Zcela nový Hyundai Sonata 2020 a koncepční vůz Le Fil Rouge byly díky svým odvážným a důmyslným inovacím v oblasti designu zařazeny mezi finalisty mezinárodní designérské soutěže International Design Excellence Awards® (IDEA) 2019, pořádané americkým sdružením průmyslových designérů IDSA (Industrial Designers Society of America).
„Je pro nás velkou poctou, že jsme byli zařazeni mezi finalisty této prestižní soutěže. Naším nejvyšším cílem je překračovat obvyklé hranice a přetvářet zažité formy nejen pouhé estetiky, ale celého designu,“ řekl SangYup Lee, viceprezident a vedoucí globálního designérského centra Hyundai. „Hyundai Sonata a koncepční vůz Le Fil Rouge vycházejí z nového designérského stylu společnosti Hyundai, ‚smyslné sportovnosti‘, a dokonale se v nich odráží náš cíl vytvářet vozidla s mimořádnou emocionální hodnotou a žádostivostí.“
Sonata 2020 oslavuje koncept čtyřdveřového kupé. Osobité napětí na bočních stěnách se ladně snoubí s výrazně vrstvenými liniemi a aerodynamickou siluetou karoserie. Pečlivě uvážené střídání konkávních a konvexních ploch umocňuje smyslný charakter vozu se splývající zádí – skutečného fastbacku. Dalším atraktivním prvkem je atletický vzhled modelu Sonata, k němuž přispívá široká, dlouhá a vrstvená kapota, přikrčený postoj a elegantní linie střechy. V porovnání se všemi předchůdci má nepřehlédnutelná Sonata 2020 průměrnou výšku (včetně víka zavazadlového prostoru) o téměř 25 mm nižší. Ke sportovnímu charakteru modelu Sonata přispívají také velmi široké zadní svítilny.
Koncepční vůz Le Fil Rouge je reinterpretací ducha sportovního designu značky Hyundai, který byl poprvé představen s koncepčním vozem Hyundai Coupe z roku 1974, jehož autorem je slavný italský automobilový designér Giorgetto Giugiaro. Le Fil Rouge ztělesňuje „smyslnou sportovnost“ a ve svých tvarech harmonicky propojuje čtyři designérské prvky – proporce, architekturu, styl a techniku, přičemž současně kombinuje i estetiku s funkčností.
Tento koncept umožňuje designérům Hyundai vytvářet proporčně dokonalá, esteticky přitažlivá a funkčně progresivní vozidla. Koncepční vůz Le Fil Rouge vyniká jedinečnými proporcemi, vyplývajícími z dlouhého rozvoru, velkých kol a krátkých převisů. Vyvážená vzdálenost od osy předních kol k patě čelního okna umožňuje komfortní polohu za volantem, zatímco kapkovitá linie střechy završuje ladný, dynamický vzhled.
„Vytváříme pestrost charismatických charakterů pro každý segment, aby se Hyundai Motor stal nejmilovanější značkou v automobilovém průmyslu,“ dodal SangYup Lee. „Hyundai bude i nadále vyvíjet a nabízet ještě osobitější a kreativnější designy.“
IDEA je prestižní mezinárodní designérskou soutěží, která oceňuje a propaguje design nejvyšší úrovně napříč průmyslovými odvětvími a obory. Soutěž každoročně organizuje americké sdružení průmyslových designérů IDSA (Industrial Designers Society of America). Přihlášené produkty jsou posuzovány na základě řady různých kritérií, jakými jsou například míra inovací v oblasti designu, přínosy pro uživatele, klienty i celou společnost a estetická úroveň.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?