Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) zahájila v Jelcz-Laskowicích výrobu nového benzínového motoru 2,0 litru. Motor patří do rodiny pohonných ústrojí pro vozy na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) a bude sloužit pro hybridní modely Toyota Corolla v provedení hatchback i kombi, ale i pro model RAV4 s konvenčním pohonem.
Zahájení výroby přichází krátce po nedávném oznámení sesterského závodu TMMP v Polsku (Walbrzych) o rozšíření stávajícího výrobního sortimentu o ústrojí e-CVT počínaje rokem 2021. Pokračující investice a oznámení potvrzují zásadní roli obou závodů TMMP jako výrobního centra konvenčních i hybridních pohonných ústrojí automobilky Toyota v Evropě.
Procentní zastoupení hybridních vozidel Toyota Motor Europe (TME) v rámci celkových evropských prodejů neustále roste, v prvním pololetí roku 2019 dosáhlo 52 %, a tak společnost pokračuje v zaměřování výroby komponent hybridních ústrojí na území Evropy. Dnešní událost v závodu TMMP v polských Jelcz-Laskowicích odstartovala zahájení výroby nového benzínového motoru 2,0 litru TNGA, který bude sloužit pro hybridní provedení modelu Toyota Corolla i konvenční provedení Toyoty RAV4.
Nová linka na výrobu motorů 2,0 litru TNGA byla oficiálně spuštěna za přítomnosti polského ministra energetiky Krzysztofa Tchórzewskiho, ministra místního rozvoje Grzegorza Puda a prezidenta společnosti Toyota Motor Europe, Dr. Johana van Zyla. Nové výrobní linky představující investici o objemu cca 90 milionů eur byly vybudovány v souladu s architekturou NGA automobilky Toyota a vyznačují se vyspělou automatizací, zvýšeným výkonem a vyšší mírou ergonomie pro členy výrobního týmu.
Motor 2,0 litru Dynamic Force TNGAModerní dvoulitrový čtyřválec TNGA dokáže spolupracovat s převodovkou e-CVT v hybridním hnacím ústrojí nebo fungovat nezávisle v klasickém uspořádání pohonu. Nový motor Toyota Dynamic Force na bázi Atkinsonova cyklu vykazuje vyšší zdvihový objem, vysokou termodynamickou účinnost a nižší provozní teplotu. Hybridní vůz (HEV) díky tomu dosahuje mimořádně dobrých emisí NOx, které jsou o 91,6 % nižší, než činí požadavek normy Euro 6 pro ekvivalentní vozy s benzínovým motorem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?