Zcela nový Hyundai Sonata 2020 a koncepční vůz Le Fil Rouge byly díky svým odvážným a důmyslným inovacím v oblasti designu zařazeny mezi finalisty mezinárodní designérské soutěže International Design Excellence Awards® (IDEA) 2019, pořádané americkým sdružením průmyslových designérů IDSA (Industrial Designers Society of America).
„Je pro nás velkou poctou, že jsme byli zařazeni mezi finalisty této prestižní soutěže. Naším nejvyšším cílem je překračovat obvyklé hranice a přetvářet zažité formy nejen pouhé estetiky, ale celého designu,“ řekl SangYup Lee, viceprezident a vedoucí globálního designérského centra Hyundai. „Hyundai Sonata a koncepční vůz Le Fil Rouge vycházejí z nového designérského stylu společnosti Hyundai, ‚smyslné sportovnosti‘, a dokonale se v nich odráží náš cíl vytvářet vozidla s mimořádnou emocionální hodnotou a žádostivostí.“
Sonata 2020 oslavuje koncept čtyřdveřového kupé. Osobité napětí na bočních stěnách se ladně snoubí s výrazně vrstvenými liniemi a aerodynamickou siluetou karoserie. Pečlivě uvážené střídání konkávních a konvexních ploch umocňuje smyslný charakter vozu se splývající zádí – skutečného fastbacku. Dalším atraktivním prvkem je atletický vzhled modelu Sonata, k němuž přispívá široká, dlouhá a vrstvená kapota, přikrčený postoj a elegantní linie střechy. V porovnání se všemi předchůdci má nepřehlédnutelná Sonata 2020 průměrnou výšku (včetně víka zavazadlového prostoru) o téměř 25 mm nižší. Ke sportovnímu charakteru modelu Sonata přispívají také velmi široké zadní svítilny.
Koncepční vůz Le Fil Rouge je reinterpretací ducha sportovního designu značky Hyundai, který byl poprvé představen s koncepčním vozem Hyundai Coupe z roku 1974, jehož autorem je slavný italský automobilový designér Giorgetto Giugiaro. Le Fil Rouge ztělesňuje „smyslnou sportovnost“ a ve svých tvarech harmonicky propojuje čtyři designérské prvky – proporce, architekturu, styl a techniku, přičemž současně kombinuje i estetiku s funkčností.
Tento koncept umožňuje designérům Hyundai vytvářet proporčně dokonalá, esteticky přitažlivá a funkčně progresivní vozidla. Koncepční vůz Le Fil Rouge vyniká jedinečnými proporcemi, vyplývajícími z dlouhého rozvoru, velkých kol a krátkých převisů. Vyvážená vzdálenost od osy předních kol k patě čelního okna umožňuje komfortní polohu za volantem, zatímco kapkovitá linie střechy završuje ladný, dynamický vzhled.
„Vytváříme pestrost charismatických charakterů pro každý segment, aby se Hyundai Motor stal nejmilovanější značkou v automobilovém průmyslu,“ dodal SangYup Lee. „Hyundai bude i nadále vyvíjet a nabízet ještě osobitější a kreativnější designy.“
IDEA je prestižní mezinárodní designérskou soutěží, která oceňuje a propaguje design nejvyšší úrovně napříč průmyslovými odvětvími a obory. Soutěž každoročně organizuje americké sdružení průmyslových designérů IDSA (Industrial Designers Society of America). Přihlášené produkty jsou posuzovány na základě řady různých kritérií, jakými jsou například míra inovací v oblasti designu, přínosy pro uživatele, klienty i celou společnost a estetická úroveň.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.