Přibližně 94 % ojetých automobilů, které se prodají v autobazarech, je vybaveno klimatizací. Jak ukazuje výzkum společnosti ESSOX, zhotovený ve spolupráci s výzkumnou agenturou IPSOS, většina lidí by si už ani vozidlo bez klimatizace nepořídila. Přestože dnes klimatizace patří mezi standardní vybavení vozu, z průzkumu vyplývá, že ji umí jen málokterý řidič správně používat a udržovat.
„Z informací našich partnerských autobazarů i výsledku průzkumu vyplývá, že klimatizace je v současné době považována spíše za samozřejmou součást vozů než nadstandardní výbavu,“ komentuje výsledky Luděk Čermák, obchodní ředitel společnosti ESSOX, a dodává: „Přesto nás překvapilo, kolik lidí klimatizaci používá špatně a připravuje se tak o benefity, které přináší.“
Pouhých 5 % lidí uvádí, že klimatizaci ve svém autě nepotřebuje, ostatní se shodují, že je pro ně minimálně výhodou, ne-li přímo podmínkou při pořízení vozu. Obzvláště v horkém letním počasí je klimatizace žádaná. Nicméně, jak průzkum ukazuje, pravidla jejího používání tak, aby byla zdravotně nezávadná, respektuje jen necelá polovina dotázaných. Odborníci se shodují, že pokud se nechceme potýkat se zdravotními následky klimatizace, jako jsou například záněty dutin či revmatické bolesti, pak je vhodné v autě snižovat teplotu jen o 5-6 °C oproti venkovní teplotě. Tímto doporučením se však řídí jen 57 % respondentů výzkumu. Větší ochlazení je doporučeno pouze v případě extrémních veder, které by naopak mohly způsobit větší únavu řidičů.
Aby pak klimatizace odváděly dobře svou práci, potřebují také pravidelnou údržbu. Zápach z klimatizace je až posledním stadiem zanedbaného čištění, kterému předchází usazování bakterií, plísní a dalších škodlivin ve filtrech a průduších. Pravidelnou údržbu klimatizace však dodržuje jen 33 % dotázaných, kteří nechávají svou klimatizaci desinfikovat alespoň jednou ročně. Dalších 60 % řeší údržbu klimatizace méně často nebo až když cítí zápach. Zbylých 7 % ale dokonce nečistí klimatizaci nikdy.
5 tipů společnosti ESSOX ke správnému používání klimatizace1. Ve velkých vedrech nejprve otevřete okénka a vyvětrejte.2. Teplotu v autě nastavte jen o 5-6 °C méně, než je venkovní teplota.3. Nenastavujte průduchy klimatizace přímo na své tělo.4. Klimatizaci nechte alespoň jednou za rok vydesinfikovat.5. Alespoň jednou za čas zapněte klimatizaci i v zimě, abyste předešli případnému zadrhnutí nebo poškození.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.