Již Tesla Model S kraloval ve sprintech na 1/4 míle. Mohly za to tři faktory. Vysoký výkon, dostupnost točivého momentu v podstatě od nulových otáček a náhon na všechna čtyři kola. Ale Tesla Model S je luxusním vozem, od kterého se dají vysoké výkony očekávat. Jak je na tom s rychlostí podstatně levnější Model 3? Kupodivu velice dobře. A to i ve srovnání s brutální "pekelnou kočkou" od Dodge.
Nejprve si představme soupeře toho sprinterského klání.
Dodge Charger SRT HellcatMotor: V8 6,2 l Hemi SuperchargedVýkon: 527 kW (717 koní)Točivý moment: 881 N.m.Váha: 2076 kgV-max: 328,3 km/hZrychlení 0-100 km/h: 3,7 sPoháněná zadní kola
Tesla Model 3 PerformanceMotor: 2x asynchronní elektromotorVýkon: 355 kW (483 koní)Točivý moment: 640 N.m.Váha: 1849 kgV-max: 261 km/hZrychlení 0-100 km/h: 3,5 sNáhon 4x4
Ačkoliv poměr váha ku výkonu hraje ve prospěch Dodge, tak výhoda 4x4 a okamžitý nástup výkonu nakonec převážil pomyslný jazýček vah na stranu Tesly. Na přiložených videích se můžete podívat o kolik byla Tesla rychlejší než Dodge, který byl svého času nejrychlejším produkčním sedanem na světě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.