Co je "New Volkswagen"? KLÍČOVÝ OKAMŽIK - nový model, nové logo, nový přístup

AutoRoad.cz, 27. srpna 2019, 00:26 Google+

Značka Volkswagen oslaví na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu hned dvě světové premiéry. Kromě elektromobilu ID.3 ukáže světové veřejnosti své nové logo a svůj nový vizuální styl s mottem „New Volkswagen“. Po modelech Brouk a Golf vstupuje Volkswagen s elektromobilem ID.3 do nové éry. Ta bude elektrická, síťově propojená a neutrální z hlediska bilance emisí CO2. Před téměř čtyřmi roky zahájená strategická transformace s novým směrem vývoje a trvale udržitelnými produkty bude nyní viditelná i navenek díky novému vizuálnímu stylu značky Volkswagen, která bude působit celkově mnohem mladším, digitálnějším, a tím i modernějším dojmem.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 27.08. 14:36) Napište svůj názor
Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„IAA ve Frankfurtu bude klíčovým okamžikem v novém strategickém směřování značky Volkswagen. Plody naší práce budou viditelné v podobě modelu ID.3 a nového designu značky,“ řekl Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy, ve Wolfsburgu. „Těšíme se, až budeme moci veřejnosti představit ‚New Volkswagen‘.“

„Volkswagen přijal a realizoval odvážná rozhodnutí prakticky ve všech oblastech svého podnikání. Rozsáhlý rebranding je logickým důsledkem nového strategického směřování naší značky,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Jsem velmi hrdý na to, čeho jsme dosáhli: ‚New Volkswagen‘ vystupuje jako silná, svěží, pozitivní a sympatická značka.“

Nový vizuální styl značky „New Volkswagen“ bude zřetelný v designu vozidel, v kontaktu se zákazníky a v prezentaci společnosti. Cílem je vytvořit globálně a napříč všemi komunikačními kanály nové komplexní zážitky se značkou Volkswagen, a to v moderním, fascinujícím pojetí. Na vývoji nové korporátní identity se významně podílel šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff: „Nový ‚brand design‘ ukazuje mobilitu, která je zcela přirozenou součástí životů lidí. Značka Volkswagen s ní byla vždy pevně spjata. V nové éře mobility platí: ‚digital first‘ a bez filtrů.“

Na rozdíl od běžné praxe v automobilovém průmyslu nebyl nový styl značky vyvinut externími agenturami, nýbrž společným týmem specialistů na design a marketing značky Volkswagen. Realizace projektu proběhla za účasti všech oddělení společnosti zcela integrovaným způsobem v rekordní době devíti měsíců na základě inovativního vůdčího konceptu, který Volkswagen vytvořil speciálně k tomuto účelu. Budoucí vizuální prezentace značky bude nejen odvážnější a barevně pestřejší, ale od loga značky až po svět fotografií také digitálně zaměřená.

Vizuální styl značky bude výrazně odlišný od dosavadního způsobu, jímž se Volkswagen prezentoval. Jochen Sengpiehl, vedoucí marketingu značky Volkswagen, k tomu říká: „V budoucnosti již nebude naším cílem ukazovat dokonalý reklamní svět. Chceme být v našem vystupování lidštější a živější, nahlížet více z perspektivy zákazníka a vyprávět autentické příběhy.“ Místo automobilů budou středem pozornosti v mnohem větší míře životy lidí a jejich zážitky s mobilitou.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Symbolem a obchodní značkou je nové logo: modernější, čistější a jednodušší. Logo bylo redukováno na podstatné součásti. Díky novému ploššímu vzhledu ve formátu 2D bude flexibilně použitelné a v digitálních médiích skvěle rozpoznatelné. To platí i pro nové významné prvky značky, jako jsou piktogramy, typografie, barvy nebo pravidla grafické úpravy. Poprvé bude mít značka Volkswagen také své zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan značky. Kromě toho bude mít Volkswagen ženský hlas.

Mezinárodní uvádění nového designu značky začne na IAA v září. Celý proces bude současně zahájen odhalením nového loga na výškovém domě centrály společnosti ve Wolfsburgu. Přechod bude realizován s optimalizovanými náklady a šetrným využíváním zdrojů v několika vlnách. Jako první jsou na řadě výrobní závody značky a prodejci v Evropě, v říjnu bude následovat Čína a od začátku roku 2020 postupně Severní a Jižní Amerika a ostatní světové regiony. Přechod bude dokončen do poloviny příštího roku. Celkem se bude týkat 171 trhů. U více než 10 000 prodejních a servisních partnerů na celém světě bude vyměněno cca 70 000 log. Rebranding Volkswagenu se tak zařadí mezi největší akce svého druhu

v globálním automobilovém průmyslu. Nový design značky je výsledkem strategie Transform 2025+, kterou Volkswagen spustil na podzim 2015. Nyní se značka připravuje na druhou fázi realizace strategie, která se týká oblastí elektromobility a digitalizace. Její součástí je zcela nové zaměření komunikace společnosti se svými zákazníky. Volkswagen je poprvé schopen komunikovat se svými zákazníky přímo – na základě síťového propojení vozidel, obchodních partnerů a zákazníků do ekosystému Volkswagen, v němž se všechno točí kolem zákazníka. Volkswagen se transformuje z pouhého výrobce automobilů na poskytovatele služeb v oblasti mobility, které přesahují rámec vlastního automobilu zákazníka. Za tím účelem je společně s obchodní sítí nově koncipována struktura prodeje i zaměření marketingu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Co je "New Volkswagen"? KLÍČOVÝ OKAMŽIK - nový model, nové logo, nový přístup

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 27.08.2019 14:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

GMC

GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport, cestování po americku

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Auta bez klimatizace SE NEPRODÁVAJÍ. 5 tipů zajistí bezproblémové používání

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  2. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  3. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  4. Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

  5. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

  6. Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud