Značka Volkswagen oslaví na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu hned dvě světové premiéry. Kromě elektromobilu ID.3 ukáže světové veřejnosti své nové logo a svůj nový vizuální styl s mottem „New Volkswagen“. Po modelech Brouk a Golf vstupuje Volkswagen s elektromobilem ID.3 do nové éry. Ta bude elektrická, síťově propojená a neutrální z hlediska bilance emisí CO2. Před téměř čtyřmi roky zahájená strategická transformace s novým směrem vývoje a trvale udržitelnými produkty bude nyní viditelná i navenek díky novému vizuálnímu stylu značky Volkswagen, která bude působit celkově mnohem mladším, digitálnějším, a tím i modernějším dojmem.
„IAA ve Frankfurtu bude klíčovým okamžikem v novém strategickém směřování značky Volkswagen. Plody naší práce budou viditelné v podobě modelu ID.3 a nového designu značky,“ řekl Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy, ve Wolfsburgu. „Těšíme se, až budeme moci veřejnosti představit ‚New Volkswagen‘.“
„Volkswagen přijal a realizoval odvážná rozhodnutí prakticky ve všech oblastech svého podnikání. Rozsáhlý rebranding je logickým důsledkem nového strategického směřování naší značky,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Jsem velmi hrdý na to, čeho jsme dosáhli: ‚New Volkswagen‘ vystupuje jako silná, svěží, pozitivní a sympatická značka.“
Nový vizuální styl značky „New Volkswagen“ bude zřetelný v designu vozidel, v kontaktu se zákazníky a v prezentaci společnosti. Cílem je vytvořit globálně a napříč všemi komunikačními kanály nové komplexní zážitky se značkou Volkswagen, a to v moderním, fascinujícím pojetí. Na vývoji nové korporátní identity se významně podílel šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff: „Nový ‚brand design‘ ukazuje mobilitu, která je zcela přirozenou součástí životů lidí. Značka Volkswagen s ní byla vždy pevně spjata. V nové éře mobility platí: ‚digital first‘ a bez filtrů.“
Na rozdíl od běžné praxe v automobilovém průmyslu nebyl nový styl značky vyvinut externími agenturami, nýbrž společným týmem specialistů na design a marketing značky Volkswagen. Realizace projektu proběhla za účasti všech oddělení společnosti zcela integrovaným způsobem v rekordní době devíti měsíců na základě inovativního vůdčího konceptu, který Volkswagen vytvořil speciálně k tomuto účelu. Budoucí vizuální prezentace značky bude nejen odvážnější a barevně pestřejší, ale od loga značky až po svět fotografií také digitálně zaměřená.
Vizuální styl značky bude výrazně odlišný od dosavadního způsobu, jímž se Volkswagen prezentoval. Jochen Sengpiehl, vedoucí marketingu značky Volkswagen, k tomu říká: „V budoucnosti již nebude naším cílem ukazovat dokonalý reklamní svět. Chceme být v našem vystupování lidštější a živější, nahlížet více z perspektivy zákazníka a vyprávět autentické příběhy.“ Místo automobilů budou středem pozornosti v mnohem větší míře životy lidí a jejich zážitky s mobilitou.
Symbolem a obchodní značkou je nové logo: modernější, čistější a jednodušší. Logo bylo redukováno na podstatné součásti. Díky novému ploššímu vzhledu ve formátu 2D bude flexibilně použitelné a v digitálních médiích skvěle rozpoznatelné. To platí i pro nové významné prvky značky, jako jsou piktogramy, typografie, barvy nebo pravidla grafické úpravy. Poprvé bude mít značka Volkswagen také své zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan značky. Kromě toho bude mít Volkswagen ženský hlas.
Mezinárodní uvádění nového designu značky začne na IAA v září. Celý proces bude současně zahájen odhalením nového loga na výškovém domě centrály společnosti ve Wolfsburgu. Přechod bude realizován s optimalizovanými náklady a šetrným využíváním zdrojů v několika vlnách. Jako první jsou na řadě výrobní závody značky a prodejci v Evropě, v říjnu bude následovat Čína a od začátku roku 2020 postupně Severní a Jižní Amerika a ostatní světové regiony. Přechod bude dokončen do poloviny příštího roku. Celkem se bude týkat 171 trhů. U více než 10 000 prodejních a servisních partnerů na celém světě bude vyměněno cca 70 000 log. Rebranding Volkswagenu se tak zařadí mezi největší akce svého druhu
v globálním automobilovém průmyslu. Nový design značky je výsledkem strategie Transform 2025+, kterou Volkswagen spustil na podzim 2015. Nyní se značka připravuje na druhou fázi realizace strategie, která se týká oblastí elektromobility a digitalizace. Její součástí je zcela nové zaměření komunikace společnosti se svými zákazníky. Volkswagen je poprvé schopen komunikovat se svými zákazníky přímo – na základě síťového propojení vozidel, obchodních partnerů a zákazníků do ekosystému Volkswagen, v němž se všechno točí kolem zákazníka. Volkswagen se transformuje z pouhého výrobce automobilů na poskytovatele služeb v oblasti mobility, které přesahují rámec vlastního automobilu zákazníka. Za tím účelem je společně s obchodní sítí nově koncipována struktura prodeje i zaměření marketingu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.