Opona se zvedá a paprsky reflektorů dopadají na „New Volkswagen“. Značka Volkswagen odhalila v předvečer prvního tiskového dne mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem své nové logo a nový design značky. Touto světovou premiérou, společně s představením elektromobilu ID.3, začíná nová éra pro Volkswagen.
Budoucnost značky Volkswagen je elektrická, síťově propojená a s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého. VW vytvořil svým novým designem globálně jednotné, komplexní zážitky se značkou v modernějším a autentičtějším pojetí. Nové logo Volkswagen s plochým, dvourozměrným designem je čistější a bylo minimalizováno na své nejdůležitější prvky. Design značky a logo se vyznačují vysokou mírou flexibility a jsou koncipovány pro digitální využití. Nový design značky Volkswagen patří mezi největší rebrandingové kampaně na světě. Přechod na nový design značky bude dokončen v polovině roku 2020.
„S novým designem značky začíná pro Volkswagen nová éra,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva značky, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Formulováním nového obsahu a novými produkty prochází značka zásadní transformací směrem k budoucnosti s neutrální bilancí emisí pro všechny. Nyní nastal správný okamžik k tomu, abychom zviditelnili nový postoj naší značky před celým světem.“
„New Volkswagen“ je patrný v designu vozidel, ve vztazích se zákazníky i v celkové prezentaci značky. Nový design značky se týká obou značek, Volkswagen osobní vozy i Volkswagen Užitkové vozy.
Na vývoji nové korporátní identity se významně podílel šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff: „S novým designem značky jsme vytvořili autentickou komunikační platformu pro emocionální prezentaci elektromobility. Ukazujeme Volkswagen budoucnosti s mottem ‚digital first‘ a ‚no filter‘.“
Jochen Sengpiehl, vedoucí marketingu značky Volkswagen, vysvětluje: „Vytvořili jsme nové holistické globální zážitky se značkou ve všech komunikačních kanálech a na všech místech kontaktu se zákazníkem. V budoucnosti již nebude naším cílem ukazovat dokonalý reklamní svět. Chceme být v našem vystupování lidštější a živější, nahlížet více z perspektivy zákazníka a vyprávět autentické příběhy.“
Strategické základy nového designu značky nebyly položeny externími agenturami, ale společným týmem designérského a marketingového oddělení značky Volkswagen. Realizace projektu proběhla za účasti všech oddělení společnosti zcela integrovaným způsobem v rekordní době devíti měsíců na základě inovativního vůdčího konceptu, který Volkswagen vytvořil speciálně k tomuto účelu. Projektu se zúčastnilo celkem 19 interních týmů a 17 externích agentur.
Mezinárodní uvádění nového designu značky začne v září na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Celý proces bude souběžně s večerem koncernu Volkswagen zahájen odhalením nového loga na výškové budově centrály společnosti ve Wolfsburgu. Přechod bude realizován s optimalizovanými náklady a šetrným využíváním zdrojů v několika vlnách. Jako první jsou na řadě výrobní závody značky a prodejci v Evropě, v říjnu bude následovat Čína a od začátku roku 2020 postupně Severní a Jižní Amerika a ostatní světové regiony. Přechod bude dokončen do poloviny příštího roku. Rebranding Volkswagenu se zařadí mezi největší akce svého druhu v globálním automobilovém průmyslu. Celkem se bude týkat 171 trhů ve 154 zemích. U více než 10 000 prodejních a servisních partnerů na celém světě bude vyměněno cca 70 000 log.
Symbolem a obchodní značkou je nové logo, které je modernější, čistější a jednodušší. Logo bylo redukováno na podstatné součásti. Díky novému ploššímu vzhledu ve formátu 2D bude flexibilně použitelné a v digitálních médiích skvěle rozpoznatelné. Dosavadní logo používalo modrou a bílou barvu. Nyní byl přidán nový odstín modré, který umožňuje další barevné varianty. Vzhledem k tomu, že je nyní extrémně důležité digitální využití s jednoduchým, uživatelsky přívětivým rozhraním, bude logo v budoucnosti flexibilně umisťováno s novým „pohyblivým rámečkem“.
Poprvé bude mít značka Volkswagen také své zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan značky. Značka Volkswagen tak bude odlišena také zvukově, a to jak ve vozidlech, tak i v komunikaci.
Nový vizuální styl značky bude výrazně odlišný od dosavadního způsobu, jímž se Volkswagen prezentoval – bude odvážnější a barevně pestřejší. Středem pozornosti budou lidé. Volkswagen se již nebude soustředit na dokonalé fotografie vozidel. V budoucnosti bude hlavním cílem ukazovat realistické situace, s nimiž se mohou zákazníci identifikovat.
V případě vozidel bude hrát klíčovou roli v komunikaci také světlo. Osvětlení je moderní obdobou chromování. V budoucnosti bude logo osvětlené, na vozidlech, na výrobních závodech i u prodejců.
Také u prodejců bude hrát klíčovou roli logo, pohyblivý rámeček a světlo. Účelem je vytvářet příjemnou atmosféru. Celkové náklady pro prodejce budou na nejnižší možné úrovni. Z architektonického hlediska zůstanou vnitřní prostory dealerství beze změn.
Volkswagen používal po několik desetiletí k prezentaci svých vozidel a k reklamním účelům mužský hlas. Značka bude nyní hovořit ženským hlasem. Na téměř všech trzích bude za značku Volkswagen promlouvat žena se srdečným, příjemným a sebevědomým hlasem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.