Podle dat TipCars.com průměrný nájezd u deseti nejprodávanějších bazarových automobilů klesá. Mezi lety 2017 a 2019 se průměr v České republice snížil o 7,4 %, cena však stoupla jen o 5,3 %. Ojeté automobily s nejmenším nájezdem najdeme v Královéhradeckém kraji.
Nejčastěji nabízené vozy v bazarech vede domácí trojlístek Škody v pořadí Octavia, Fabia, Superb. Následuje Volkswagen Passat, Škoda Rapid, Volkswagen Golf, Ford Focus, Ford Mondeo, Volkswagen Touran a Top10 uzavírá BMW 3.
Největší pokles nájezdu u modelu Škoda FabiaJestliže se podíváme na celorepublikové průměry, vidíme od roku 2016 největší snížení průměrného nájezdu u modelu Škoda Fabia. Hodnota se za poslední čtyři roky snížila o 17,4 %. Mezi deseti nejprodávanějšími modely pak nájezd logicky – vzhledem k roku uvedení na trh – rostl nejvíce u Škody Rapid. Z průměrných 24.060 km v roce 2016 je dnes 40.866 km. I přes nárůst hodnoty o 69,9 % jde stále o model s jasně nejnižším nájezdem v TOP10. „Zásadní pokles průměrného nájezdu vidíme i u oblíbeného Volkswagenu Passat, hodnota u nabízených vozů za poslední čtyři roky klesla o 10 %,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com.
Při srovnání váženého průměru mezi lety 2017* a 2019 vidíme pokles průměrného nájezdu u deseti nejprodávanějších modelů o 7,4 %. V bazarech tedy najdeme zásadně méně ojeté automobily, než tomu bylo před třemi lety. „Za modely s nižším nájezdem sice zaplatíme více, najeté kilometry však klesají rychleji, než jak přiskakují koruny. Cena se mezi lety 2017 a 2019 zvýšila pouze o 5,3 %,“ dodává Knieža.
Ojetiny s nejnižším nájezdem najdeme v Královéhradeckém krajiBazarové automobily s nejnižším průměrným nájezdem dlouhodobě nacházíme v Královéhradeckém kraji, nejinak tomu je i v případě deseti nejnabízenějších modelů v roce 2019. Průměrná hodnota se v tomto roce zastavila na 96.949 km, na druhé straně tabulky nalezneme Karlovarský kraj s 161.705 km průměrného nájezdu. Hlavní město Praha je s 116.428 km na celkově páté příčce. „Trojlístek Karlovarský kraj, Vysočina a Zlínsky kraj má již tradičně nabídku ojetin s nejvyšším nájezdem. Platí však zároveň, že tu najdeme nejlevnější vozy,“ vysvětluje Marek Knieža.
Největší meziroční nárůst průměrného nájezdu se odehrál v Plzeňském kraji, kde hodnota poskočila o 6,1 %, naopak v Libereckém kraji najdeme méně ojeté vozy – mezi lety 2018 a 2019 se průměrný nájezd snížil o 4.329 km, tedy o 3,3 %.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.