Podle dat TipCars.com průměrný nájezd u deseti nejprodávanějších bazarových automobilů klesá. Mezi lety 2017 a 2019 se průměr v České republice snížil o 7,4 %, cena však stoupla jen o 5,3 %. Ojeté automobily s nejmenším nájezdem najdeme v Královéhradeckém kraji.
Nejčastěji nabízené vozy v bazarech vede domácí trojlístek Škody v pořadí Octavia, Fabia, Superb. Následuje Volkswagen Passat, Škoda Rapid, Volkswagen Golf, Ford Focus, Ford Mondeo, Volkswagen Touran a Top10 uzavírá BMW 3.
Největší pokles nájezdu u modelu Škoda FabiaJestliže se podíváme na celorepublikové průměry, vidíme od roku 2016 největší snížení průměrného nájezdu u modelu Škoda Fabia. Hodnota se za poslední čtyři roky snížila o 17,4 %. Mezi deseti nejprodávanějšími modely pak nájezd logicky – vzhledem k roku uvedení na trh – rostl nejvíce u Škody Rapid. Z průměrných 24.060 km v roce 2016 je dnes 40.866 km. I přes nárůst hodnoty o 69,9 % jde stále o model s jasně nejnižším nájezdem v TOP10. „Zásadní pokles průměrného nájezdu vidíme i u oblíbeného Volkswagenu Passat, hodnota u nabízených vozů za poslední čtyři roky klesla o 10 %,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com.
Při srovnání váženého průměru mezi lety 2017* a 2019 vidíme pokles průměrného nájezdu u deseti nejprodávanějších modelů o 7,4 %. V bazarech tedy najdeme zásadně méně ojeté automobily, než tomu bylo před třemi lety. „Za modely s nižším nájezdem sice zaplatíme více, najeté kilometry však klesají rychleji, než jak přiskakují koruny. Cena se mezi lety 2017 a 2019 zvýšila pouze o 5,3 %,“ dodává Knieža.
Ojetiny s nejnižším nájezdem najdeme v Královéhradeckém krajiBazarové automobily s nejnižším průměrným nájezdem dlouhodobě nacházíme v Královéhradeckém kraji, nejinak tomu je i v případě deseti nejnabízenějších modelů v roce 2019. Průměrná hodnota se v tomto roce zastavila na 96.949 km, na druhé straně tabulky nalezneme Karlovarský kraj s 161.705 km průměrného nájezdu. Hlavní město Praha je s 116.428 km na celkově páté příčce. „Trojlístek Karlovarský kraj, Vysočina a Zlínsky kraj má již tradičně nabídku ojetin s nejvyšším nájezdem. Platí však zároveň, že tu najdeme nejlevnější vozy,“ vysvětluje Marek Knieža.
Největší meziroční nárůst průměrného nájezdu se odehrál v Plzeňském kraji, kde hodnota poskočila o 6,1 %, naopak v Libereckém kraji najdeme méně ojeté vozy – mezi lety 2018 a 2019 se průměrný nájezd snížil o 4.329 km, tedy o 3,3 %.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?