Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

pet / AutoRoad.cz, 16. října 2019, 21:57 Google+

Vozy na zemní plyn u zákazníků nemají velký úspěch. Důvodem je poměrně malý objem nádrží a z toho pramenící omezený dojezd. V kombinaci s nižší rozšířeností plniček CNG to u některých řidičů může způsobit podobnou úzkost jako v elektrovoze - tzv. "range anxiety". Pokud však chcete SUV s co nejnižšími náklady na provoz, má pro vás Seat řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat Arona TGI

Seat Arona TGI | foto: Seat

Sdílejte článek

Udávané údaje výrobců o spotřebě paliva daného modelu málokdy odpovídají skutečnosti. Italští novináři podrobují všechny testované vozy na trase dlouhé 360 km napříč Itálií a mohou tedy relativně objektivně porovnávat tyto vozy mezi sebou. Posledním z nich byl Seat Arona s pohonem na zemní plyn. Jelikož se jedná o trasu s rychlostním průměrem 79 km/h a vede většinou po okresních silnicích a dálnicích, většina vozů dosahuje zázračných čísel. To samé platí i pro malý Seat na chůdách.

Malý tříválec o objemu jednoho litru se skromným výkonem pouhých 90 koní usrkává palivo v plynném skupenství ze stejně skromných nádrží o kapacitě odpovídající 14 kg zemního plynu. Italové s tímto pohonem dosáhli spotřeby 3,6 kg CNG na 100 km. V ČR byste s tímto stylovým SUV jezdili za obligátní 1 Kč za km. Zajímavé je především srovnání s benzínovým sourozencem. Ten na stejné trase dosáhl spotřeby 4,95 litru na 100 km. Rozdíl v provozních nákladech je celých 40%.

Velkou výhodou Seatu Arona s motorem 1.0 TGI je především konstrukce jeho motoru. Jedná se totiž o monovalentní pohon - všechno je uzpůsobeno provozu na zemní plyn. Motor má upravené písty a ventily, ventilová sedla jsou tvrzená. Profil vačkového hřídele byl upraven pro plynulejší zavírání čímž je sníženo opotřebení ventilových sedel. Dokonce bylo odlehčeno i turbodmychadlo pro rychlejší reakce. Tyto úpravy platí pro všechny koncernové vozy s tímto motorem. Můžeme se tedy těšit i na Škodu Scala, která tento motor také dostane. Vzhledem k nižší stavbě karoserie určitě dosáhne i nižší spotřeby.

Vytisknout

Diskuze: Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud