Podle dat TipCars.com průměrný nájezd u deseti nejprodávanějších bazarových automobilů klesá. Mezi lety 2017 a 2019 se průměr v České republice snížil o 7,4 %, cena však stoupla jen o 5,3 %. Ojeté automobily s nejmenším nájezdem najdeme v Královéhradeckém kraji.
Nejčastěji nabízené vozy v bazarech vede domácí trojlístek Škody v pořadí Octavia, Fabia, Superb. Následuje Volkswagen Passat, Škoda Rapid, Volkswagen Golf, Ford Focus, Ford Mondeo, Volkswagen Touran a Top10 uzavírá BMW 3.
Největší pokles nájezdu u modelu Škoda FabiaJestliže se podíváme na celorepublikové průměry, vidíme od roku 2016 největší snížení průměrného nájezdu u modelu Škoda Fabia. Hodnota se za poslední čtyři roky snížila o 17,4 %. Mezi deseti nejprodávanějšími modely pak nájezd logicky – vzhledem k roku uvedení na trh – rostl nejvíce u Škody Rapid. Z průměrných 24.060 km v roce 2016 je dnes 40.866 km. I přes nárůst hodnoty o 69,9 % jde stále o model s jasně nejnižším nájezdem v TOP10. „Zásadní pokles průměrného nájezdu vidíme i u oblíbeného Volkswagenu Passat, hodnota u nabízených vozů za poslední čtyři roky klesla o 10 %,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com.
Při srovnání váženého průměru mezi lety 2017* a 2019 vidíme pokles průměrného nájezdu u deseti nejprodávanějších modelů o 7,4 %. V bazarech tedy najdeme zásadně méně ojeté automobily, než tomu bylo před třemi lety. „Za modely s nižším nájezdem sice zaplatíme více, najeté kilometry však klesají rychleji, než jak přiskakují koruny. Cena se mezi lety 2017 a 2019 zvýšila pouze o 5,3 %,“ dodává Knieža.
Ojetiny s nejnižším nájezdem najdeme v Královéhradeckém krajiBazarové automobily s nejnižším průměrným nájezdem dlouhodobě nacházíme v Královéhradeckém kraji, nejinak tomu je i v případě deseti nejnabízenějších modelů v roce 2019. Průměrná hodnota se v tomto roce zastavila na 96.949 km, na druhé straně tabulky nalezneme Karlovarský kraj s 161.705 km průměrného nájezdu. Hlavní město Praha je s 116.428 km na celkově páté příčce. „Trojlístek Karlovarský kraj, Vysočina a Zlínsky kraj má již tradičně nabídku ojetin s nejvyšším nájezdem. Platí však zároveň, že tu najdeme nejlevnější vozy,“ vysvětluje Marek Knieža.
Největší meziroční nárůst průměrného nájezdu se odehrál v Plzeňském kraji, kde hodnota poskočila o 6,1 %, naopak v Libereckém kraji najdeme méně ojeté vozy – mezi lety 2018 a 2019 se průměrný nájezd snížil o 4.329 km, tedy o 3,3 %.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?