Vozy na zemní plyn u zákazníků nemají velký úspěch. Důvodem je poměrně malý objem nádrží a z toho pramenící omezený dojezd. V kombinaci s nižší rozšířeností plniček CNG to u některých řidičů může způsobit podobnou úzkost jako v elektrovoze - tzv. "range anxiety". Pokud však chcete SUV s co nejnižšími náklady na provoz, má pro vás Seat řešení.
Udávané údaje výrobců o spotřebě paliva daného modelu málokdy odpovídají skutečnosti. Italští novináři podrobují všechny testované vozy na trase dlouhé 360 km napříč Itálií a mohou tedy relativně objektivně porovnávat tyto vozy mezi sebou. Posledním z nich byl Seat Arona s pohonem na zemní plyn. Jelikož se jedná o trasu s rychlostním průměrem 79 km/h a vede většinou po okresních silnicích a dálnicích, většina vozů dosahuje zázračných čísel. To samé platí i pro malý Seat na chůdách.
Malý tříválec o objemu jednoho litru se skromným výkonem pouhých 90 koní usrkává palivo v plynném skupenství ze stejně skromných nádrží o kapacitě odpovídající 14 kg zemního plynu. Italové s tímto pohonem dosáhli spotřeby 3,6 kg CNG na 100 km. V ČR byste s tímto stylovým SUV jezdili za obligátní 1 Kč za km. Zajímavé je především srovnání s benzínovým sourozencem. Ten na stejné trase dosáhl spotřeby 4,95 litru na 100 km. Rozdíl v provozních nákladech je celých 40%.
Velkou výhodou Seatu Arona s motorem 1.0 TGI je především konstrukce jeho motoru. Jedná se totiž o monovalentní pohon - všechno je uzpůsobeno provozu na zemní plyn. Motor má upravené písty a ventily, ventilová sedla jsou tvrzená. Profil vačkového hřídele byl upraven pro plynulejší zavírání čímž je sníženo opotřebení ventilových sedel. Dokonce bylo odlehčeno i turbodmychadlo pro rychlejší reakce. Tyto úpravy platí pro všechny koncernové vozy s tímto motorem. Můžeme se tedy těšit i na Škodu Scala, která tento motor také dostane. Vzhledem k nižší stavbě karoserie určitě dosáhne i nižší spotřeby.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.