ŠKODA KAMIQ získala v testu nezávislé organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězd. Tím patří první městské SUV mezi nejbezpečnější vozy ve své třídě. Velmi dobře dopadl Kamiq zejména v oblasti ochrany dospělých cestujících a cyklistů.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda za oblast technického vývoje, říká: „Aktivní a pasivní bezpečnost našich vozů má pro nás nejvyšší prioritu. To, že i náš nejnovější Škoda Kamiq získal maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězd v nárazovém testu Euro NCAP dokazuje naše vysoké nároky na bezpečnosti našich vozů a je dalším dokladem našeho úspěšného vývoje v této oblasti.“
Škoda Kamiq úspěšně absolvovala rozsáhlé nárazové a bezpečnostní testy NCAP a získala za to maximální možné ocenění v podobě pěti hvězd. Nejmladší přírůstek modelové palety značky zkušební komisaře mile překvapil zejména v oblasti bezpečnosti dospělých cestujících a ochrany cyklistů. Za ochranu dospělých osob v interiéru získalo městské SUV 96 procent celkem dosažitelných bodů a s touto hodnotou se řadí do úplné špičky v historii Euro NCAP. V hodnocení ochrany cyklistů získal model plný počet bodů zejména díky tomu, že standardně nabízí Front Assist včetně funkce Nouzového brzdění a prediktivní ochranu chodců a cyklistů.
Svou posádku chrání Škoda Kamiq při nehodě pomocí devíti airbagů, mezi něž patří i kolenní airbag řidiče a boční airbagy vzadu. Součástí bezpečnostní výbavy je navíc i multikolizní brzda, proaktivní ochranaposádky a úchyty ISOFIX s horními úchyty Top-Tether na zadních sedadlech a na sedadle spolujezdce. Optimálně jsou tak kdykoli chráněni i nejmladší spolujezdci. Součástí standardní výbavy modelu je také Asistent hlídaní jízdního pruhu (Lane Assist). Na přání je k dispozici systém asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), upozorňující na vozidla až do vzdálenosti 70 m, blížící se zezadu nebo nacházející se v mrtvém úhlu. Díky tomu získal KAMIQ v této oblasti 3,5 z maximálně možných čtyř bodů.
Stejně jako kompaktní model Škoda Scala, který rovněž získal pět hvězd, vychází i model z platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen a disponuje nejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními systémy. Vysokou pasivní bezpečnost zaručuje u tohoto městského SUV torzně tuhá karoserie s velkoryse dimenzovanými deformačními zónami a extrémně stabilní kabinou. ŠKODA zde z téměř 80 procent sází na vysokopevnostní a speciálně tvrzené oceli.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?