Opona se zvedá a paprsky reflektorů dopadají na „New Volkswagen“. Značka Volkswagen odhalila v předvečer prvního tiskového dne mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem své nové logo a nový design značky. Touto světovou premiérou, společně s představením elektromobilu ID.3, začíná nová éra pro Volkswagen.
Budoucnost značky Volkswagen je elektrická, síťově propojená a s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého. VW vytvořil svým novým designem globálně jednotné, komplexní zážitky se značkou v modernějším a autentičtějším pojetí. Nové logo Volkswagen s plochým, dvourozměrným designem je čistější a bylo minimalizováno na své nejdůležitější prvky. Design značky a logo se vyznačují vysokou mírou flexibility a jsou koncipovány pro digitální využití. Nový design značky Volkswagen patří mezi největší rebrandingové kampaně na světě. Přechod na nový design značky bude dokončen v polovině roku 2020.
„S novým designem značky začíná pro Volkswagen nová éra,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva značky, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Formulováním nového obsahu a novými produkty prochází značka zásadní transformací směrem k budoucnosti s neutrální bilancí emisí pro všechny. Nyní nastal správný okamžik k tomu, abychom zviditelnili nový postoj naší značky před celým světem.“
„New Volkswagen“ je patrný v designu vozidel, ve vztazích se zákazníky i v celkové prezentaci značky. Nový design značky se týká obou značek, Volkswagen osobní vozy i Volkswagen Užitkové vozy.
Na vývoji nové korporátní identity se významně podílel šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff: „S novým designem značky jsme vytvořili autentickou komunikační platformu pro emocionální prezentaci elektromobility. Ukazujeme Volkswagen budoucnosti s mottem ‚digital first‘ a ‚no filter‘.“
Jochen Sengpiehl, vedoucí marketingu značky Volkswagen, vysvětluje: „Vytvořili jsme nové holistické globální zážitky se značkou ve všech komunikačních kanálech a na všech místech kontaktu se zákazníkem. V budoucnosti již nebude naším cílem ukazovat dokonalý reklamní svět. Chceme být v našem vystupování lidštější a živější, nahlížet více z perspektivy zákazníka a vyprávět autentické příběhy.“
Strategické základy nového designu značky nebyly položeny externími agenturami, ale společným týmem designérského a marketingového oddělení značky Volkswagen. Realizace projektu proběhla za účasti všech oddělení společnosti zcela integrovaným způsobem v rekordní době devíti měsíců na základě inovativního vůdčího konceptu, který Volkswagen vytvořil speciálně k tomuto účelu. Projektu se zúčastnilo celkem 19 interních týmů a 17 externích agentur.
Mezinárodní uvádění nového designu značky začne v září na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Celý proces bude souběžně s večerem koncernu Volkswagen zahájen odhalením nového loga na výškové budově centrály společnosti ve Wolfsburgu. Přechod bude realizován s optimalizovanými náklady a šetrným využíváním zdrojů v několika vlnách. Jako první jsou na řadě výrobní závody značky a prodejci v Evropě, v říjnu bude následovat Čína a od začátku roku 2020 postupně Severní a Jižní Amerika a ostatní světové regiony. Přechod bude dokončen do poloviny příštího roku. Rebranding Volkswagenu se zařadí mezi největší akce svého druhu v globálním automobilovém průmyslu. Celkem se bude týkat 171 trhů ve 154 zemích. U více než 10 000 prodejních a servisních partnerů na celém světě bude vyměněno cca 70 000 log.
Symbolem a obchodní značkou je nové logo, které je modernější, čistější a jednodušší. Logo bylo redukováno na podstatné součásti. Díky novému ploššímu vzhledu ve formátu 2D bude flexibilně použitelné a v digitálních médiích skvěle rozpoznatelné. Dosavadní logo používalo modrou a bílou barvu. Nyní byl přidán nový odstín modré, který umožňuje další barevné varianty. Vzhledem k tomu, že je nyní extrémně důležité digitální využití s jednoduchým, uživatelsky přívětivým rozhraním, bude logo v budoucnosti flexibilně umisťováno s novým „pohyblivým rámečkem“.
Poprvé bude mít značka Volkswagen také své zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan značky. Značka Volkswagen tak bude odlišena také zvukově, a to jak ve vozidlech, tak i v komunikaci.
Nový vizuální styl značky bude výrazně odlišný od dosavadního způsobu, jímž se Volkswagen prezentoval – bude odvážnější a barevně pestřejší. Středem pozornosti budou lidé. Volkswagen se již nebude soustředit na dokonalé fotografie vozidel. V budoucnosti bude hlavním cílem ukazovat realistické situace, s nimiž se mohou zákazníci identifikovat.
V případě vozidel bude hrát klíčovou roli v komunikaci také světlo. Osvětlení je moderní obdobou chromování. V budoucnosti bude logo osvětlené, na vozidlech, na výrobních závodech i u prodejců.
Také u prodejců bude hrát klíčovou roli logo, pohyblivý rámeček a světlo. Účelem je vytvářet příjemnou atmosféru. Celkové náklady pro prodejce budou na nejnižší možné úrovni. Z architektonického hlediska zůstanou vnitřní prostory dealerství beze změn.
Volkswagen používal po několik desetiletí k prezentaci svých vozidel a k reklamním účelům mužský hlas. Značka bude nyní hovořit ženským hlasem. Na téměř všech trzích bude za značku Volkswagen promlouvat žena se srdečným, příjemným a sebevědomým hlasem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?