Před nedávnem jsme vám přinesli zprávu o novém obytném Peugeotu Boxer s drsnou vizáží a náhonem na všechna čtyři kola. Dnes můžeme představit velice stylovou vestavbu do již téměř legendární francouzské dodávky Citroen HY 1600.
Obytný Citroen HY 1600 je nyní na prodej ve Spojených státech. Už klasický HY na tamních silnicích působí jako zjevení, natož pak takto upravený obytný oldtimer. Vůz je na prodej v Kalifornské Santa Monice za poměrně vysokou částku 29 000 USD (asi 680 000 Kč).
Citron z roku 1977 putoval do Nizozemí, kde byl přestavěn na obytné auto. Stavitel jachet Van Dalen Jachtbouw přeměnil HY přesně podle svých představ a proto nyní připomíná jeho interiér jachtu. Dominuje zde nábytek z mahagonu a barometr. V kuchyňce najdeme dřez s tekoucí vodou, plynový sporák a digestoř. V zadní části je sezení pro 4 pasažéry se stolkem. Po jeho sklopení je možné přeměnit sezení na manželskou postel. Rozvod elektřiny je prozatím klasický evropský. Tudíž 12 V / 220 V. Pro americké spotřebiče na 120 V je zde adaptér. Jako zdroj elektrické energie složí přídavná trakční baterie, které je určena pouze pro obytnou část. V pracovišti rodiče přibily dodatečně namontované budíky. Je zde otáčkoměr, voltmetr, ampérmetr, teploměr a ukazatel tlaku oleje.
Exteriér byl doplněn o střešní zahrádku, pod kterou se nachází výsuvná markýza. Na obou náraznících je tažný hák. Rezervní kolo našlo své místo na zádi vozu. Jako stylový doplněk podtrhuje celkovou vizáž maskot vpřed na střeše. Je jím oblíbený Michelinský panáček Bibendum.
Pod hranatou kapotou je uložený benzínový čtyřválec o obsahu 1 628 ccm, který svých 45 koní posílá prostřednictvím manuální převodovky na kola přední nápravy. Výkon opravdu není z nejvyšších, ale s tímto oldtimerem se jezdí na "kochačku", ne trhat rychlostní rekordy.
Dle vyjádření prodejce je vůz ve výtečnému stavu. Převodovka a brzdová soustava byla před nedávnem kompletně přepracována. K dispozici je též úplná dokumentace včetně servisní historie.
680 000 Kč je sice nemalá částka, navíc dovoz z USA lodí do přístavu a následný převoz do České republiky také není zadarmo. Ale zcela jistě se jedná o vůz, který svým charakterem a výjimečností svou cenu má.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?