Značka Volkswagen oslaví na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu hned dvě světové premiéry. Kromě elektromobilu ID.3 ukáže světové veřejnosti své nové logo a svůj nový vizuální styl s mottem „New Volkswagen“. Po modelech Brouk a Golf vstupuje Volkswagen s elektromobilem ID.3 do nové éry. Ta bude elektrická, síťově propojená a neutrální z hlediska bilance emisí CO2. Před téměř čtyřmi roky zahájená strategická transformace s novým směrem vývoje a trvale udržitelnými produkty bude nyní viditelná i navenek díky novému vizuálnímu stylu značky Volkswagen, která bude působit celkově mnohem mladším, digitálnějším, a tím i modernějším dojmem.
„IAA ve Frankfurtu bude klíčovým okamžikem v novém strategickém směřování značky Volkswagen. Plody naší práce budou viditelné v podobě modelu ID.3 a nového designu značky,“ řekl Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy, ve Wolfsburgu. „Těšíme se, až budeme moci veřejnosti představit ‚New Volkswagen‘.“
„Volkswagen přijal a realizoval odvážná rozhodnutí prakticky ve všech oblastech svého podnikání. Rozsáhlý rebranding je logickým důsledkem nového strategického směřování naší značky,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Jsem velmi hrdý na to, čeho jsme dosáhli: ‚New Volkswagen‘ vystupuje jako silná, svěží, pozitivní a sympatická značka.“
Nový vizuální styl značky „New Volkswagen“ bude zřetelný v designu vozidel, v kontaktu se zákazníky a v prezentaci společnosti. Cílem je vytvořit globálně a napříč všemi komunikačními kanály nové komplexní zážitky se značkou Volkswagen, a to v moderním, fascinujícím pojetí. Na vývoji nové korporátní identity se významně podílel šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff: „Nový ‚brand design‘ ukazuje mobilitu, která je zcela přirozenou součástí životů lidí. Značka Volkswagen s ní byla vždy pevně spjata. V nové éře mobility platí: ‚digital first‘ a bez filtrů.“
Na rozdíl od běžné praxe v automobilovém průmyslu nebyl nový styl značky vyvinut externími agenturami, nýbrž společným týmem specialistů na design a marketing značky Volkswagen. Realizace projektu proběhla za účasti všech oddělení společnosti zcela integrovaným způsobem v rekordní době devíti měsíců na základě inovativního vůdčího konceptu, který Volkswagen vytvořil speciálně k tomuto účelu. Budoucí vizuální prezentace značky bude nejen odvážnější a barevně pestřejší, ale od loga značky až po svět fotografií také digitálně zaměřená.
Vizuální styl značky bude výrazně odlišný od dosavadního způsobu, jímž se Volkswagen prezentoval. Jochen Sengpiehl, vedoucí marketingu značky Volkswagen, k tomu říká: „V budoucnosti již nebude naším cílem ukazovat dokonalý reklamní svět. Chceme být v našem vystupování lidštější a živější, nahlížet více z perspektivy zákazníka a vyprávět autentické příběhy.“ Místo automobilů budou středem pozornosti v mnohem větší míře životy lidí a jejich zážitky s mobilitou.
Symbolem a obchodní značkou je nové logo: modernější, čistější a jednodušší. Logo bylo redukováno na podstatné součásti. Díky novému ploššímu vzhledu ve formátu 2D bude flexibilně použitelné a v digitálních médiích skvěle rozpoznatelné. To platí i pro nové významné prvky značky, jako jsou piktogramy, typografie, barvy nebo pravidla grafické úpravy. Poprvé bude mít značka Volkswagen také své zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan značky. Kromě toho bude mít Volkswagen ženský hlas.
Mezinárodní uvádění nového designu značky začne na IAA v září. Celý proces bude současně zahájen odhalením nového loga na výškovém domě centrály společnosti ve Wolfsburgu. Přechod bude realizován s optimalizovanými náklady a šetrným využíváním zdrojů v několika vlnách. Jako první jsou na řadě výrobní závody značky a prodejci v Evropě, v říjnu bude následovat Čína a od začátku roku 2020 postupně Severní a Jižní Amerika a ostatní světové regiony. Přechod bude dokončen do poloviny příštího roku. Celkem se bude týkat 171 trhů. U více než 10 000 prodejních a servisních partnerů na celém světě bude vyměněno cca 70 000 log. Rebranding Volkswagenu se tak zařadí mezi největší akce svého druhu
v globálním automobilovém průmyslu. Nový design značky je výsledkem strategie Transform 2025+, kterou Volkswagen spustil na podzim 2015. Nyní se značka připravuje na druhou fázi realizace strategie, která se týká oblastí elektromobility a digitalizace. Její součástí je zcela nové zaměření komunikace společnosti se svými zákazníky. Volkswagen je poprvé schopen komunikovat se svými zákazníky přímo – na základě síťového propojení vozidel, obchodních partnerů a zákazníků do ekosystému Volkswagen, v němž se všechno točí kolem zákazníka. Volkswagen se transformuje z pouhého výrobce automobilů na poskytovatele služeb v oblasti mobility, které přesahují rámec vlastního automobilu zákazníka. Za tím účelem je společně s obchodní sítí nově koncipována struktura prodeje i zaměření marketingu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.