Opona se zvedá a paprsky reflektorů dopadají na „New Volkswagen“. Značka Volkswagen odhalila v předvečer prvního tiskového dne mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem své nové logo a nový design značky. Touto světovou premiérou, společně s představením elektromobilu ID.3, začíná nová éra pro Volkswagen.
Budoucnost značky Volkswagen je elektrická, síťově propojená a s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého. VW vytvořil svým novým designem globálně jednotné, komplexní zážitky se značkou v modernějším a autentičtějším pojetí. Nové logo Volkswagen s plochým, dvourozměrným designem je čistější a bylo minimalizováno na své nejdůležitější prvky. Design značky a logo se vyznačují vysokou mírou flexibility a jsou koncipovány pro digitální využití. Nový design značky Volkswagen patří mezi největší rebrandingové kampaně na světě. Přechod na nový design značky bude dokončen v polovině roku 2020.
„S novým designem značky začíná pro Volkswagen nová éra,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva značky, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Formulováním nového obsahu a novými produkty prochází značka zásadní transformací směrem k budoucnosti s neutrální bilancí emisí pro všechny. Nyní nastal správný okamžik k tomu, abychom zviditelnili nový postoj naší značky před celým světem.“
„New Volkswagen“ je patrný v designu vozidel, ve vztazích se zákazníky i v celkové prezentaci značky. Nový design značky se týká obou značek, Volkswagen osobní vozy i Volkswagen Užitkové vozy.
Na vývoji nové korporátní identity se významně podílel šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff: „S novým designem značky jsme vytvořili autentickou komunikační platformu pro emocionální prezentaci elektromobility. Ukazujeme Volkswagen budoucnosti s mottem ‚digital first‘ a ‚no filter‘.“
Jochen Sengpiehl, vedoucí marketingu značky Volkswagen, vysvětluje: „Vytvořili jsme nové holistické globální zážitky se značkou ve všech komunikačních kanálech a na všech místech kontaktu se zákazníkem. V budoucnosti již nebude naším cílem ukazovat dokonalý reklamní svět. Chceme být v našem vystupování lidštější a živější, nahlížet více z perspektivy zákazníka a vyprávět autentické příběhy.“
Strategické základy nového designu značky nebyly položeny externími agenturami, ale společným týmem designérského a marketingového oddělení značky Volkswagen. Realizace projektu proběhla za účasti všech oddělení společnosti zcela integrovaným způsobem v rekordní době devíti měsíců na základě inovativního vůdčího konceptu, který Volkswagen vytvořil speciálně k tomuto účelu. Projektu se zúčastnilo celkem 19 interních týmů a 17 externích agentur.
Mezinárodní uvádění nového designu značky začne v září na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Celý proces bude souběžně s večerem koncernu Volkswagen zahájen odhalením nového loga na výškové budově centrály společnosti ve Wolfsburgu. Přechod bude realizován s optimalizovanými náklady a šetrným využíváním zdrojů v několika vlnách. Jako první jsou na řadě výrobní závody značky a prodejci v Evropě, v říjnu bude následovat Čína a od začátku roku 2020 postupně Severní a Jižní Amerika a ostatní světové regiony. Přechod bude dokončen do poloviny příštího roku. Rebranding Volkswagenu se zařadí mezi největší akce svého druhu v globálním automobilovém průmyslu. Celkem se bude týkat 171 trhů ve 154 zemích. U více než 10 000 prodejních a servisních partnerů na celém světě bude vyměněno cca 70 000 log.
Symbolem a obchodní značkou je nové logo, které je modernější, čistější a jednodušší. Logo bylo redukováno na podstatné součásti. Díky novému ploššímu vzhledu ve formátu 2D bude flexibilně použitelné a v digitálních médiích skvěle rozpoznatelné. Dosavadní logo používalo modrou a bílou barvu. Nyní byl přidán nový odstín modré, který umožňuje další barevné varianty. Vzhledem k tomu, že je nyní extrémně důležité digitální využití s jednoduchým, uživatelsky přívětivým rozhraním, bude logo v budoucnosti flexibilně umisťováno s novým „pohyblivým rámečkem“.
Poprvé bude mít značka Volkswagen také své zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan značky. Značka Volkswagen tak bude odlišena také zvukově, a to jak ve vozidlech, tak i v komunikaci.
Nový vizuální styl značky bude výrazně odlišný od dosavadního způsobu, jímž se Volkswagen prezentoval – bude odvážnější a barevně pestřejší. Středem pozornosti budou lidé. Volkswagen se již nebude soustředit na dokonalé fotografie vozidel. V budoucnosti bude hlavním cílem ukazovat realistické situace, s nimiž se mohou zákazníci identifikovat.
V případě vozidel bude hrát klíčovou roli v komunikaci také světlo. Osvětlení je moderní obdobou chromování. V budoucnosti bude logo osvětlené, na vozidlech, na výrobních závodech i u prodejců.
Také u prodejců bude hrát klíčovou roli logo, pohyblivý rámeček a světlo. Účelem je vytvářet příjemnou atmosféru. Celkové náklady pro prodejce budou na nejnižší možné úrovni. Z architektonického hlediska zůstanou vnitřní prostory dealerství beze změn.
Volkswagen používal po několik desetiletí k prezentaci svých vozidel a k reklamním účelům mužský hlas. Značka bude nyní hovořit ženským hlasem. Na téměř všech trzích bude za značku Volkswagen promlouvat žena se srdečným, příjemným a sebevědomým hlasem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.