Nový Hyundai IONIQ si oficiálně zachoval nejvyšší ⭐⭐⭐⭐⭐ pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti od nezávislé organizace Euro NCAP. Nejlepším možným výsledkem se mohou pochlubit všechny verze nové modelové řady IONIQ: IONIQ Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric.
Nový IONIQ stanovuje měřítka ve všech hodnoticích kritériích Euro NCAP, od ochrany dospělých cestujících a dětí přes ochranu chodců až po asistenční bezpečnostní systémy. A to nejen v rámci své třídy, ale i v porovnání s dražšími a většími vozidly z vyšších segmentů.
„Toto pětihvězdičkové ocenění od organizace Euro NCAP potvrzuje správnost naší strategie nabízet vyspělé bezpečnostní prvky a funkce i v menších vozidlech a také v kombinaci s alternativními pohony. Nový Hyundai IONIQ je automobilem s velmi moderním konceptem, který uspokojí veškeré požadavky zákazníků,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe HQ, odpovědný za marketing a produkt.
Standardně a na přání dodávané nejmodernější bezpečnostní systémy nového modelu Hyundai IONIQ
Úroveň pasivní bezpečnosti nového modelu IONIQ zvyšuje lehký a zároveň tuhý skelet karoserie. Vysokopevnostní ocele zajišťují optimální pohlcování velkého množství nárazové energie. Tyto inovativní druhy ocele se podílejí 53 procenty na celkové konstrukci modelu IONIQ. V případě nehody chrání cestující celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče.
Nový IONIQ je však především vybaven bezpečnostními systémy SmartSense, včetně technologií, které aktivně předvídají potenciálně rizikové situace. Jejich úkolem je v první řadě zabránit samotnému vzniku nehody. Standardně dodávaný asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu upozorňuje řidiče na nouzové situace a automaticky brzdí. Systém je aktivován, jakmile se před vozidlem objeví jiné vozidlo, chodec nebo cyklista. Rozpoznávání cyklistů patří mezi nové funkce modernizovaného modelu IONIQ. Součástí standardní výbavy je rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu, který zabraňuje vozu IONIQ nechtěně přejet podélné značení, vymezující jízdní pruhy na vozovce. Další bezpečnostní systémy, jako je asistent pro sledování slepého úhlu nebo asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, se dodávají na přání.
Nové modely IONIQ Hybrid a Plug-in se již prodávají. IONIQ Electric bude následovat v září 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?