Toyota zahajuje výrobu nového benzínového motoru 2.0. Corolla získá srdce z Polska!

Nejlepší hybrid na trhu? Podle Britů nová Toyota Corolla
Nejlepší hybrid na trhu? Podle Britů nová Toyota Corolla, foto: Toyota
František Zakopal , AutoRoad.cz 3. září 2019 13:25
Sdílej:

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) zahájila v Jelcz-Laskowicích výrobu nového benzínového motoru 2,0 litru. Motor patří do rodiny pohonných ústrojí pro vozy na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) a bude sloužit pro hybridní modely Toyota Corolla v provedení hatchback i kombi, ale i pro model RAV4 s konvenčním pohonem.

Zahájení výroby přichází krátce po nedávném oznámení sesterského závodu TMMP v Polsku (Walbrzych) o rozšíření stávajícího výrobního sortimentu o ústrojí e-CVT počínaje rokem 2021. Pokračující investice a oznámení potvrzují zásadní roli obou závodů TMMP jako výrobního centra konvenčních i hybridních pohonných ústrojí automobilky Toyota v Evropě.

Procentní zastoupení hybridních vozidel Toyota Motor Europe (TME) v rámci celkových evropských prodejů neustále roste, v prvním pololetí roku 2019 dosáhlo 52 %, a tak společnost pokračuje v zaměřování výroby komponent hybridních ústrojí na území Evropy. Dnešní událost v závodu TMMP v polských Jelcz-Laskowicích odstartovala zahájení výroby nového benzínového motoru 2,0 litru TNGA, který bude sloužit pro hybridní provedení modelu Toyota Corolla i konvenční provedení Toyoty RAV4.

Nová linka na výrobu motorů 2,0 litru TNGA byla oficiálně spuštěna za přítomnosti polského ministra energetiky Krzysztofa Tchórzewskiho, ministra místního rozvoje Grzegorza Puda a prezidenta společnosti Toyota Motor Europe, Dr. Johana van Zyla. Nové výrobní linky představující investici o objemu cca 90 milionů eur byly vybudovány v souladu s architekturou NGA automobilky Toyota a vyznačují se vyspělou automatizací, zvýšeným výkonem a vyšší mírou ergonomie pro členy výrobního týmu.

Motor 2,0 litru Dynamic Force TNGA

Moderní dvoulitrový čtyřválec TNGA dokáže spolupracovat s převodovkou e-CVT v hybridním hnacím ústrojí nebo fungovat nezávisle v klasickém uspořádání pohonu. Nový motor Toyota Dynamic Force na bázi Atkinsonova cyklu vykazuje vyšší zdvihový objem, vysokou termodynamickou účinnost a nižší provozní teplotu. Hybridní vůz (HEV) díky tomu dosahuje mimořádně dobrých emisí NOx, které jsou o 91,6 % nižší, než činí požadavek normy Euro 6 pro ekvivalentní vozy s benzínovým motorem.

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?