Nový Hyundai IONIQ si oficiálně zachoval nejvyšší ⭐⭐⭐⭐⭐ pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti od nezávislé organizace Euro NCAP. Nejlepším možným výsledkem se mohou pochlubit všechny verze nové modelové řady IONIQ: IONIQ Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric.
Nový IONIQ stanovuje měřítka ve všech hodnoticích kritériích Euro NCAP, od ochrany dospělých cestujících a dětí přes ochranu chodců až po asistenční bezpečnostní systémy. A to nejen v rámci své třídy, ale i v porovnání s dražšími a většími vozidly z vyšších segmentů.
„Toto pětihvězdičkové ocenění od organizace Euro NCAP potvrzuje správnost naší strategie nabízet vyspělé bezpečnostní prvky a funkce i v menších vozidlech a také v kombinaci s alternativními pohony. Nový Hyundai IONIQ je automobilem s velmi moderním konceptem, který uspokojí veškeré požadavky zákazníků,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe HQ, odpovědný za marketing a produkt.
Standardně a na přání dodávané nejmodernější bezpečnostní systémy nového modelu Hyundai IONIQ
Úroveň pasivní bezpečnosti nového modelu IONIQ zvyšuje lehký a zároveň tuhý skelet karoserie. Vysokopevnostní ocele zajišťují optimální pohlcování velkého množství nárazové energie. Tyto inovativní druhy ocele se podílejí 53 procenty na celkové konstrukci modelu IONIQ. V případě nehody chrání cestující celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče.
Nový IONIQ je však především vybaven bezpečnostními systémy SmartSense, včetně technologií, které aktivně předvídají potenciálně rizikové situace. Jejich úkolem je v první řadě zabránit samotnému vzniku nehody. Standardně dodávaný asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu upozorňuje řidiče na nouzové situace a automaticky brzdí. Systém je aktivován, jakmile se před vozidlem objeví jiné vozidlo, chodec nebo cyklista. Rozpoznávání cyklistů patří mezi nové funkce modernizovaného modelu IONIQ. Součástí standardní výbavy je rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu, který zabraňuje vozu IONIQ nechtěně přejet podélné značení, vymezující jízdní pruhy na vozovce. Další bezpečnostní systémy, jako je asistent pro sledování slepého úhlu nebo asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, se dodávají na přání.
Nové modely IONIQ Hybrid a Plug-in se již prodávají. IONIQ Electric bude následovat v září 2019.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.