Již Tesla Model S kraloval ve sprintech na 1/4 míle. Mohly za to tři faktory. Vysoký výkon, dostupnost točivého momentu v podstatě od nulových otáček a náhon na všechna čtyři kola. Ale Tesla Model S je luxusním vozem, od kterého se dají vysoké výkony očekávat. Jak je na tom s rychlostí podstatně levnější Model 3? Kupodivu velice dobře. A to i ve srovnání s brutální "pekelnou kočkou" od Dodge.
Nejprve si představme soupeře toho sprinterského klání.
Dodge Charger SRT HellcatMotor: V8 6,2 l Hemi SuperchargedVýkon: 527 kW (717 koní)Točivý moment: 881 N.m.Váha: 2076 kgV-max: 328,3 km/hZrychlení 0-100 km/h: 3,7 sPoháněná zadní kola
Tesla Model 3 PerformanceMotor: 2x asynchronní elektromotorVýkon: 355 kW (483 koní)Točivý moment: 640 N.m.Váha: 1849 kgV-max: 261 km/hZrychlení 0-100 km/h: 3,5 sNáhon 4x4
Ačkoliv poměr váha ku výkonu hraje ve prospěch Dodge, tak výhoda 4x4 a okamžitý nástup výkonu nakonec převážil pomyslný jazýček vah na stranu Tesly. Na přiložených videích se můžete podívat o kolik byla Tesla rychlejší než Dodge, který byl svého času nejrychlejším produkčním sedanem na světě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?