budoucí elektromobility značky

Dokáže Lexus LF-30 Electrified oslovit všech pět lidských smyslů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud