Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) zahájila v Jelcz-Laskowicích výrobu nového benzínového motoru 2,0 litru. Motor patří do rodiny pohonných ústrojí pro vozy na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) a bude sloužit pro hybridní modely Toyota Corolla v provedení hatchback i kombi, ale i pro model RAV4 s konvenčním pohonem.
Zahájení výroby přichází krátce po nedávném oznámení sesterského závodu TMMP v Polsku (Walbrzych) o rozšíření stávajícího výrobního sortimentu o ústrojí e-CVT počínaje rokem 2021. Pokračující investice a oznámení potvrzují zásadní roli obou závodů TMMP jako výrobního centra konvenčních i hybridních pohonných ústrojí automobilky Toyota v Evropě.
Procentní zastoupení hybridních vozidel Toyota Motor Europe (TME) v rámci celkových evropských prodejů neustále roste, v prvním pololetí roku 2019 dosáhlo 52 %, a tak společnost pokračuje v zaměřování výroby komponent hybridních ústrojí na území Evropy. Dnešní událost v závodu TMMP v polských Jelcz-Laskowicích odstartovala zahájení výroby nového benzínového motoru 2,0 litru TNGA, který bude sloužit pro hybridní provedení modelu Toyota Corolla i konvenční provedení Toyoty RAV4.
Nová linka na výrobu motorů 2,0 litru TNGA byla oficiálně spuštěna za přítomnosti polského ministra energetiky Krzysztofa Tchórzewskiho, ministra místního rozvoje Grzegorza Puda a prezidenta společnosti Toyota Motor Europe, Dr. Johana van Zyla. Nové výrobní linky představující investici o objemu cca 90 milionů eur byly vybudovány v souladu s architekturou NGA automobilky Toyota a vyznačují se vyspělou automatizací, zvýšeným výkonem a vyšší mírou ergonomie pro členy výrobního týmu.
Motor 2,0 litru Dynamic Force TNGAModerní dvoulitrový čtyřválec TNGA dokáže spolupracovat s převodovkou e-CVT v hybridním hnacím ústrojí nebo fungovat nezávisle v klasickém uspořádání pohonu. Nový motor Toyota Dynamic Force na bázi Atkinsonova cyklu vykazuje vyšší zdvihový objem, vysokou termodynamickou účinnost a nižší provozní teplotu. Hybridní vůz (HEV) díky tomu dosahuje mimořádně dobrých emisí NOx, které jsou o 91,6 % nižší, než činí požadavek normy Euro 6 pro ekvivalentní vozy s benzínovým motorem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?