Značka Volkswagen oslaví na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu hned dvě světové premiéry. Kromě elektromobilu ID.3 ukáže světové veřejnosti své nové logo a svůj nový vizuální styl s mottem „New Volkswagen“. Po modelech Brouk a Golf vstupuje Volkswagen s elektromobilem ID.3 do nové éry. Ta bude elektrická, síťově propojená a neutrální z hlediska bilance emisí CO2. Před téměř čtyřmi roky zahájená strategická transformace s novým směrem vývoje a trvale udržitelnými produkty bude nyní viditelná i navenek díky novému vizuálnímu stylu značky Volkswagen, která bude působit celkově mnohem mladším, digitálnějším, a tím i modernějším dojmem.
„IAA ve Frankfurtu bude klíčovým okamžikem v novém strategickém směřování značky Volkswagen. Plody naší práce budou viditelné v podobě modelu ID.3 a nového designu značky,“ řekl Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy, ve Wolfsburgu. „Těšíme se, až budeme moci veřejnosti představit ‚New Volkswagen‘.“
„Volkswagen přijal a realizoval odvážná rozhodnutí prakticky ve všech oblastech svého podnikání. Rozsáhlý rebranding je logickým důsledkem nového strategického směřování naší značky,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Jsem velmi hrdý na to, čeho jsme dosáhli: ‚New Volkswagen‘ vystupuje jako silná, svěží, pozitivní a sympatická značka.“
Nový vizuální styl značky „New Volkswagen“ bude zřetelný v designu vozidel, v kontaktu se zákazníky a v prezentaci společnosti. Cílem je vytvořit globálně a napříč všemi komunikačními kanály nové komplexní zážitky se značkou Volkswagen, a to v moderním, fascinujícím pojetí. Na vývoji nové korporátní identity se významně podílel šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff: „Nový ‚brand design‘ ukazuje mobilitu, která je zcela přirozenou součástí životů lidí. Značka Volkswagen s ní byla vždy pevně spjata. V nové éře mobility platí: ‚digital first‘ a bez filtrů.“
Na rozdíl od běžné praxe v automobilovém průmyslu nebyl nový styl značky vyvinut externími agenturami, nýbrž společným týmem specialistů na design a marketing značky Volkswagen. Realizace projektu proběhla za účasti všech oddělení společnosti zcela integrovaným způsobem v rekordní době devíti měsíců na základě inovativního vůdčího konceptu, který Volkswagen vytvořil speciálně k tomuto účelu. Budoucí vizuální prezentace značky bude nejen odvážnější a barevně pestřejší, ale od loga značky až po svět fotografií také digitálně zaměřená.
Vizuální styl značky bude výrazně odlišný od dosavadního způsobu, jímž se Volkswagen prezentoval. Jochen Sengpiehl, vedoucí marketingu značky Volkswagen, k tomu říká: „V budoucnosti již nebude naším cílem ukazovat dokonalý reklamní svět. Chceme být v našem vystupování lidštější a živější, nahlížet více z perspektivy zákazníka a vyprávět autentické příběhy.“ Místo automobilů budou středem pozornosti v mnohem větší míře životy lidí a jejich zážitky s mobilitou.
Symbolem a obchodní značkou je nové logo: modernější, čistější a jednodušší. Logo bylo redukováno na podstatné součásti. Díky novému ploššímu vzhledu ve formátu 2D bude flexibilně použitelné a v digitálních médiích skvěle rozpoznatelné. To platí i pro nové významné prvky značky, jako jsou piktogramy, typografie, barvy nebo pravidla grafické úpravy. Poprvé bude mít značka Volkswagen také své zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan značky. Kromě toho bude mít Volkswagen ženský hlas.
Mezinárodní uvádění nového designu značky začne na IAA v září. Celý proces bude současně zahájen odhalením nového loga na výškovém domě centrály společnosti ve Wolfsburgu. Přechod bude realizován s optimalizovanými náklady a šetrným využíváním zdrojů v několika vlnách. Jako první jsou na řadě výrobní závody značky a prodejci v Evropě, v říjnu bude následovat Čína a od začátku roku 2020 postupně Severní a Jižní Amerika a ostatní světové regiony. Přechod bude dokončen do poloviny příštího roku. Celkem se bude týkat 171 trhů. U více než 10 000 prodejních a servisních partnerů na celém světě bude vyměněno cca 70 000 log. Rebranding Volkswagenu se tak zařadí mezi největší akce svého druhu
v globálním automobilovém průmyslu. Nový design značky je výsledkem strategie Transform 2025+, kterou Volkswagen spustil na podzim 2015. Nyní se značka připravuje na druhou fázi realizace strategie, která se týká oblastí elektromobility a digitalizace. Její součástí je zcela nové zaměření komunikace společnosti se svými zákazníky. Volkswagen je poprvé schopen komunikovat se svými zákazníky přímo – na základě síťového propojení vozidel, obchodních partnerů a zákazníků do ekosystému Volkswagen, v němž se všechno točí kolem zákazníka. Volkswagen se transformuje z pouhého výrobce automobilů na poskytovatele služeb v oblasti mobility, které přesahují rámec vlastního automobilu zákazníka. Za tím účelem je společně s obchodní sítí nově koncipována struktura prodeje i zaměření marketingu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?