ŠKODA KAMIQ získala v testu nezávislé organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězd. Tím patří první městské SUV mezi nejbezpečnější vozy ve své třídě. Velmi dobře dopadl Kamiq zejména v oblasti ochrany dospělých cestujících a cyklistů.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda za oblast technického vývoje, říká: „Aktivní a pasivní bezpečnost našich vozů má pro nás nejvyšší prioritu. To, že i náš nejnovější Škoda Kamiq získal maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězd v nárazovém testu Euro NCAP dokazuje naše vysoké nároky na bezpečnosti našich vozů a je dalším dokladem našeho úspěšného vývoje v této oblasti.“
Škoda Kamiq úspěšně absolvovala rozsáhlé nárazové a bezpečnostní testy NCAP a získala za to maximální možné ocenění v podobě pěti hvězd. Nejmladší přírůstek modelové palety značky zkušební komisaře mile překvapil zejména v oblasti bezpečnosti dospělých cestujících a ochrany cyklistů. Za ochranu dospělých osob v interiéru získalo městské SUV 96 procent celkem dosažitelných bodů a s touto hodnotou se řadí do úplné špičky v historii Euro NCAP. V hodnocení ochrany cyklistů získal model plný počet bodů zejména díky tomu, že standardně nabízí Front Assist včetně funkce Nouzového brzdění a prediktivní ochranu chodců a cyklistů.
Svou posádku chrání Škoda Kamiq při nehodě pomocí devíti airbagů, mezi něž patří i kolenní airbag řidiče a boční airbagy vzadu. Součástí bezpečnostní výbavy je navíc i multikolizní brzda, proaktivní ochranaposádky a úchyty ISOFIX s horními úchyty Top-Tether na zadních sedadlech a na sedadle spolujezdce. Optimálně jsou tak kdykoli chráněni i nejmladší spolujezdci. Součástí standardní výbavy modelu je také Asistent hlídaní jízdního pruhu (Lane Assist). Na přání je k dispozici systém asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), upozorňující na vozidla až do vzdálenosti 70 m, blížící se zezadu nebo nacházející se v mrtvém úhlu. Díky tomu získal KAMIQ v této oblasti 3,5 z maximálně možných čtyř bodů.
Stejně jako kompaktní model Škoda Scala, který rovněž získal pět hvězd, vychází i model z platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen a disponuje nejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními systémy. Vysokou pasivní bezpečnost zaručuje u tohoto městského SUV torzně tuhá karoserie s velkoryse dimenzovanými deformačními zónami a extrémně stabilní kabinou. ŠKODA zde z téměř 80 procent sází na vysokopevnostní a speciálně tvrzené oceli.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.