Nový Hyundai IONIQ si oficiálně zachoval nejvyšší ⭐⭐⭐⭐⭐ pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti od nezávislé organizace Euro NCAP. Nejlepším možným výsledkem se mohou pochlubit všechny verze nové modelové řady IONIQ: IONIQ Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric.
Nový IONIQ stanovuje měřítka ve všech hodnoticích kritériích Euro NCAP, od ochrany dospělých cestujících a dětí přes ochranu chodců až po asistenční bezpečnostní systémy. A to nejen v rámci své třídy, ale i v porovnání s dražšími a většími vozidly z vyšších segmentů.
„Toto pětihvězdičkové ocenění od organizace Euro NCAP potvrzuje správnost naší strategie nabízet vyspělé bezpečnostní prvky a funkce i v menších vozidlech a také v kombinaci s alternativními pohony. Nový Hyundai IONIQ je automobilem s velmi moderním konceptem, který uspokojí veškeré požadavky zákazníků,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe HQ, odpovědný za marketing a produkt.
Standardně a na přání dodávané nejmodernější bezpečnostní systémy nového modelu Hyundai IONIQ
Úroveň pasivní bezpečnosti nového modelu IONIQ zvyšuje lehký a zároveň tuhý skelet karoserie. Vysokopevnostní ocele zajišťují optimální pohlcování velkého množství nárazové energie. Tyto inovativní druhy ocele se podílejí 53 procenty na celkové konstrukci modelu IONIQ. V případě nehody chrání cestující celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče.
Nový IONIQ je však především vybaven bezpečnostními systémy SmartSense, včetně technologií, které aktivně předvídají potenciálně rizikové situace. Jejich úkolem je v první řadě zabránit samotnému vzniku nehody. Standardně dodávaný asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu upozorňuje řidiče na nouzové situace a automaticky brzdí. Systém je aktivován, jakmile se před vozidlem objeví jiné vozidlo, chodec nebo cyklista. Rozpoznávání cyklistů patří mezi nové funkce modernizovaného modelu IONIQ. Součástí standardní výbavy je rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu, který zabraňuje vozu IONIQ nechtěně přejet podélné značení, vymezující jízdní pruhy na vozovce. Další bezpečnostní systémy, jako je asistent pro sledování slepého úhlu nebo asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, se dodávají na přání.
Nové modely IONIQ Hybrid a Plug-in se již prodávají. IONIQ Electric bude následovat v září 2019.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.