Před nedávnem jsme vám přinesli zprávu o novém obytném Peugeotu Boxer s drsnou vizáží a náhonem na všechna čtyři kola. Dnes můžeme představit velice stylovou vestavbu do již téměř legendární francouzské dodávky Citroen HY 1600.
Obytný Citroen HY 1600 je nyní na prodej ve Spojených státech. Už klasický HY na tamních silnicích působí jako zjevení, natož pak takto upravený obytný oldtimer. Vůz je na prodej v Kalifornské Santa Monice za poměrně vysokou částku 29 000 USD (asi 680 000 Kč).
Citron z roku 1977 putoval do Nizozemí, kde byl přestavěn na obytné auto. Stavitel jachet Van Dalen Jachtbouw přeměnil HY přesně podle svých představ a proto nyní připomíná jeho interiér jachtu. Dominuje zde nábytek z mahagonu a barometr. V kuchyňce najdeme dřez s tekoucí vodou, plynový sporák a digestoř. V zadní části je sezení pro 4 pasažéry se stolkem. Po jeho sklopení je možné přeměnit sezení na manželskou postel. Rozvod elektřiny je prozatím klasický evropský. Tudíž 12 V / 220 V. Pro americké spotřebiče na 120 V je zde adaptér. Jako zdroj elektrické energie složí přídavná trakční baterie, které je určena pouze pro obytnou část. V pracovišti rodiče přibily dodatečně namontované budíky. Je zde otáčkoměr, voltmetr, ampérmetr, teploměr a ukazatel tlaku oleje.
Exteriér byl doplněn o střešní zahrádku, pod kterou se nachází výsuvná markýza. Na obou náraznících je tažný hák. Rezervní kolo našlo své místo na zádi vozu. Jako stylový doplněk podtrhuje celkovou vizáž maskot vpřed na střeše. Je jím oblíbený Michelinský panáček Bibendum.
Pod hranatou kapotou je uložený benzínový čtyřválec o obsahu 1 628 ccm, který svých 45 koní posílá prostřednictvím manuální převodovky na kola přední nápravy. Výkon opravdu není z nejvyšších, ale s tímto oldtimerem se jezdí na "kochačku", ne trhat rychlostní rekordy.
Dle vyjádření prodejce je vůz ve výtečnému stavu. Převodovka a brzdová soustava byla před nedávnem kompletně přepracována. K dispozici je též úplná dokumentace včetně servisní historie.
680 000 Kč je sice nemalá částka, navíc dovoz z USA lodí do přístavu a následný převoz do České republiky také není zadarmo. Ale zcela jistě se jedná o vůz, který svým charakterem a výjimečností svou cenu má.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.