Již Tesla Model S kraloval ve sprintech na 1/4 míle. Mohly za to tři faktory. Vysoký výkon, dostupnost točivého momentu v podstatě od nulových otáček a náhon na všechna čtyři kola. Ale Tesla Model S je luxusním vozem, od kterého se dají vysoké výkony očekávat. Jak je na tom s rychlostí podstatně levnější Model 3? Kupodivu velice dobře. A to i ve srovnání s brutální "pekelnou kočkou" od Dodge.
Nejprve si představme soupeře toho sprinterského klání.
Dodge Charger SRT HellcatMotor: V8 6,2 l Hemi SuperchargedVýkon: 527 kW (717 koní)Točivý moment: 881 N.m.Váha: 2076 kgV-max: 328,3 km/hZrychlení 0-100 km/h: 3,7 sPoháněná zadní kola
Tesla Model 3 PerformanceMotor: 2x asynchronní elektromotorVýkon: 355 kW (483 koní)Točivý moment: 640 N.m.Váha: 1849 kgV-max: 261 km/hZrychlení 0-100 km/h: 3,5 sNáhon 4x4
Ačkoliv poměr váha ku výkonu hraje ve prospěch Dodge, tak výhoda 4x4 a okamžitý nástup výkonu nakonec převážil pomyslný jazýček vah na stranu Tesly. Na přiložených videích se můžete podívat o kolik byla Tesla rychlejší než Dodge, který byl svého času nejrychlejším produkčním sedanem na světě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.